  • 1. Data: 2010-06-02 14:05:35
    Temat: Aparat dla turysty - co polecacie?
    Od: " " <q...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    poproszę o pomoc w doborze aparatu cyfrowego, wymagania mam dość proste - ma
    robić ładne zdjęcia podczas wycieczek, czyli w ogromnej większości górskie
    krajobrazy i trochę przyrody typu roślinki, zwierzęta itp. Ilość megapikseli
    mało istotna (jakieś 3 do 5Mpix wystarczą), dobrze żeby miał dość jasny i w
    miarę szerokokątny obiektyw. Nie interesują mnie aparaty z wymiennymi
    obiektywami, to musi być coś lekkiego, odpornego na kurz i mieszczące się w
    plecaku. Dobrze jakby na jakieś standardowe akumulatorki, których można
    zabrać większy zapas.
    Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej jakości fotek przy spełnieniu
    założeń jak wyżej.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-02 14:26:52
    Temat: Re: Aparat dla turysty - co polecacie?
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 14:05:35 +0000 (UTC), q...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

> [...]
    > zabrać większy zapas.
    > Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej jakości fotek przy spełnieniu

    zasadniczo nie ma takich aparatów ale zobacz np lumixa LX3

  • 3. Data: 2010-06-02 15:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <q...@N...gazeta.pl> napisał
> [...]
    > megapikseli
    > mało istotna (jakieś 3 do 5Mpix wystarczą), dobrze żeby miał dość

    Takich juz nie robia. Musisz sobie powiedziec ze 10 do 15 ci
    wystarczy.

    Nie ma takich aparatow :-(

    No dobra, mozesz sprobowac Olympus Pen.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-02 17:21:00
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    <q...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej jakości fotek przy
    > spełnieniu
    > założeń jak wyżej.

    Nokia N95. Pewnie, ze to nie lustrzanka, ale jest bardzo podręczna i
    poręczna.
    Do tego odpalasz Sportstrackera i będziesz miał swietne pamiętniki z
    podrózy.

  • 5. Data: 2010-06-02 17:35:30
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Nokia N95.

    Z dupy chyba forki będzie miał, toto nie ma obiektywu, tylko jakąś atrapę z
    plastiku.
    Jasnośc znana nie jest, czułość matrycy również.
    Nadaje się toto na zrobienie kopii rozkładu jazdy aitobusów lub zadania
    domowego z angielskiego.
    Nijak produktu ww. telefonu nie można nazwać zdjęciem.
    P.

  • 6. Data: 2010-06-02 18:03:16
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-06-02 16:05, q...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > zabrać większy zapas.
    > Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej jakości fotek przy spełnieniu

    Pójdę nieco pod prąd i napiszę, że na twoim miejscu kupiłbym możliwie
    jak najtańszą "małpę". Jakiegoś Panasonica albo Samsunga na paluszki i
    standardowe karty pamięci (SD itp.). Dlaczego? Otóż kiedyś miałem Nikona
    za ponad 1k zł. W czasie tego typu wycieczek (góry, plecak, kurz i brud)
    w pewnym momencie wysiadł mu obiektyw - uszkodzenie mechaniczne,
    najprawdopodobniej piasek/kurz (przynajmniej taka diagnoza w warsztacie
    (DC - Al. Jerozolimskie)). Jako że podczas awarii musiałem "coś" do
    pstrykania mieć, bo dopiero początek drogi, kupiłem w pierwszym z brzegu
    sklepie najtańszego (jakieś 300-400 zł) Samsunga. Który działa do
    dzisiaj, a zdjęcia robi porównywalne do nikonowskiej małpy. Oczywiście o
    niebo lepsze wychodzą z "dorosłej" cyfro-lustrzanki z wymiennymi
    obiektywami, ale czasami nawet nie ma tego gdzie zapakować.
    Puenta na koniec: gdyby nawet ten tańszy Samsung mi wysiadł, to nie
    będzie go szkoda - swoje już odsłużył, a naprawa Nikona kosztowała
    prawie tyle co ów samsungowy 'chwilowy zamiennik'...

    Pozdr
    pwz

  • 7. Data: 2010-06-03 08:19:33
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

    > Nijak produktu ww. telefonu nie można nazwać zdjęciem.

    Wg mnie bardzo się myslisz. Do prostych reportaży z wycieczek N95 w
    zupełności wystarcza. Mozna oddac nastrój chwili bez pieprzenia się z
    balansem bieli, ostroscią i całą masą innych pierdól. Poza tym w zimie, albo
    w deszczu dużo łatwiej jest takiego malucha uchronić przed wodą i marznącymi
    bateriami, a torebka strunowa spisuje sie lepiej niż cięzkie i drogie
    futerały.

    Podobna trasa - ten sam kiepski fotograf. Fotek z olka do dzis nie potrafie
    na tyle dobrze obrobić, aby mi sie podobały:
    N95 http://www.hants.pl/snovdon/
    Olek E-510 http://www.hants.pl/snowdon/

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2010-06-03 09:24:23
    Od: Jan <n...@v...pl>

    W dniu 2010-06-02 16:05, q...@N...gazeta.pl pisze:
    ...Ilość megapikseli
    > mało istotna (jakieś 3 do 5Mpix wystarczą), dobrze żeby miał dość jasny i w
    > miarę szerokokątny obiektyw....
    ===============
    Ja do takich celów używam Pentaxa Optio N43WR. 4,8 M. Niestety, już
    chyba nie produkowany... Ale odporny jest nad podziw.
    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 9. Data: 2010-06-03 09:57:20
    Od: "Arek" <a...@p...naOnecie.pl>

    <q...@N...gazeta.pl> napisał:
    > krajobrazy i trochę przyrody typu roślinki, zwierzęta itp. Ilość
    > megapikseli
    > mało istotna (jakieś 3 do 5Mpix wystarczą),

    Takich nietety już chyba nie robią.

    > dobrze żeby miał dość jasny i w
    > miarę szerokokątny obiektyw. Nie interesują mnie aparaty z wymiennymi
    > obiektywami, to musi być coś lekkiego, odpornego na kurz i mieszczące się
    > plecaku.

    Przyjrzyj się Panasonicom. Żonie kupiłem TZ7 i jest zadowolona.
    Niezbyt duży, jakość zdjęć spoko. Wide 25mm.
    Spośród Twoich wymagań jeden nie jest spełniony: zasilane ma z dedykowanego
    akumulatorka. Ale zamienniki nie są drogie.
    Ogólnie, skorzystaj z tego:
    http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
    Wybierając jako kryterium wide <24 mm masz jakieś 3 strony proozycji :-)

  • 10. Data: 2010-06-03 11:13:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    q...@N...gazeta.pl napisał(a) :
> [...]
    > zabrać większy zapas.
    > Cena nie gra roli, zależy mi na jak najlepszej jakości fotek przy spełnieniu

    Dodam, że nie powinieneś poszukiwać aparatu "mieszczące się w
    plecaku". Aparat ma być pod ręką. Dosłownie. Ja akurat noszę
    kompakta z wysuwanym obiektywem w luźnym futerale na pasie ramiennym
    plecaka. Jaki aparat? Nieważne - nowego już takiego raczej nie
    kupisz :-)
    Dlaczego na pasie ramiennym? Przywiązany do futerału krótkim
    sznureczkiem od aparatu wystarcza do podniesienia do oka.
    Dlaczego luźnym? Szybkie wyjmowanie dwoma palcami czy za sznureczek
    bez siłowania się z futerałem i szybkie wrzucenie wręcz do środka po
    wykonaniu zdjęcia.
    W życiu nie chciałoby mi się zdejmować plecaka do robienia zdjęć.

    Zasilanie. Ja wybrałem baterie czy akumulatorki R6. Ze względu na
    wymienność z innym sprzętem i nie noszenie kilku ładowarek.

    Pożyteczną cechą aparatu jest wizjer i wyłączenie wyświetlacza gdy
    zaczyna brakować prądu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

    wszystkie możliwości.]