  • 1. Data: 2009-10-25 17:06:23
    Temat: Akumulator zasadowy.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Wpadły mi w ręce 2 sztuki akumulatorów zasadowych 12V/100Ah.
    Czy ktoś używa może takowe?
    Mam zamiar podłączyć do UPSa Smart UPS1400.
    Akumulatory zasadowe co prawda mają niższą sprawność od kwasowych a więc
    napewno częste cykle ładowanie / rozładowanie wypadają mniej ekonomicznie
    niż w kwasówkach.
    Ale. Wydaje mi się że mniejsze samorozładowanie zasadowych oraz większa ich
    rezystancja wewnętrzna oznacza mniejszy apetyt
    na prąd podtrzymujący a więc zasadowy w UPSie w większości na czuwaniu
    wyjdzie jednak taniej.
    Jeszcze fakt taki że sa to akumulatory obsługowe o żywotności nawet 20-30
    lat a to bardzo sporo kasy w kieszeni pozostawia. Wystarczy że raz na dwa
    lata wymienimy zasadę.
    Bardzo proszę o opinię osoby które mają i eksploatują takie akumulatory.

    Marek

  • 2. Data: 2009-10-27 09:48:05
    Temat: Re: Akumulator zasadowy.
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik marko1a napisał:
    > Wpad?y mi w rece 2 sztuki akumulatorów zasadowych 12V/100Ah.
    > Czy kto? u?ywa mo?e takowe?
    > Mam zamiar pod??czyae do UPSa Smart UPS1400.
    > Akumulatory zasadowe co prawda maj? ni?sz? sprawno?ae od kwasowych a wiec
    > napewno czeste cykle ?adowanie / roz?adowanie wypadaj? mniej ekonomicznie
    > ni? w kwasówkach.
    > Ale. Wydaje mi sie ?e mniejsze samoroz?adowanie zasadowych oraz wieksza ich
    > rezystancja wewnetrzna oznacza mniejszy apetyt

    Kto ci bajek o mniejszym samorozładowaniu zasadowych naopowiadał? Też
    maja większe niż kwasowe!

    > na pr?d podtrzymuj?cy a wiec zasadowy w UPSie w wiekszo?ci na czuwaniu
    > wyjdzie jednak taniej.
    > Jeszcze fakt taki ?e sa to akumulatory obs?ugowe o ?ywotno?ci nawet 20-30
    > lat a to bardzo sporo kasy w kieszeni pozostawia. Wystarczy ?e raz na dwa
    > lata wymienimy zasade.

    I to jest podstawowa zaleta akumulatorów zasadowych. Drugą jest
    odporność (pod warunkiem zapewnienia chłodzenia) na ładowanie naprawdę
    dużymi prądami.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2009-10-27 10:41:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    Użytkownik marko1a napisał:
    >Kto ci bajek o mniejszym samorozładowaniu zasadowych naopowiadał? Też maja
    >większe niż kwasowe!

    Juz wiem już wiem. Zdążyłem właśnie coś poczytać o tych akumulatorach i
    przekonać się zę jednak to bajka zasłyszana kiedyś tam dawno.
    Trochę szkoda ze większy i to nawet sporo większy w jakimś informatorze
    kolejowym pisali że zależnie od modelu dochodzi nawet do 50% miesięcznie. Co
    prawda sprawdzę bez tego jak się zachowuje taki aku ale czekam jeszcze na
    dostawę elektrolitu zasadowego.
    No tylko że mam je za darmo :)

    >I to jest podstawowa zaleta akumulatorów zasadowych. Drugą jest odporność
    >(pod warunkiem zapewnienia chłodzenia) na ładowanie naprawdę dużymi
    >prądami.
    No akurat w UPSi nie ma potrzeby i nawet możliwości ładowania dużymi
    prądami.

    --
    Darek