  • 1. Data: 2016-05-09 22:19:30
    Temat: Alternatywna sieć dla internetu kiedyś w Polsce
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Cześć,

    Pamita ktoś może jakąś taką autonomiczną ale dość rozległą sieć w PL
    niezależną od Internetu, w sumie niezbyt popularną, ale większość osób
    tutaj może kojarzyć jej nazwę. Łączyła bodajże polskie organizacje różnego
    rodzaju, chyba głównie rządowe. Nie pamiętam nawet szczegułów ale trochę
    mnie męczy to, że wyleciała mi nazwa z głowy. Może coś jak SWIFT, tylko że
    to nie był SWIFT. Działała (może nawet dalej działa) w czasie jak Internet
    był już całkiem popularny.

  • 2. Data: 2016-05-09 22:32:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rafal,

    Monday, May 9, 2016, 10:19:30 PM, you wrote:

> [...]
    > to nie był SWIFT. Działała (może nawet dalej działa) w czasie jak Internet

    Przez krótki czas bankowcy ponoć testowali sieć opartą na technologii
    Fidonet...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-05-09 22:43:14
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 9 May 2016, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przez krótki czas bankowcy ponoć testowali sieć opartą na technologii
    > Fidonet...

    fidonet nieco kojarzę, ale to nie to miałem na myśli.

  • 4. Data: 2016-05-10 09:13:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 May 2016 22:43:14 +0200, Rafal Jankowski
    <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    > fidonet nieco kojarzę, ale to nie to miałem na myśli.

    POLPAK ;-)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-05-10 11:43:56
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 10 May 2016, Marek wrote:

    > POLPAK ;-)

    Polpak jednak jednoznacznie kojarzy się z Internetem, to był jakiś inny
    byt, nie chodzi też o BBS ani o Telegazetę ;)

  • 6. Data: 2016-05-10 12:04:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rafal,

    Monday, May 9, 2016, 10:43:14 PM, you wrote:

    > fidonet nieco kojarzę, ale to nie to miałem na myśli.

    Nie chodzi o oparcie na sieci Fidonet tylko na technologii -
    protokoły, sposób komunikacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2016-05-10 22:06:04
    Od: Slepy <r...@g...com>

    Telbank ?
    http://www.computerworld.pl/news/304497/Telbank.html

  • 8. Data: 2016-05-10 23:15:38
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał(a)
> [...]
    > to nie był SWIFT. Działała (może nawet dalej działa) w czasie jak Internet

    Może PLEARN?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2016-05-10 23:35:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomek Kańka napisał:

    > Może PLEARN?

    Słabo autonomyczny, skoro był częścią EARN-u, a dalej miał połączenie
    do Internetu. Powiedzieć, że "niezbyt popularny", też jakoś nijak.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2016-05-11 15:01:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 22:19, Rafal Jankowski pisze:

    Tu masz historię i prehistorie sieci komputerowych w Polsce.

    http://www.internet10.pl/10lat.pdf