  • 1. Data: 2014-07-10 11:10:56
    Temat: Ale bylo tanio ...
    Od: l...@g...com

    Chinska mysl techniczna ciagle mnie zadziwia, znaczy sie podziwiam ich za kreatywnosc
    i produkt na kazda kieszen:)
    http://www.iv.pl/images/34848085989701275773.jpg

  • 2. Data: 2014-07-10 12:19:47
    Temat: Re: Ale bylo tanio ...
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    >Chinska mysl techniczna ciagle mnie zadziwia, znaczy sie podziwiam ich za
    >kreatywnosc i produkt na kazda kieszen:)
    >http://www.iv.pl/images/34848085989701275773.jpg

    Rozumiem, że zoptymalizowali zasilanie.

    Kiedyś syn kupił latarkę, którą jak się potrząsało to miała się ładować.
    Problem w tym, że ona cały czas świeciła i nie było jak sprawdzić czy się
    ładuje - była cały czas naładowana.

    Po pół roku przestała świecić i nie dało się jej naładować choćbyś trzepał i
    dwa dni.

    Otworzyłem , i :
    1. Zdziwienie pierwsze : magnes stracił właściwości magnetyczne. Albo nigdy
    nim nie był.
    2. Cewka w której latał magnes - druty splątane, sklejone, nigdzie nie
    podłączone.
    3. To że świeciła zawdzięczała tylko dobrej baterii (nie akumulatorowi) i
    małemu prądowi diody LED.

    Ale zabawka była przednia (dla dziecka), pomachał sobie i poświecił ...

    AZS

  • 3. Data: 2014-07-10 15:50:43
    Od: l...@g...com

    użytkownik Akond ze skwak napisał:

    > Rozumiem, że zoptymalizowali zasilanie.

    Drukowane panele fotowoltaniczne z bezprzewodowym przsylem energii. Jako że odgracam
    kąt, postanowilem potraktowac mlotkiem jedna sztuke i sie zdziwilem, mysle sobie -
    przypadek, wiec pukne jeszcze 2 szt i widze, ze to jednak regula:)

  • 4. Data: 2014-07-10 16:43:56
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > http://www.iv.pl/images/34848085989701275773.jpg
    Znaczy się - liczyłeś, na baterię słoneczną w kalkulatorze za 10 zł? :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2014-07-10 19:04:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-10 16:43, WOJO pisze:
    > Znaczy się - liczyłeś, na baterię słoneczną w kalkulatorze za 10 zł? :)

    W sumie jak może być w lampce w Casto za 2 złote razem z ledem i
    akumulatorem...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-07-10 20:40:24
    Od: l...@g...com

    użytkownik WOJO napisał:

    > Znaczy się - liczyłeś, na baterię słoneczną w kalkulatorze za 10 zł? :)

    Rozpieprzenie czegos przed utylizacja jest silniejsze ode mnie, nie myslalem ze takie
    walki i "malowane" ogniwa sloneczne montowano juz 20 lat temu, ale plus dla chinola
    za trwala baterie:)

  • 7. Data: 2014-07-10 21:24:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 10.07.2014 o 15:50 <l...@g...com> pisze:

> [...]
    > Jako że odgracam kąt, postanowilem potraktowac mlotkiem jedna sztuke i
    > sie zdziwilem, mysle sobie - przypadek, wiec pukne jeszcze 2 szt i

    Ja już x lat temu takie widziałem :) żółci juz dawno na to wpadli.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-07-11 12:32:04
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > i małemu prądowi diody LED.
    >
    > Ale zabawka była przednia (dla dziecka), pomachał sobie i poświecił ...

    Dokładnie tak samo działają latarki "ściskane w dłoni" (cena w namiocie
    1 zł, w firmowym sklepie - 6 zł). Cały bajer tkwi w oprawce diod
    świecących. Ten bajer to 3 baterie LR44 świetnie zamaskowane. Jak się
    wyczerpią, można ściskać do woli generując słabe błyski.

    Są też "porządne" latarki z akumulatorem w środku. Nawet kilka razy dają
    się naładować. Rozbroiłem taki akumulator (prostopadłościenny klocek) i
    niespodzianka! Toż to akumulator ołowiowy znany z samochodów! Chińczyk
    zredukował ilość płyt do kilku, same płyty to wulgarny kostropaty odlew,
    przekładki z chusteczki jednorazowej, a elektrolit wyparował. Aż dziw,
    że to działało!
    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2014-07-19 17:05:17
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2014 02:10:56 -0700 (PDT), l...@g...com
    napisał(a):

    > Chinska mysl techniczna ciagle mnie zadziwia, znaczy sie podziwiam ich za
    kreatywnosc i produkt na kazda kieszen:)
    > http://www.iv.pl/images/34848085989701275773.jpg

    Podobnie jest chyba z tymi zegarami:
    http://www.xsonic.pl/zegar-na-wode-p-8035.html
    Mam taki (dostałem w prezencie) i działa bez wymiany wody i
    jakiegokolwiek spadku kontrastu na LCD od kilku miesięcy. Ostatnio
    trafiłem na informację, że woda tylko zamyka obwód a zasilanie idzie tak
    naprawdę z wbudowanej baterii. Jak będzie faktycznie to się okaże pewnie
    za jakiś czas.
    GG#2400455 ICQ#320399066