  • 1. Data: 2014-06-04 23:37:26
    Temat: Aplikacja do obróbki danych HEX/kod U2/RS232
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witajcie,

    Jest sobie pewne ustrojstwo, które wyniki pomiarów wypluwa przez RS232 w
    postaci paczki kilkunastu bajtów co 10ms przy prędkości 115200. Zanim
    stworzę programik na PC, który te dane będzie odbierał i rysował piękne
    wykresy "real time" chciałbym zobaczyć czy w ogóle te dane mają sens.
    Na razie radzę sobie tak: odpalam jakiś TeraTerm (słynny bray-terminal
    nie ogarnia takiego natłoku danych), zapisuję odebrane dane do pliku.
    Żeby to importować do Calca, najpierw muszę czymś notatnikopodobnym za
    pomocą znajdź/zamień powstawiać znaki nowej linii na końcu każdej paczki
    danych - ok, to idzie przeżyć, idzie szybko.
    Masakrą jest obróbka danych w Calcu - moje ustrojstwo wynik pomiaru z
    jednego kanału zapisuje na 16-bitowej liczbie w kodzie U2 (wyniki są
    także ujemne!). Calc i jemu podobne może i mają funkcje konwersji między
    systemami liczbowymi, ale z ograniczeniem do liczb 10-bitowych... więc
    muszę tworzyć jakieś makabryczne formułki żeby np. z 0x76a9 zrobić
    30377. Dla 7 takich liczb przy 2500 próbkach już Calc zamula, a będę
    potrzebował poobserwować co się dzieje przez ok. 10 razy dłuższy czas...
    Pytanie - znacie jakiś programik, którym można szybciutko i przyjemnie
    obrabiać takie dane zapisane w pliku tekstowym jako log z RS232?
    Znalazłem jakiś darmowy Smath, ładnie mi zaciągnął dane z pliku, ale już
    przekonwertowanie hex-to-dec go przerosło. Nie chcę się pchać w Matlaba,
    w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-06-05 00:14:47
    Temat: Re: Aplikacja do obróbki danych HEX/kod U2/RS232
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 04.06.2014 23:37, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    > ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Daj przykładowy krótki plik wejściowy i wyjściowy.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-06-05 00:30:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do ściągnięcia i

    Skoro potrafisz stworzyć programik rysujący, to dlaczego problemem jest
    napisane programiku konwertującego te dane?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2014-06-05 07:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Jun 2014 23:37:26 +0200, Jakub Rakus napisał(a):
> [...]
    > pomocą znajdź/zamień powstawiać znaki nowej linii na końcu każdej paczki
    > danych - ok, to idzie przeżyć, idzie szybko.

    TeraTerm ma makra. Mierne bo mierne, ale moze wystarcza.

    http://ttssh2.sourceforge.jp/manual/en/macro/command
    /strscan.html

    J.

  • 5. Data: 2014-06-05 09:29:29
    Od: pgw <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Jun 2014 23:37:26 +0200, Jakub Rakus wrote:

> [...]
    > w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    > ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Mysle, ze w pythonie zrobisz to w miare szybko.

    --
    pgw

  • 6. Data: 2014-06-05 17:00:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 05.06.2014 00:30, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Skoro potrafisz stworzyć programik rysujący, to dlaczego problemem jest
    > napisane programiku konwertującego te dane?

    Przecież wyraźnie napisałem już w drugim zdaniu: Zanim stworzę programik
    na PC, który te dane będzie odbierał i rysował piękne wykresy "real
    time" chciałbym zobaczyć czy w ogóle te dane mają sens.
    Ni będę się pie... z pisaniem programu dopóki nie zobaczę, że cokolwiek
    da się z tego uzyskać, nie mam czasu na pisanie aplikacji for fun.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-06-05 17:13:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 05.06.2014 o 17:00 Jakub Rakus <s...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Ni będę się pie... z pisaniem programu dopóki nie zobaczę, że cokolwiek
    > da się z tego uzyskać, nie mam czasu na pisanie aplikacji for fun.

    A masz czas uczyć się programu do bróbki tego?
    jak tak to masz "awk", ale łatwo nie bedzie, szybciej program napiszesz
    niż się go (awk) nauczysz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-06-05 21:09:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > Ni będę się pie... z pisaniem programu dopóki nie zobaczę, że cokolwiek da
    > się z tego uzyskać, nie mam czasu na pisanie aplikacji for fun.

    Widziałem tamto zdanie, ale nadal nie rozumiem. Przecież to roboty na 15
    minut. Jak nie masz 15 minut, to mogę Ci napisać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2014-06-06 14:45:30
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 4 czerwca 2014 23:37:26 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    >
    > w którym pewnie bym to zrobił szybko, ale to wielka kobyła do
    >
    > ściągnięcia i jeszcze większa po instalacji.

    Napisałem sobie programik, a raczej przepisałem przykład, w celu
    weryfikacji czy dane po R232 maja sens ;)

    #!/usr/bin/env python

    import serial
    import sys
    import select
    import struct
    import math

    ser = serial.Serial('/dev/ttyS5', 115200, timeout = None)
    ser_data = []

    while True:
    ser_data.append(ser.read())
    if any('\x04' == val for val in ser_data) == True:
    print ser_data
    ser_data[:] = []

    Tak na marginesie, fascynuje mnie tendencja do używania arkusz kalkulacyjnego
    przez inżynierów gdy dostępne są kombajny obliczeniowe typy Matlab czy opensourcowy
    Octave.

  • 10. Data: 2014-06-06 14:52:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Tak na marginesie, fascynuje mnie tendencja do używania arkusz
    >kalkulacyjnego
    >przez inżynierów gdy dostępne są kombajny obliczeniowe typy Matlab
    >czy opensourcowy Octave.

    Kombajnu trzeba sie nauczyc, a Excela kazdy zna :-)

    Latwosc zmian danych nie przemawia za Excelem ?

    J.