  • 41. Data: 2021-08-26 14:12:55
    Temat: Re: Autostrada a4, takie tam ględzenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 12:28:56 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    20-Zasi%C4%99g-RDS-TMC

    > Jak najbardziej działa.

    TT ma swoje rozwiazanie przez internet, to im moze na TMC nie zalezec.

    A "jak najbardziej" ... dziala, ale trzeba umiec
    https://megane.com.pl/topic/67150-rdstmc-w-polsce-w-
    tomtom/

    > W Toyocie navi może korzystać z dwóch źródeł: tmc i internet.
    > Działają oba, choć tmc mniej sprawnie i wydaje mi się, że mniej dokładnie.

    bywaja tez miejsca i sieci z dziurami w zasiegu internetu komorkowego
    :)

    J.

  • 42. Data: 2021-08-26 14:54:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2021 o 14:12, J.F pisze:

    > TT ma swoje rozwiazanie przez internet, to im moze na TMC nie zalezec.
    >
    > A "jak najbardziej" ... dziala, ale trzeba umiec
    > https://megane.com.pl/topic/67150-rdstmc-w-polsce-w-
    tomtom/

    Przecież tu jest mowa o crackowaniu urządzenia, a nie o tym czy działa TMC.

    > bywaja tez miejsca i sieci z dziurami w zasiegu internetu komorkowego
    > :)

    Nie aż takie duże.
    Info przez neta ściąga się w sporym zasięgu, możesz ustawić, ja mam 50 km.
    Wystarcza.

  • 43. Data: 2021-08-26 15:02:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 14:54:16 +0200, Cavallino wrote:

    tomtom/

    > Przecież tu jest mowa o crackowaniu urządzenia, a nie o tym czy działa TMC.

    W niescrackowanym nie dzialalo - taki wyciagam wniosek :-)

    Tylko tak troche nie rozumiem ... Renault/TomTom dostarczalo
    nawigacje, ktore w Polsce nie korzystaly z TMC/RDS, czy samochody
    sprzedawane w Polsce nie mialy w ogole korzystania z TMC ...
    tzn jak widac mialy, ale jakas zablokowana.

    > Nie aż takie duże.
    > Info przez neta ściąga się w sporym zasięgu, możesz ustawić, ja mam 50 km.
    > Wystarcza.

    Jak sie przesiadlem z Plus na Play, to sie pojawily problemy z
    janosikiem. Rzadko bo rzadko, ale wk*.
    Przy czym nie wiem - wina Playa, a moze telefonu, no bo chyba nie
    janosika, jesli to internet sie blokuje.

    J.

  • 44. Data: 2021-08-26 23:03:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > sprzedawane w Polsce nie mialy w ogole korzystania z TMC ...
    > tzn jak widac mialy, ale jakas zablokowana.
    wiele firm stosuje taki "myk". Robimy 100%, ale jak masz auto bieda
    edition, to większa część jest zablokowana.
    Druga sprawa to fakt, że ja mam nawigację made renault, ale z 2014 roku
    i następne mapy są płatne. w dupie to mam, googlemaps za darmo i z
    informacjami o korkach w cenie abonamentu telefonicznego za który i tak
    płacę

    > Jak sie przesiadlem z Plus na Play, to sie pojawily problemy z
    > janosikiem. Rzadko bo rzadko, ale wk*.
    eeee tam, zawsze można przełączyć na stałe na tmobile (nie wiem jak
    teraz z innymi operatorami)
    > Przy czym nie wiem - wina Playa, a moze telefonu, no bo chyba nie
    > janosika, jesli to internet sie blokuje.
    raczej granicy dwóch zasięgów i tej chwili w której się przełącza. czy
    to wina telefonu? zasadniczo nie, ale jak ja ustawiam na stałe tmobile
    mój samsung s10 na trasie czasem pika że nie ma zasięgu. jak jest w
    macierzytej sieci - zasięg ma, a nawet jak niema (zjazd do
    jaskini/groty/kopalni) to nie pika.

    Tak czy owak, dzisiaj w Rudzie śląskiej było zdarzenie.

    https://tvn24.pl/katowice/ruda-slaska-drogowa-trasa-
    srednicowa-zakret-mistrzow-krok-od-tragedii-wideo-53
    31492

    gdyby auta miały "stop" lub użycie absu rozgłaszane radiowo drugi by nie
    wpadł w poślizg. żadne inne urządzenie nie dało by rady powiadomić o
    zagrożeniu.

    ToMasz

  • 45. Data: 2021-08-27 07:08:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2021 o 15:02, J.F pisze:

    > W niescrackowanym nie dzialalo - taki wyciagam wniosek :-)

    A ja, że nie działało bez zapłacenia dostawcy usługi.

> [...]
    > sprzedawane w Polsce nie mialy w ogole korzystania z TMC ...
    > tzn jak widac mialy, ale jakas zablokowana.

    Nie wiem, Renault to nie moja bajka, nie chce mi się nawet czytać.
    Może być tak, że Renault dostarczało hardware, a po zakup usługi trzeba
    było się do TT udać.

    > Jak sie przesiadlem z Plus na Play, to sie pojawily problemy z
    > janosikiem. Rzadko bo rzadko, ale wk*.

    I dlatego nawigacje offlinowe z usługą Live są lepsze.
    Bo nawet nie wiesz że masz chwilową dziurę w zasięgu, nie wpływa to
    nijak na prowadzenie.

    > Przy czym nie wiem - wina Playa, a moze telefonu, no bo chyba nie
    > janosika, jesli to internet sie blokuje.

    Pewnie nie miałeś włączonego roamingu.
    A do tego play ma taki fjuczer, że wymusza własne nadajniki do neta,
    więc jak jest jakiś gdzieś na granicy zasięgu, to łączy się z nim na
    siłę, ale już nie może danych pobrać.....

  • 46. Data: 2021-08-27 09:17:52
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-08-26 o 23:03, ToMasz pisze:

> [...]
    >

    > gdyby auta miały "stop" lub użycie absu rozgłaszane radiowo drugi by nie
    > wpadł w poślizg. żadne inne urządzenie nie dało by rady powiadomić o

    Że jak? Że dostaniesz komunikat głosowy z radia, to od razu się
    zatrzymasz? Będziesz się 5 sekund zastanawiać co to za gówno się
    odezwało i co od Ciebie chciało. A w tym czasie rozkojarzony nie
    zauważysz zdarzenia drogowego i walniesz.

    To nie jest radiostop kolejowy, że wszystkie bez wyjątku lokomotywy się
    zatrzymują, byleby tylko były w zasięgu odbioru tego sygnału.

    Już nie wspomnę o sytuacji, ze usłyszysz to będąc na drodze lokalnej
    obok tej trasy. Dostaniesz taki komunikat, olejesz raz, bo akcja jest na
    drodze "obok". Potem będziesz zlewać za każdym razem, nawet jak sprawa
    będzie dotyczyć drogi, po której jedziesz. No i jak nie masz oczu
    otwartych i nogi blisko hamulca, to walniesz. Tego typu ostrzeganie jest
    bezsensowne w aglomeracji, na autostradzie może, bo dróg lokalnych obok
    jest niewiele.

    --
    viktorius

  • 47. Data: 2021-08-27 09:50:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2021 o 09:17, viktorius pisze:

> [...]
    > otwartych i nogi blisko hamulca, to walniesz. Tego typu ostrzeganie jest
    > bezsensowne w aglomeracji, na autostradzie może, bo dróg lokalnych obok

    Zgadza się.
    Tak samo było z pikaniem antyradaru, albo z informacjami z nawigacji o
    zatorach.

    Ale co do tej ostatniej już się nauczyłem jej słuchać.

  • 48. Data: 2021-08-27 10:32:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2021 08:17, viktorius wrote:

> [...]
    > odezwało i co od Ciebie chciało. A w tym czasie rozkojarzony nie
    > zauważysz zdarzenia drogowego i walniesz.

    Nie wiem jak to wyglada w Twoim aucie ale u mnie pojawia sie komunikat
    glosowy podajacy numer drogi i rodzaj problemu oraz pojawiaja sie dwa
    guziki na ekranie, jeden to anuluj, a drugi odpala nawigacje i pokazuje
    ile mam do problemu.

> [...]
    > otwartych i nogi blisko hamulca, to walniesz. Tego typu ostrzeganie jest
    > bezsensowne w aglomeracji, na autostradzie może, bo dróg lokalnych obok

    Nie przypominam sobie takiej sytuacji. Komunikat sie pojawia jesli
    zmierzam do tej drogi, a nie jesli jade wzdluz.

  • 49. Data: 2021-08-27 12:07:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-08-27 o 10:32, K pisze:

> [...]
    > glosowy podajacy numer drogi i rodzaj problemu oraz pojawiaja sie dwa
    > guziki na ekranie, jeden to anuluj, a drugi odpala nawigacje i pokazuje

    Nie wygląda w ogóle, bo mam własne radio 1 din, a nie wbudowane.
    Jeśli to tak powiadamia, to fajnie, jak masz czas i chęć, to odpalisz
    navi i ewentualnie pojedziesz inna drogą. Używam na codzień gmaps, tam
    wujek gugiel sam mi narzuca omijanie korka, nie mam nad tym kontroli
    (albo nie znalazłem odpowiedniej opcji w menu, żeby jawnie kliknąć
    omijanie korka, albo wstanie w nim).

    --
    viktorius

  • 50. Data: 2021-08-27 12:12:47
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.08.2021 viktorius <v...@i...pl> napisał/a:

    > navi i ewentualnie pojedziesz inna drogą. Używam na codzień gmaps, tam
    > wujek gugiel sam mi narzuca omijanie korka, nie mam nad tym kontroli

    Z tego co pamiętam, to jak korek zaistnieje po drodze (tzn. pojawi
    się już po wyznaczeniu trasy), to GM zapyta "jest dostępna szybsza
    trasa, oszczędzisz 20 minut- zmienić trasę?" i możesz się zgodzić
    lub nie. Chyba że to zmienili ostatnio.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.