  • 1. Data: 2020-04-25 09:09:34
    Temat: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: z <...@...pl>

    Mam taką stację na usb 2.0
    Trochę z nudów a trochę z potrzeby testuję właśnie KLONOWANIE A na B
    Może mam za duże te dyski 1,5 Tera.

    Takie klonowanie przyciskiem trwa kilka godzin a dyski się grzeją (taki
    model)

    Dlatego planuję kupienie takiej stacji ale na USB 3.0.

    Tylko czy KLONOWANIE będzie szybsze?
    W reklamach piszą o zajebistych transferach.
    A w rzeczywistości jak to wygląda?

    PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie
    jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

  • 2. Data: 2020-04-25 11:53:48
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 25/04/2020 08:09, z wrote:
> [...]
    > A w rzeczywistości jak to wygląda?
    >
    > PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie
    > jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

    Mam stacje na dwa dyski, USB 3.0, ale dwóch 3.5" dysków nie pociągnie bo
    chyba prądu za mało daje i nie wyrabia lol.
    Ale transfery z talerza na PC i spowrotem są znakomite. Jak znajdziesz
    stację, która będzie działać wg specyfikacji i dwa dyski uciągnie, no to
    transfery na pewno będziesz miał lepsze niż na USB 2.0.

    A jak Ci się dyski grzeją to dalej się będą grzać. Położ mały wiatrak
    obok i chłodź te dyski. Dyski nie lubią przekraczać temperatury
    zalecanej przez producenta, zazwyczaj 40-kilka stopni. Im zimniej tym
    lepiej.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-04-25 12:00:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 11:53, pioruns pisze:
    > Mam stacje na dwa dyski, USB 3.0, ale dwóch 3.5" dysków nie pociągnie bo
    > chyba prądu za mało daje i nie wyrabia lol.

    Jaka to stacja?

    Mam Loglinka. Dwa duże dyski ciągnie a że się grzeją to pewnie dlatego
    że wyciągnięte ze starego serwera za grosze. Przetestowałem SPRAWNE.

    PS. 3 godziny już minęły a jeszcze nie skończył ;-(

  • 4. Data: 2020-04-25 12:05:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam co prawda ich inną stację, ale mogę polecić markę Fantec.
    Jeżeli tylko się da, to stosuję eSata zamiast USB.
    Przy podłączeniu eSata nie możesz mieć jednocześnie podłączonego USB, bo komp
    głupieje.
    Kopiowanie 1,5 Tera zawsze będzie trwało.
    Przy szybkich HDD masz szansę na 140 MBps która będzie spadać do środka dysków, przy
    wolnych 80 MB/s która też będzie spadać do
    środka.
    Więc policz sam.
    Klonowanie 3-4 TB trwa nawet parę dni.
    Klonować z A na B stacją można nawet bez komputera?
    Przed klonowaniem zrobiłbym defragmentację dysków.

    -----

  • 5. Data: 2020-04-25 13:50:33
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 25/04/2020 11:00, z wrote:

> [...]
    > że wyciągnięte ze starego serwera za grosze. Przetestowałem SPRAWNE.
    >
    > PS. 3 godziny już minęły a jeszcze nie skończył ;-(

    Dyski gdy mają wysoką temperaturę zbyt długo to się niszczą/zużywają
    (szybciej) to uważaj, lepiej chłodzić jak masz możliwość

    Bluendless HD05, made in china
    Ma mały zasilator gniazdkowy rzekomo daje 36W
    Zgrywać z jednego dysku zgrywa. Ale dwóch naraz już nie obsłuży za
    bardzo, nie polecam ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2020-04-25 14:05:39
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 25/04/2020 11:00, z wrote:
    > Jaka to stacja?

    Usunąłem post bo chciałem edytować ale nie wiem czy to działa w moim
    czytniku - dlatego dodam parę informacji:

    Stacja Bluendless HD05 made in china

    Właśnie podłączyłem dwa dyski 250GB i 500GB, 3.5" a więc trochę mniejsze
    niż potwory co 4TB kiedyś testowałem (i nie działały)

    I dwa wykryło fajnie

    hdparm mówi:
    /dev/sde:
    Timing cached reads: 19654 MB in 2.00 seconds = 9839.02 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 362 MB in 3.02 seconds = 120.05 MB/sec

    /dev/sdf:
    Timing cached reads: 19706 MB in 2.00 seconds = 9864.21 MB/sec
    Timing buffered disk reads: 358 MB in 3.00 seconds = 119.16 MB/sec

    A więc z obu dysków mogę czytać tyle co fabryka dała a więc 120 MB/s po
    interfejsie USB 3.0

    Klonowanie z użyciem kompa:
    dd if=/dev/sde of=/dev/sdf status=progress bs=1M
    4850712576 bytes (4.9 GB, 4.5 GiB) copied, 61 s, 79.5 MB/s

    Tyle co fabryka dała, a więc dysk 500GB zapisuje z prędkością 80MB/s, a
    wolniejszy 250GB nadąża odczytywać a więc super. W tym tempie to jest
    280GB na godzinę.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2020-04-25 14:28:47
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 09:09:34 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea3e22f$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
> [...]
    >Może mam za duże te dyski 1,5 Tera.
    >
    >Takie klonowanie przyciskiem trwa kilka godzin a dyski się grzeją (taki

    To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port USB2, to on
    pracuje
    w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s przy kopiowaniu nie osiągniesz(USB3
    jest
    już full duplex)

    >Dlatego planuję kupienie takiej stacji ale na USB 3.0.

    Nie wiem, czy ma to sens, ta stacja pewnie nie będzie obsługiwać USB3 na twoim
    laptopie(jeśli laptop nie ma natywnych portów USB3)

    >Tylko czy KLONOWANIE będzie szybsze?
    >W reklamach piszą o zajebistych transferach.
    >A w rzeczywistości jak to wygląda?

    W porównaniu do sata 300 mizernie, w dodatku o unkcji TRIM możesz zapomnieć.

    >PS. Stacja ma też eSATA ale to łącze jakoś mi nie leży bo połączenie
    >jest NIESTABILNE i działa na jeden dysk.

    No to coś złego masz z portem czy kablami/zasilaczami, ja mam w laptopach po dwa
    porty
    Esatap, stabilne jak skała(usb zawsze się pyrdoli, bo to ujowy standard, oczywiście
    pomijając USB3.1 Gen2 czy 3.2 na złączu C).

  • 8. Data: 2020-04-25 17:04:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    > To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port
    > USB2, to on pracuje w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s prz
    >y kopiowaniu nie osiągniesz(USB3 jest już full duplex)

    Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
    jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

    -=-

    Wgrałem QR kod (jako: GIF, JPG i BMP -- PNG telefon nie obsługuje, albo obsługuje,
    ale inne PNG) do MM136 i pędzę... Znaczy... IDE... Nie... Pójdę do Paczkomatu po
    qpione adaptery... Przywędrowały błyskawicznie! Wiadomo -- Wulkan...

    -=-

    Gorące dyski chłodzę schłodzonym żelem niebieskiego koloru, który przechowuję
    w lodówce lub zamrażarce a tempriczer mierzę termometrem Crystalicznym...
    (ale teraz nie są gorące -- ostygły mocno)

    -=-

    Paczucha czeka na mnie od 4 godzin -- nie spodziewałem się jej tak szybko...
    Czeka i tęskni, przeżywa stresy -- odbierze, nie odbierze?... W jakie ręce
    wpadnę? Czy nie rzuci?... Ostatni telefon miał chyba kieliszek zniechęcający
    do porzucania... [mężczyźni mają lepiej od kobiet... ale przecież telefon to
    zwykła komórka?... dlaczego nie można rzucić komórki?...]

    Musiałem wyspać się...

    -=-

    Moja firma AMG została zamknięta -- terror PiS! Żadna wcześniejsza wAdza RP nie
    poważyła się! Dopiero PiS -- 14 czerwca 2018 r. dokonali (Prawo i Sprawiedliwość,
    czyli chyba oni) likwidacji... [wiem, najpierw piszę o zamknięciu (w mamrze?)
    a następnie o likwidacji... sam sobie przeczę?... nie wyspałem się? matka
    pociesza -- i tak nie daliby Tobie tej pożyczki... przed laty, gdy byłem
    w stanie wojny z matką, matka podała do urzędów PIT-37, czyli uznała
    nieistnienie mojej AMG -- urzędnicy dali jej wtedy taki wycisk, że
    popamiętała na resztę życia, iż moja firma jest chroniona!!! od tamtej
    pory były PIT-36... zamordowali moją firmę bez jakiegokolwiek ostrzeżenia,
    rzekomo dlatego, że brakowało PESELu... mieli mój prawidłowy adres pocztowy
    Poczty z trąbką...]

    -=-

    Zwlekam się z wyra i gnam przed siebie!
    (najpierw umyję się i ubiorę? -- może to niezbyt głupi pomysł...)
    Musiałem odespać... Już nie wyrabiałem się nie tylko na zakrętach...
    Muszę naprawdę spać ~12 godzin na dobę, by funkcjonować...

    3 strony wydrukować, podpisać, zeskanować, przerobić na PDF, ale tak,
    by rozmiarem nie przekroczyć 1 MB? Nie przekroczyłem -- uzyskałem
    czytelność na ćwiartce MB...

    -=-

    Ale tu nie mam Acera -- więc minie sporo czasu, zanim podepnę zabawki...
    I muszę porobić porządki, zanim zacznę przewalać dziesiątki, a nawet setki
    gigabajtów... Bez dockującej kaczki... Bez dokującej stacji...

    -=-

    Komórę podpiąłem przewodem z amperomierzem -- tym samym
    sprawdziłem, że ten przewód ów ma także sygnałówki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-04-25 17:34:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 17:04:13 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea45184$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    >Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
    >jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

    Stacja dokująca umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości płyty laptopa, bo
    często na
    obudowę nie wyprowadza się wszelkich możliwych interfejsów, dla przykładu, taki Dell
    E4300 ma wyprowadzone dwa porty USB2, z czego jeden jest Esatap(można w niego wpiąć
    esatap i USB) oraz ExpressCard34.
    Większa stacja(wpinana w specjalne złącze pod laptopem) ma kilka portów USB,
    kombinowany
    port USB/esatap, dodatkowe wyjścia do monitorów, RS232, wejście na mysz i kb PS2,
    Centronics, mogą być porty DisplayPort, dzięki temu sam laptop jest mały i lekki, ale
    po
    wpięciu do stacji niemal zastępuje desktopa.
    Czyli mogę podpiąć dwa dyski SATA i nie muszę kombinować z podpinaniem ich po
    syfiastym
    USB pozbawiając się funkcji TRIM(licząć ExpressCard to nawet trzy dyski).

  • 10. Data: 2020-04-25 20:40:36

    W dniu 2020-04-25 o 12:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Klonować z A na B stacją można nawet bez komputera?

    Tak. Kabel chyba musi być odłączony.
    Takie klonowanie mnie interesuje.