  • 1. Data: 2013-04-24 20:26:05
    Temat: Kompakt dla matki :)
    Od: Kosu <K...@n...com>

    Szukam małego aparatu kompaktowego dla rodzicielki. Nie bardzo śledzę
    ten segment, a do tego strasznie się zagęściło.

    Wymagania bardzo tradycyjne czyli:
    - cena do 400 zł
    - kieszonkowy kompakt
    - najchętniej w miarę duży zakres ogniskowych ze wskazaniem
    na szeroki kąt
    - dobry automat
    - łatwe, czytelne menu - najchętniej nie wymagające lupy lub wzroku
    zdrowego 20-latka
    - stabilizacja

    Przejrzałem szybko oferty (oczywiście zaczynając od Canona)
    i "na papierze" najbardziej w oko wpadły mi:
    - Canon: A2400, A2500
    - Olympus VR-340
    - Sony W630, W710
    - Panasonic FS50
    - Samsung ST200, ST77

    (oczywiście na pewno coś ciekawego pominąłem)

    W pierwszej chwili oczywiście pomyślałem "Canon!" po czym okazało się,
    że małe Powershoty straciły pokrętła ("brawo" za tę decyzję...). Poza
    tym nie powalają szerokim kątem.
    Samsung nie ma u mnie opinii producenta elektroniki łatwej
    i intuicyjnej, więc pewnie ryzykował nie będę.
    W Panasonicu FS50 imponuje szeroki obiektyw, ale z trudem znajduję
    jakiekolwiek opinie w internecie.
    Menu Sony zazwyczaj są dość dobre (może poza C3), ale znowu - nie wiem
    jak to wygląda w tych kompaktach. Poza tym mają świetną sweep panorama
    - mamie na pewno by się to spodobało :).
    Olympus - chyba bez wad. Podobno trochę powolny, ale przyszłej
    właścicielce to raczej obojętne.

    No to który? :)

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 2. Data: 2013-04-24 20:38:23
    Temat: Re: Kompakt dla matki :)
    Od: atm <...@v...pl>

    > Olympus - chyba bez wad. Podobno trochę powolny, ale przyszłej
    > właścicielce to raczej obojętne.
    >
    > No to który? :)

    Ja wzialem przy podobnym dylemacie Olympusa. Aparaty tej firmy maja duza
    przewage nad konkurencja dla starszej nietechnicznej osoby: ladowanie
    USB. Bez kombinacji jak wyjac baterie, jak ja wlozyc do ladowarki itd,
    maja dodatkowo nadzieje ze przy tych wszystkich eksperymentach nie
    polamia sie z reguly delikatne zaczepy klapki.

  • 3. Data: 2013-04-24 21:42:01
    Od: "user" <b...@d...com>

    Jakiegoś Canona PowerShot jest głupo odporny, robi zadawalające zdjęcia na
    automatyce.

  • 4. Data: 2013-04-25 10:46:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Bez kombinacji jak wyjac baterie, jak ja wlozyc do ladowarki itd, maja
    > dodatkowo nadzieje ze przy tych wszystkich eksperymentach nie polamia sie

    Z mojego doświadczenia starszej osobie zwykle łatwiej kupić dwa "paluszki"
    niż znaleźć gniazdo USB.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-04-25 10:51:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kosu" napisał w wiadomości grup
    e...

    > Szukam małego aparatu kompaktowego dla rodzicielki. Nie bardzo śledzę
    > ten segment, a do tego strasznie się zagęściło.

    Jeśli aparat będzie działał przez większość czasu na automatyce to Canon -
    to nic się nie zmieniło od lat :-)

    Jeśli rodzicielka ma słaby wzrok to Nikon bo ma czytelniejsze menu choć
    Canon jest w tej kategorii na drugim miejscu.

    W zależności od wieku rodzicielki należałoby jeszcze popatrzeć na wielkość
    przycisków.

    A teraz coś z praktyki - kilka tygodni temu szukałem aparatu dla 90-latka.
    Wybór padł na Canona A810:

    http://www.agito.pl/aparat-cyfrowy-canon-powershot-a
    810-czarny-2541-557412.html?attr=1-84

    Prosty w obsłudze, duże przyciski z tyłu obudowy i dobrze działający
    automat. No i oczywiście na paluszki więc nie ma problemu z dedykowanym
    akumulatorem lub łądowaniem przez USB.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-04-25 10:53:27
    Od: atm <...@v...pl>

    > Z mojego doświadczenia starszej osobie zwykle łatwiej kupić dwa
    > "paluszki" niż znaleźć gniazdo USB.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Teoretycznie tak, praktycznie w dwoch Canonach A720 zaczepy klapek sa
    niemal calkowicie wylamane, przy uwaznym otwieraniu/zamykaniu.
    Zreszta to nie jedyny egzemplarz. Poza tym jesli te paluszki to beda
    alkaliczne - dosc szybko wysiada lub akku do ktorych trzeba zabierac na
    dluzszy wyjazd klocka w postaci ladowarki.
    Jesli ta starsza osoba potrafi ladowac komorke to i z aparatem sobie
    poradzi :]
    Co do szerokiego kata tez bym nie przesadzal, bo jesli ta osoba bedzie
    czesto zapominala o tym, ze ma w aparacie zoom to fotki na np 24mm wcale
    nie beda musialy byc najlepsze kompozycyjnie.

  • 7. Data: 2013-04-25 11:25:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > alkaliczne - dosc szybko wysiada lub akku do ktorych trzeba zabierac na
    > dluzszy wyjazd klocka w postaci ladowarki.

    Po co? Na dwóch zwykłych paluszkach zrobi spokojnie ponad setkę zdjęć. Czyli
    jeden dwa komplety wystarcz na całe wakacje - zakładając, że jej się palec
    na spuście nie zacina - ale to zwykle z wiekiem mija :-)

    > Jesli ta starsza osoba potrafi ladowac komorke to i z aparatem sobie
    > poradzi :]

    Masz w ścianie gniazdo USB? Np Samsung nie dodaje sieciowej ładowarki tylko
    trzeba mieć komputer i go włączyć :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-04-25 11:32:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-04-25 11:25, Ergie wrote:
> [...]
    > Czyli jeden dwa komplety wystarcz na całe wakacje - zakładając, że jej
    > się palec na spuście nie zacina - ale to zwykle z wiekiem mija :-)

    Pojedzie jednym konkretnym filmikiem i po zawodach ;]

    > Masz w ścianie gniazdo USB? Np Samsung nie dodaje sieciowej ładowarki
    > tylko trzeba mieć komputer i go włączyć :-)

    Dlatego polecam Olympusa. Wodoszczelny ma w komplecie kabel z malym
    trensformatorkiem. Kompakt zas, ktory kupilem wlasnie starszej osobie ma
    w komplecie ladowarke wielkosci mniej wiecej komorkowej.
    Ale nie ma o co kruszyc kopii, kazdemu wedle potrzeb.

  • 9. Data: 2013-04-25 11:42:45
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-04-24 20:26, Kosu pisze:
    > No to który? :)

    A mama nie może się z Tobą przejść do jakiegoś sklepu nie dla idiotów z
    całym regałem wystawionych aparatów i sama zdecydować?
    Przecież przy małym kompakcie i tak nie będzie robić wybitnych zdjęć.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 10. Data: 2013-04-25 14:18:12
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    http://www.agito.pl/aparat-cyfrowy-canon-powershot-a
    810-czarny-2541-557412.html?attr=1-84

    Ech, ale się porobiło. 7 lat temu Canon z tej serii czyli A610 miał
    większą matrycę (1/1,6) tryby manualne i odchylany ekranik. A dzisiaj
    A810 ??? załamka....

    EMPI
    http://www.empi.art.pl