  • 21. Data: 2015-04-15 18:38:33
    Temat: Re: Atomowość operacji vs wieloprocesorowość
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, April 14, 2015 at 9:21:31 AM UTC+2, M.M. wrote:
    > Czyli przyspieszenie niezbyt duże. Blokady są koszmarnie wolne, dwukrotnie
    > przyspieszenie to za mało dla wielu praktycznych zastosowań. Z kolei
    > jeśli dzielimy zadania na bardzo duże porcje, to nawet 10cio krotne
    > przyspieszenie mechanizmu synchronizacji nie przyniesie mierzalnego
    > przyspieszenia całego programu.

    Bardzo przepraszam, mocno się pomyliłem. Dyskutowaliśmy w czasie mojego
    urlopu, jak wróciłem do pracy to dopytałem. Kolega nie testował akurat
    tego (ale bliskie okolice i rzeczywiście coś tam było szybsze).

    > Ciekawym rozwiązaniem, jak pisałeś, wydają się klasy obudowujące inta w
    > bibliotece qt czy std. Jest też klasa atomic pointer. Jeszcze nigdy nie używałem
    tych klas, trudno mi się wypowiedzieć o ich przydatności i
    > wydajności. Najbardziej ciekawe jest jednak, jak się mają możliwości tych
    > klas do spotykanych problemów w praktyce. Może warto im się przyjrzeć.

    Warto. Bo możesz w miarę łatwo sobie zrobić sensowne abstrakcje, które
    dają w efekcie portowalny kod.

    w.

  • 22. Data: 2015-04-16 06:43:59
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 6:38:34 PM UTC+2, Wojciech Muła wrote:
    tych klas, trudno mi się wypowiedzieć o ich przydatności i

    > Warto. Bo możesz w miarę łatwo sobie zrobić sensowne abstrakcje, które
    > dają w efekcie portowalny kod.

    Klasy obudowujące atomowe operacje na int'ach trochę mnie przekonują.