  • 1. Data: 2023-03-06 17:07:54
    Temat: Amiga 500 - niestabilny obraz
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ostatnio do mojej kolekcji trafiła Amiga 500. Po podłączeniu zasilania
    (współczesny zasilacz z zabezpieczeniami) okazało się, że komputer
    działa. Wyświetlana jest plansza tytułowa z dyskietką, bootują się gry z
    FDD. Stabilny jest także obraz mono. Natomiast problem pojawia w
    momencie próby skorzystania z wyjścia RGB. Podpinam kabel do wejścia
    SCART (obsługującego RGB) w około dziesięcioletnim telewizorze LCD
    Samsunga. Obraz jest, ale lata - przewija się w górę i na moment znika.
    Ten sam TV nie miał najmniejszych problemów z Amigą 600. Jakiś pomysł co
    może być nie tak?

    Takiego zachowania mogę się spodziewać w przypadku niektórych nowszych
    telewizorów, czy jednak trzeba będzie popracować nad Amigą (kondensatory)?

    Dodatkowo: kabel RGB-SCART posiada dwu-pozycyjny przełącznik na wtyczce
    SCART. Ktoś pamięta do czego może służyć?

  • 2. Data: 2023-03-06 19:54:36
    Temat: Re: Amiga 500 - niestabilny obraz
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 marca 2023 o 17:07:57 UTC+1 Atlantis napisał(a):
> [...]
    >
    > Dodatkowo: kabel RGB-SCART posiada dwu-pozycyjny przełącznik na wtyczce
    > SCART. Ktoś pamięta do czego może służyć?

    A skąd bierzesz obraz mono?
    Latanie na tym RGB wygląda na brak synchronizacji.
    Przełączałeś ten przełącznik? Zajrzyj do wtyczki.

  • 3. Data: 2023-03-06 21:18:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 Mar 2023 17:07:54 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Dodatkowo: kabel RGB-SCART posiada dwu-pozycyjny przełącznik na
    > wtyczce
    > SCART. Ktoś pamięta do czego może służyć?

    In-out? Taki switch dodawało się by mieć wybór, czy sygnał w kablu
    ma być wejściowy do (do tv) czy wyjściowy (z tv). Ale to raczej
    dotyczyło composite....

    --
    Marek

  • 4. Data: 2023-03-06 21:29:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2023 17:07, Atlantis wrote:
    > Dodatkowo: kabel RGB-SCART posiada dwu-pozycyjny przełącznik na wtyczce
    > SCART. Ktoś pamięta do czego może służyć?

    Sam taki miałem zamontowany na wtyczce Amigowej - u mnie podawał "blanking".

    https://en.wikipedia.org/wiki/SCART#Blanking_and_swi
    tching

  • 5. Data: 2023-03-06 21:33:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/03/2023 17:07, Atlantis wrote:
    > Samsunga. Obraz jest, ale lata - przewija się w górę i na moment znika.

    a) jest kilka sygnałów sync. Który jest podpięty? Może monitor spodziewa
    się sync-on-green?

    b) Tanie kable mają źle podpięte masy, a jest ich kilka.

  • 6. Data: 2023-03-07 10:54:08

    Mon, 6 Mar 2023 17:07:54 +0100, w
    <64060fdb$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>, Atlantis
    <m...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Dodatkowo: kabel RGB-SCART posiada dwu-pozycyjny przełącznik na wtyczce
    > SCART. Ktoś pamięta do czego może służyć?

    Poszukaj na FB fanpage'u Stare Komputery i tam zapytaj.