  • 1. Data: 2011-11-17 16:24:59
    Temat: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY

    W jaki sposób można wyłączyć silnik turbo diesel w samochodzie z
    automatyczną skrzynią biegów, mający awarię smarowania turbiny?
    Z manualem pewnie dałoby się zdusić.

    Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić
    mieszankę olejowo-wodną?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2011-11-17 16:30:53
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-17 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > Z manualem pewnie dałoby się zdusić.
    >
    > Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić

    Co takiego zrobic?
    Po prostu zatkac dolot.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2011-11-17 16:35:59
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>
    wrote in message news:ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > Z manualem pewnie dałoby się zdusić.
    > Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić

    wysiąść z auta podnieść maskę i ręką zamknąć klapę gaszącą w kolektorze
    dolotowym jeśli takową posiada i jest do niej dostęp ewentualnie przeciąć lub
    zerwać z kolektora dolotowego rurę która idzie z intercoolera z powietrzem
    doładowanym (również jeśli jest dostęp) większosc osób i tak spanikuje i będzie
    biegać wkoło :) W manualu spokjnie z 5 biegu można silnik zadławić.

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2011-11-17 16:45:56
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > powietrzem doładowanym (również jeśli jest dostęp) większosc osób i tak
    > spanikuje i będzie biegać wkoło :) W manualu spokjnie z 5 biegu można

    Szmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie.
    Szkoda sprzegla nawet przy benzyniaku.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 5. Data: 2011-11-17 17:03:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "news-gazeta" <n...@g...pl> wrote in message
    > Szmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie.
    > Szkoda sprzegla nawet przy benzyniaku.
    > Pozdrawiam - Darek.

    Ta a jak ci tą szmatkę wciągnie do turbiny to się dopiero sieczka moze zrobić ;)
    poza tym nie oszukujmy jak przeciętny użytkownik auta nie będzie wiedział gdzie
    ma tego szukać. Ja w swoim aucie żeby ściągnąć rurę z dolotu żeby ją zatkać bez
    narzędzi lub w takiej chmurze dymu jak to na niektórych filmikach na youtube
    widac miałbym spory problem. Więc zadławienie silnika wydaje się najszybszym i
    najbezpieczniejszym sposobem jeśli tylko nie mamy automata ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 6. Data: 2011-11-17 17:25:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-17 16:35, X-Man wrote:
    > przeciąć lub zerwać z kolektora dolotowego rurę

    Mechanik mówił mi o przypadku kiedy klient wbił nóż w rurę celem
    rozcięcia i zarobił w oko gorącym olejem. Ponadto zarobienie kawałkiem
    silnika w glowę skutecznie odstrzasza grzebanie w okolicy bloku. Czemu
    gasik nie może być dostepny jako linka gdzieś koło deski?

  • 7. Data: 2011-11-17 17:27:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > Z manualem pewnie dałoby się zdusić.
    >
    > Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić

    Trawą go trawą ROTFL :D
    Woda chyba tylko by przyspieszyła destrukcję.
    Odcięcie dopływu powietrza, chociaż przy takim niekontrolowanym
    rozkręcaniu się to ja nie wiem jak i czym zatkać dolot - wszystko zassie
    :) Jeśli jest gdzie4ś na wierzchu i na się głowę na karku można
    spróbować wyrwać, rozciąć przewód powietrzny od turbiny do kolektora
    ssącego albo rurę od intercoolera do kolektora, żeby nie ciągnął oleju z
    IC - a w nim może być go naprawdę dużo :D

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-11-17 18:10:39
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Co takiego zrobic?
    > Po prostu zatkac dolot.

    Niby czym?
    Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 9. Data: 2011-11-17 18:26:54
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić
    > mieszankę olejowo-wodną?

    no a tu ?

    http://www.youtube.com/watch?v=Da--uv1e4Qg&feature=r
    elated

    wlał browara tylko gdzie?

  • 10. Data: 2011-11-17 19:57:25
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssącego, by zrobić
    > mieszankę olejowo-wodną?

    Użyć gaśnicy.