  • 21. Data: 2021-08-23 16:05:08
    Temat: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A po j....y pie....ony ch..?

    -----

  • 22. Data: 2021-08-23 16:47:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 22 Aug 2021 09:31:34 +0200, w <sfsugo$lua$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > Wystarczyłoby za 10 usd
    > dodać do każdego auta system powiadamiania że ci przed tobą stoją.

    A skąd to urządzenie za 10usd ma to wiedzieć?

  • 23. Data: 2021-08-23 17:06:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/08/2021 08:31, ToMasz wrote:
> [...]
    > stanie wydać.... 1000usd na każde nowe auto. Wystarczyłoby za 10 usd
    > dodać do każdego auta system powiadamiania że ci przed tobą stoją. A co
    > to ma wspólnego ze środowiskiem? A no to ze każda taka kolizja to
    > dodatkowy koszt produkcji i utylizacji pojazdu. nie wpsominanjac już o
    > ofiarach. ale gdzie by tam ludzie z głową wydawali kasę
    > ToMasz
    >
    > PS. jeden autobus też zaczął za późno hamować (/jechał za szybko)Na
    > szczęście zjechał na prawo, ominął dwie ostatnie osobówki, (brakło mu 10
    > metrów drogi hamowania) odstał swoje i wrócił na prawidłowy pas.

    Nie wiem jak w PL ale w EU i nie EU (UK) takie informacje sa przesylane,
    przy uzyciu RDS-TMC i mialy to juz auta w 2006 roku. W DE i w UK dziala
    to calkiem sprawnie, przynajmniej w Oplu.

  • 24. Data: 2021-08-23 17:06:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/08/2021 15:47, r...@k...pl wrote:

    > A skąd to urządzenie za 10usd ma to wiedzieć?

    z RDSu.

  • 25. Data: 2021-08-23 18:59:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Aug 2021 16:06:40 +0100, w <sg0di0$enq$2$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > z RDSu.

    A RDS skąd ma wiedzieć?

  • 26. Data: 2021-08-23 20:57:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.08.2021 o 16:47, r...@k...pl pisze:

    > A skąd to urządzenie za 10usd ma to wiedzieć?

    pierwszy pojazd:
    układ nadajnika z kluczyków samochodu, z anteną tak skonstruowaną, żeby
    nie nadawała dookólnie, tylko mniej więcej w tył. zasięg - minimum 50m.
    10 razy na sekundę nadawana jak najkrótsza paczka, ze zgrubną informacją
    o prędkości pojazdu (+kod przedstawiający siebie).

    kolejny pojazd:
    odbiornik współpracujący z w.w nadajnikiem, który ma zgrubną informacje
    o prędkości. jeśli prędkości są podobne - nie rób nic. jeśli prędkość
    jest drastycznie różna - rodzaj alarmu. Jeśli poprzednik stoi - a koleny
    pojazd jedzie... +50km/h (co łapie się już w poprzednią sytuację) alarm,
    albo hamowanie. (dałbym łatwą możliwośc odwołania alarmu i hamowania)

    sytuacja opisana na autostradzie:
    Nadjeżdżające pojazdy otrzymywałyby powiadomienie o problemie, o korku.
    gdyby była stłuczka we mgle, 100metrów wcześniej następni kierowcy
    wiedzieli by że w odległości max 100, bardziej 50m, wjada komuś w dupę.

    koszt: nadajnik i odbiornik, rozgłaszający niekodowane informacje
    kosztuje na aliexpress dwa złote czterdzieści groszy słownie: 2,41. Nie
    usd tylko zł. wysyłka 3.30zł
    Arduino które mogłoby tym zarządzać, 9zł.

    skuteczność? biorąc pod uwagę koszty - olbrzymia, kolosalna,
    gigantyczna. podając ją w procentach: sądzę że więcej niż 75%. Fałszywe
    alarmy? nie potrafię sobie wyobrazic takich, wyłączając ewidentne awarie

    ToMasz

  • 27. Data: 2021-08-23 23:19:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Aug 2021 20:57:34 +0200, w <sg0r2u$4fa$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > gigantyczna. podając ją w procentach: sądzę że więcej niż 75%. Fałszywe
    > alarmy? nie potrafię sobie wyobrazic takich, wyłączając ewidentne awarie

    To już wymyślono i nazywa się janosik. Jest za darmo.

  • 28. Data: 2021-08-24 07:45:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.08.2021 o 20:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > gdyby była stłuczka we mgle, 100metrów wcześniej następni kierowcy
    > wiedzieli by że w odległości max 100, bardziej 50m, wjada komuś w dupę.

    Czyli proponujesz dodanie do samochodu radiowego informowania o jego
    prędkości. Takie radiowe światła stopu nieco.

    > koszt: nadajnik i odbiornik, rozgłaszający niekodowane informacje
    > kosztuje na aliexpress dwa złote czterdzieści groszy słownie: 2,41. Nie
    > usd tylko zł. wysyłka 3.30zł
    > Arduino które mogłoby tym zarządzać, 9zł.

    Antena kierunkowa ile kosztuje? GPS albo interfejs do magistrali skąd
    prędkość można uzyskać?

    > skuteczność? biorąc pod uwagę koszty - olbrzymia, kolosalna,
    > gigantyczna. podając ją w procentach: sądzę że więcej niż 75%. Fałszywe
    > alarmy? nie potrafię sobie wyobrazic takich, wyłączając ewidentne awarie

    Wystarczy, że ktoś położy na słupku drogowym moduł trefnego nadajnika.

    Ktoś mógłby taki system uczynić obowiązkowym?

  • 29. Data: 2021-08-24 08:48:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Antena kierunkowa ile kosztuje?
    anteną kierunkową jest połowa puszki z piwa.

    > GPS
    ...się nie nada bo zawolny

    > albo interfejs do magistrali skąd
    > prędkość można uzyskać?

    z magnesu doczepionego do koła, który mija przy każdym obrocie czujnik.
    Podobnie (dokładniejsze) informacje dostaje abs, który jest w każdym
    nowym aucie. prawdopodobnie z niego bez przeróbek da sie odczytać
    prędkość - ale tego nigdy nie robiłem.

    > Wystarczy, że ktoś położy na słupku drogowym moduł trefnego nadajnika.
    albo rozleje olej na jezdni...
    > Ktoś mógłby taki system uczynić obowiązkowym?
    tak. ktoś mądry

    ToMasz

  • 30. Data: 2021-08-24 13:00:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.08.2021 o 08:48, ToMasz pisze:

    > anteną kierunkową jest połowa puszki z piwa.

    Ale nie możesz tak tego realizować w systemie, który używają wszyscy.

    > ...się nie nada bo zawolny

    Chciałeś 10 razy na sekundę. To właśnie tyle zwykle umie.

    > z magnesu doczepionego do koła, który mija przy każdym obrocie czujnik.

    I Ty ten magnes zamontujesz za 10 USD?

    > Podobnie (dokładniejsze) informacje dostaje abs, który jest w każdym
    > nowym aucie. prawdopodobnie z niego bez przeróbek da sie odczytać
    > prędkość - ale tego nigdy nie robiłem.

    I Ty to podłączysz za 10 USD?

    > albo rozleje olej na jezdni...

    Mówiłeś, że "nie potrafisz sobie wyobrazić". Najwyraźniej plotłeś 3 po 3.

    > tak. ktoś mądry

    To nie jest wystarczająco mądre :-)