  • 1. Data: 2012-03-06 08:09:01
    Temat: Adobe właśnie rozjechało konkurencję
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.dpreview.com/news/2012/03/06/Adobe-Photos
    hop-Lightroom-4-release

    Adobe has released and reduced the price of its workflow and image editing
    software, Photoshop Lightroom 4. Version 4 will cost $149/EUR109, around half
    the previous price.

  • 2. Data: 2012-03-06 08:13:52
    Temat: Re: Adobe właśnie rozjechało konkurencję
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 06/03/2012 08:09, Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > software, Photoshop Lightroom 4. Version 4 will cost $149/EUR109, around half

    Pewnie DZ jest u Ciebie w KFie? ;)

    c.

  • 3. Data: 2012-03-06 08:49:41
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    To i tak drożej, niż V3 jako bundle z intuosem...
    Razem z małym tabletem był nawet za ca. 1kzł.
    Aby uprzedzić pytania co do "upgrejdowalności" - adobe wymaga wersji
    poprzedniej i pisze coś o konieczności podania numeru. Obie te rzeczy bundle
    daje.

  • 4. Data: 2012-03-06 11:28:17
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-03-06 09:09, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > software, Photoshop Lightroom 4. Version 4 will cost $149/EUR109, around half
    O ok. 1/3 drożej niż corelowy APS,
    a funkcjonalność podobna

    JD

  • 5. Data: 2012-03-06 12:19:24
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > software, Photoshop Lightroom 4. Version 4 will cost $149/EUR109, around

    Jakie konkurencyjne produkty są droższe?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2012-03-06 12:35:00
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 March 2012 13:19:24 UTC+1, =Marcos= wrote:

    > Jakie konkurencyjne produkty są droższe?

    Nie muszą być droższe. Po prostu są gorsze.

    Przy 1000 zł można było się zastanawiać nad zamiennikami za 300-500 zł, teraz nie ma
    to już żadnego sensu. Przy okazji Adobe chce wypchnąć z rynku Aperture.
    --
    Mateusz Ludwin

  • 7. Data: 2012-03-06 12:59:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-06 13:35:00 +0100, Mateusz Ludwin <m...@g...com> said:

    > Przy okazji Adobe chce wypchnąć z rynku Aperture.

    Chcieć se może, LR dalej jest blisko 2x droższy.

    de Fresz

  • 8. Data: 2012-03-06 13:42:57
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Tue, 6 Mar 2012 13:59:13 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Chcieć se może, LR dalej jest blisko 2x droższy.

    Jak kogoś stać na Maca, to różnica paruset zł nie jest taka straszna.
    Bardziej bym wtedy rozważał dostępne funkcjonalności niż samą cenę.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2012-03-06 14:06:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-06 14:42:57 +0100, Kapsel <k...@o...pl> said:

    > Jak kogoś stać na Maca, to różnica paruset zł nie jest taka straszna.

    Tylko po co wydawać więcej, jeśli można mniej? Update do LR4 kosztuje
    dokładnie tyle, co pełna wersja Aperture. Z czołowych wołarek, jeśli
    pominąć C1Pro (a jest jego tańsza wersja Express), LR wciąż jest
    najdroższy.

    > Bardziej bym wtedy rozważał dostępne funkcjonalności niż samą cenę.

    Funkcjonalność jest zbliżona, z drobnymi przewagami raz jednego, raz
    drugiego. Tak naprawdę więcej zależy od tego kto z czym miał wcześniej
    do czynienia, do czego jest przyzwyczajony, jaki workflow bardziej
    podpasuje itd.

    de Fresz

  • 10. Data: 2012-03-06 14:21:56
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 March 2012 14:42:57 UTC+1, Kapsel wrote:

    > Jak kogoś stać na Maca, to różnica paruset zł nie jest taka straszna.

    Myślisz że jak kogoś stać na coś więcej, to automatycznie przestaje uważać na co
    wydaje pieniądze?

    Do tej pory makówkarze mieli jasny wybór, albo Aperture za 300 zł, albo LR za ponad
    1000 i amator kupował Aperture. Teraz będzie się zastanawiać. Przy cenie 1000 zł za
    LR nie widziałem specjalnego narzekania na jego cenę, czyli rynkowo był wyceniany na
    takim poziomie. Czyli jest warty więcej niż Aperture.

    Szczególnie, że ACR ma najlepsze wsparcie dla dostępnego sprzętu od strony
    hardware'owej. Kupując cokolwiek z ACR mam zapewnioną obsługę matrycy S+R w Fuji, z
    czym konkurencja sobie nie radzi. Mam wbudowaną korekcję obiektywów z bazą większą
    niż w DxO. Mam najlepsze na rynku odszumianie i świetny fill light. Z mojego punktu
    widzenia konkurencja nie oferuje niczego równie ciekawego.
    --
    Mateusz Ludwin