  • 1. Data: 2009-01-09 10:33:57
    Temat: Automatyczne mierzenie temperatury otoczenia
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Nie mam pojecia ktora grupa bedzie ok, zapytam tutaj, na w miare
    neutralnym platformowo i technologicznie gruncie ;-)

    Chcialbym (w skrocie) podlczyc do komputera termometr zewnetrzny i
    zapisywac do bazy temperature, np co godzine.
    Jak sie do tego najlepiej zabrac? Czego szukac?

  • 2. Data: 2009-01-09 10:50:31
    Od: Michał 'Khorne' Rzechonek <k...@g...com>

    On 9 Sty, 11:33, Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl> wrote:
    > Chcialbym (w skrocie) podlczyc do komputera termometr zewnetrzny i
    > zapisywac do bazy temperature, np co godzine.
    > Jak sie do tego najlepiej zabrac? Czego szukac?

    Znaleźć termometr na usb i sterownik do niego?
    Zakładam, że nie chcesz robić swojej elektroniki.

    pozdr
    Khorne

  • 3. Data: 2009-01-09 11:12:36
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Michał 'Khorne' Rzechonek wrote:
    > Znaleźć termometr na usb i sterownik do niego?

    Jak sie nie wie od czego zaczac to trudno zaczac ;-)

    > Zakładam, że nie chcesz robić swojej elektroniki.

    Bo ja wiem... Lutownica mi nie straszna. Cos takiego wyglada dosyc
    prosto: http://eko.one.pl/index.php?page=Termometr

  • 4. Data: 2009-01-09 11:15:17
    Od: teZeriusz <l...@g...com>

    On 9 Sty, 11:50, Michał 'Khorne' Rzechonek <k...@g...com> wrote:

    > Znaleźć termometr na usb i sterownik do niego?
    > Zakładam, że nie chcesz robić swojej elektroniki.

    http://szukaj.elektroda.pl/tag,termometr%20komputera
    .html jeśli chcesz
    zrobię swoją elektronikę np bo nie masz usb w kompie.

  • 5. Data: 2009-01-09 18:30:04
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Mikolaj Rydzewski wrote:
> [...]
    > zapisywac do bazy temperature, np co godzine.
    > Jak sie do tego najlepiej zabrac? Czego szukac?

    Generalnie dobry pomysł to DS18B20 ( http://amt.achjoj.pl ), robisz mały
    układzik, który mieści się w typowej obudowie wtyczki DB9, z teo
    wychodzą 2 przewody (zgodnie z nazwą - one-wire ;) ), możesz do tego
    podłączyć więcej niż jeden taki termometr, każdy ma swojego ID i po ID
    się je odpytuje. Pod linuxa jest gotowy soft co to robi (digitemp).

    Jak lutownica jeszcze bardziej Ci nie straszna to zamiast do COM można
    kupić mostek USB->RS232 i będziesz miał na USB, albo moduł BlueTooth (ok
    40zł), do niego podpinasz termometry, a z kompa przez jakiegoś rfcomm
    (znowu linux ;) ). możesz odpytać o temperaturkę.

    pozdr.
    w.

  • 6. Data: 2009-01-12 08:41:32
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Waga" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej niż jeden taki termometr, każdy ma swojego ID i po ID się je
    > odpytuje. Pod linuxa jest gotowy soft co to robi (digitemp).

    Kupić gotowy USB-1_Wire (trzeba pewnie przepłacić niż za zestaw zrób-to-sam)
    jak ktoś nie wie jak lutowac smd.

  • 7. Data: 2009-01-12 08:51:40
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Wojciech Waga wrote:
    > Jak lutownica jeszcze bardziej Ci nie straszna to zamiast do COM można
    > kupić mostek USB->RS232 i będziesz miał na USB

    Czy te chinskie przejsciwki za pare zlotych na allegro beda z tym
    dzialac bez problemow?

  • 8. Data: 2009-01-16 21:07:49
    Od: Wojciech Waga <a...@o...pl>

    Mikolaj Rydzewski wrote:

    > Czy te chinskie przejsciwki za pare zlotych na allegro beda z tym
    > dzialac bez problemow?

    myslalem raczej o jakims FT232R, ale to chyba drozsze rozwiazanie, bo te
    przejsciowki razem z wtyczka sa <5zł ;)

    Powinno smigac, nie wiem czy nie bedzie jakiegos driverowego problemu,
    bo wiem, ze nie wszystkie przelotki usb->LPT potrafią programować AVR
    ISP. Ale nie wiem jak jest w przypadku RSa. Na szczescie test tanio wyjdzie.

    pozdr.
    w.