  • 1. Data: 2023-02-28 15:46:11
    Temat: S/PDIF -> USB
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dekoderze mam wyjście S/PDIF (okrągłe)
    https://www.netia.pl/Netia/media/Pomoc/np2-0_1.png

    Szukam i szukam jak to to podłączyć do komputera, aby zapisać dźwięk do
    pliku, aby go później wypalić na CDR.

    Są konwertery do analogowego sygnału. Jak to zrobić, aby przechwycić
    dźwięk mając w komputerze tylko USB?

    Albo jak to zrobić inaczej, aby skutek był ten sam?
    Może przez HDMI, ale urządzeniu musiałoby być przelotowe.

    A myślałem, że to będzie prost.

    Czyli chyba takie coś, ale w drugą stronę i za cenę o rząd niższą.
    https://mp3store.pl/wzmacniacze-dac/akcesoria-wzmacn
    iacze-dac/m2tech/2021580849330232227//m2tech-hiface-
    two-interfejs-usb-spdif-coaxial-rca

    Robert

  • 2. Data: 2023-02-28 16:03:18
    Temat: Re: S/PDIF -> USB
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2023 15:46, Robert Wańkowski wrote:
    > Szukam i szukam jak to to podłączyć do komputera

    https://pl.aliexpress.com/item/4001090224729.html

    Mam podobną lub identyczną. Niestety, nie mam pod ręką nic z optyką aby
    sprawdzić, czy to faktycznie łapie dzwięk po światełku.

  • 3. Data: 2023-02-28 16:10:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 lutego 2023 o 16:03:20 UTC+1 heby napisał(a):
    > https://pl.aliexpress.com/item/4001090224729.html
    >
    > Mam podobną lub identyczną. Niestety, nie mam pod ręką nic z optyką aby
    > sprawdzić, czy to faktycznie łapie dzwięk po światełku.

    Prawie - w tym dekoderze jest elektryczny spdif.

    Hmm, tak się zastanawiam, czy w mini-wieży mam wejście czy wyjście spdif...
    A może nie mam, tylko mi się zdaje - i zasugerowałem się tym, że stary dekoder DVB-T
    miał wyjście spdif...

  • 4. Data: 2023-02-28 16:22:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    https://pl.aliexpress.com/item/1005003813334275.html

  • 5. Data: 2023-02-28 16:37:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Prawie - w tym dekoderze jest elektryczny spdif.

    W dekoderze Netii? Na rys. napisali, że optyczny.

    Robert

  • 6. Data: 2023-02-28 16:54:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 lutego 2023 o 16:37:29 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):

    > W dekoderze Netii? Na rys. napisali, że optyczny.

    I na tym samym rysunku sfotografowali, że elektryczny.
    Ew. zrób fotkę z natury.

    A może nie trzeba się męczyć - jest tam w końcu USB, więc może ten dekoder umożliwia
    nagrywanie programów?
    Choć z tego, co piszą, wynika, że może tylko oglądanie - a taki taniutki wiwa h.265
    potrafi i nagrać.
    Ale jakby było nagrywanie, to potem w kompie wycinasz dźwięk i gotowe.

  • 7. Data: 2023-02-28 16:58:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 16:03, heby pisze:

    > https://pl.aliexpress.com/item/4001090224729.html
    >
    > Mam podobną lub identyczną. Niestety, nie mam pod ręką nic z optyką aby
    > sprawdzić, czy to faktycznie łapie dzwięk po światełku.

    Z komentarzy wynika, że działa albo nie działa optyczne.

    https://allegro.pl/oferta/karta-muzyczna-dzwiekowa-5
    -1-7-1-spdif-usb-12083868495

    Do tego kabel
    https://allegro.pl/oferta/kabel-toslink-optyczny-jac
    k-mini-toslink-t-j-3m-12432006666

    Ale czy Netia nie zabezpiecza przed kopiowaniem?
    Bo w opisie karty:
    "Wsparcie SCMS - system zabezpieczający przed nieograniczonym
    kopiowaniem nagrań w formacie cyfrowym"

    Robert

  • 8. Data: 2023-02-28 17:27:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > I na tym samym rysunku sfotografowali, że elektryczny.
    > Ew. zrób fotkę z natury.

    http://3a-meble.com.pl/files/dynamicContent/sites/bc
    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230
    228_170457.jpg

    > A może nie trzeba się męczyć - jest tam w końcu USB, więc może ten dekoder
    umożliwia nagrywanie programów?

    Nie, tylko oglądanie.

    > Choć z tego, co piszą, wynika, że może tylko oglądanie - a taki taniutki wiwa h.265
    potrafi i nagrać.

    Byłoby ok, nawet super, ale program, który chcę nagrywać jest tylko na
    lokalnym MUX-ie (TVS jakaś śląska stacja).

    A w moim pakiecie od Netii akurat jest.

    Robert

  • 9. Data: 2023-02-28 17:31:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2023 16:58, Robert Wańkowski wrote:
    > Ale czy Netia nie zabezpiecza przed kopiowaniem?

    Cyfrowy dzwięk spdif chyba nie da się zabezpieczyć, natomiast można
    poprosić grzeczne urządzenia o blokadę zapisu.

    W sumie musisz miec taką super jakość, która i tak jest kipeska, bo to
    pewno jakieś mpX? Zrzucenie po analogu jest problemem?

  • 10. Data: 2023-02-28 18:42:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 28 February 2023 at 17:31:04 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    >
    > W sumie musisz miec taką super jakość, która i tak jest kipeska, bo to
    > pewno jakieś mpX? Zrzucenie po analogu jest problemem?

    Mam to to i nazywa się Audio Converter - Digital to Analog

    wejście optyczne lub koncentryczne a wyjście 2 kanaly audio R/L
    + kabel optyczny + zasilacz 5V

    Mądre urządzonko