  • 1. Data: 2009-10-25 13:22:02
    Temat: [PC] zwisy dysku
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    słyszałem na pl.comp.pecet że inni też mają ten problem... chodzi o to, że
    podczas startu windowsa dysk się zawiesza albo zawiesza się kontroler dysku
    nie wiem... podczas uruchamiania windows xp zaraz na początku jest taki
    krótki przestój zanim pokaże się logo windows xp ładowania... gdy następuje
    próba odczytu zaraz po tym krótkim przestoju coś się zawiesza i komputer nie
    startuje...
    używam dwóch kanałów IDE... zwykle mam dołączony tylko jeden dysk, a drugi
    dołączam czasami...
    zauważyłem, że gdy dołączę dwa dyski komp mi się nigdy nie zawiesza, tylko
    gdy jeden chodzi czasem (bo nie zawsze) mam zwis...
    zauważyłem, że w momencie zwisu komputer próbuje odczytywać coś z drugiego
    dysku, może pojawiają się jakieś odbicia i się zawiesza gdy na drugiej
    taśmie nie ma dysku...

    co myślicie? co można zrobić?

  • 2. Data: 2009-10-25 14:26:01
    Temat: Re: [PC] zwisy dysku
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > zauważyłem, że w momencie zwisu komputer próbuje odczytywać coś z
    > drugiego dysku, może pojawiają się jakieś odbicia i się zawiesza gdy na

    1.Napisz jaka to płyta główna. Model i producent
    2.Jeśli w biosie masz możliwość wyłączenia każdego kanału z osobna to
    wyłącz ten nieużywany i zobacz czy problem zniknął
    3.Jeśli punkt 2 okaże się rozwiązaniem to podpinaj drugi dysk do
    pierwszego kanału jako slave. Jakby to ustawienie sprawiało problemy to
    ustaw obydwa dyski w trybie CABLE_SELECT, a już na pewno zrób tak z
    nowszym i szybszym dyskiem
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 3. Data: 2009-10-25 14:47:55
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > pierwszego kanału jako slave. Jakby to ustawienie sprawiało problemy to
    > ustaw obydwa dyski w trybie CABLE_SELECT, a już na pewno zrób tak z

    na to nie wpadłem, dzięki sprawdzę, dyski są w kieszeniach, płyta Asrock
    AM2NF3... wymieniłem już płytę i kable z płaskich na okrągłe - to samo...

  • 4. Data: 2009-10-25 15:04:26
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > na to nie wpadłem, dzięki sprawdzę, dyski są w kieszeniach, płyta Asrock
    > AM2NF3... wymieniłem już płytę i kable z płaskich na okrągłe - to samo...
    Asrocki mają jeszcze jedną przypadłość: nie można włączać nic na koniec
    taśmy jeśli początek pozostaje pusty. Ale nie martw się: jeśli tak
    zrobisz to płyta poinformuje Cię o tym czerwonym komunikatem jeszcze
    przed POST-em;)

  • 5. Data: 2009-10-25 19:29:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 25.10.2009 15:47, identifikator: 20040501 pisze:

    > na to nie wpadłem, dzięki sprawdzę, dyski są w kieszeniach, płyta Asrock
    > AM2NF3... wymieniłem już płytę i kable z płaskich na okrągłe - to samo...

    A co na to SMART? Przejrzyj czy nie pisze o jakis bledach.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.