  • 1. Data: 2009-07-20 18:52:41
    Temat: Bęben napędzający - baryłkowatośc ?
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Witam
    Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
    jest przenośnik taśmowy.
    Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował

    Dzieki pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-21 08:42:10
    Temat: Re: Bębennapędzający - baryłkowatośc ?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest przenośnik taśmowy.
    > Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował

    Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz.
    Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o które
    tutaj się notorycznie pytają.

  • 3. Data: 2009-07-21 17:51:49
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sam sobie możesz podać. Weź jakiś poradnik mechanika i tam znajdziesz.
    > Znajdziesz w takiej książce wiele innych ciekawych informacji. Takich o
> [...]

    Dzieki za info,
    gdybym znalazł w necie lub poradnikach które mam
    pewnie bym nie spytał

  • 4. Data: 2009-07-22 09:10:00
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 21 Lip, 19:51, "Mariusz" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    pl...

    > Dzieki za info,
    > gdybym znalazł w necie lub poradnikach które mam
    Bo w "powszechnie" dostępnych 'poradnikach' tego nie znajdziesz. W
    sieci też nie ma. Pozostają, pytanie do producentów i sięgniecie do
    ich norm zakładowych ZN; albo podręcznik, gdzie będzie wyłożona i
    teoria. Bęben nie jest beczkowaty. Są to dwa stożki o małym, nawet
    b.małym kącie wierzchołkowym i część walcowa w środku długości bębna.
    Walec ma długość bliską , jeżeli nie równą, szerokości taśmy. Kątów i
    proporcji długości nie pomnę. Lata temu zajmowałem sie takimi sprawami
    ale dziś pamięć odeszła a notatki głęboko w piwnicznym archiwum.
    Pozdrowienia.
    W.Kr.

  • 5. Data: 2009-07-23 20:30:47
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Mariusz <m...@w...pl> napisał(a):
    > Czy może ktoś mi podac jak powinien wyglądac bęben na którym naciagniety
    > jest przenośnik taśmowy.
    > Wiem że musi byc stozkowy/ baryłkowy żeby pas się automatycznie centrował

    Mam książkę Mariana Dudziaka, Przekładnie cięgnowe.
    Tam jest trochę o przekładniach pasowych, nie o przenośnikach.
    Zasady centrowania pewnie, w obu przypadkach, dużo się nie różnią.
    Koło napędzające jest cylindryczne, a napędzane wypukłe.
    Jeżeli prędkość pasa V > 30m/s to oba koła daje się wypukłe.

    Wypukłość bieżni 1mm (~ 0,01 szer. bieżni)

    Koła są znormalizowane DIN 111

    http://books.google.pl/books?id=FLr9XM4MnTEC&pg=PA34
    2&dq=flachriemenscheiben

    Pozdrawiam WM

  • 6. Data: 2009-07-24 06:01:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 23, 9:30 pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Koło napędzające jest cylindryczne, a napędzane wypukłe.
    > Jeżeli prędkość pasa V > 30m/s to oba koła daje się wypukłe.

    Nie znam się, więc zadam głupie pytanie: czemu nie wklęsłe? Wydawałoby
    mi się że z wypukłych będzie zjeżdżać.
    Konrad

  • 7. Data: 2009-07-24 11:31:39
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > ..
    >
    > Nie znam si=EA, wi=EAc zadam g=B3upie pytanie: czemu nie wkl=EAs=B3e? Wydaw=
    > a=B3oby
    > mi si=EA =BFe z wypuk=B3ych b=EAdzie zje=BFd=BFa=E6.
    > Konrad

    Na kole wklęsłym brzegi ześlizgiwałyby się do środka,
    tworząc naprężenia ściskające i wybrzuszenia w centrum, lub przesunięcia.

    Lepiej by pas był rozciągany we wszystkich kierunkach (obciągany)
    na wypukłym kole.

    WM

  • 8. Data: 2009-07-24 14:41:08
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

> [...]
    Wydaw=
    > a=B3oby
    > mi si=EA =BFe z wypuk=B3ych b=EAdzie zje=BFd=BFa=E6.

    Tu wyjaśniono na czym polega centrowanie:
    http://www.lhup.edu/~dsimanek/scenario/crowning.htm

    http://www.hytrol.com/brandinfo/hcctraining/abc.html
    http://www.lynx-products.com/technical/crown_styles.
    html
    http://findarticles.com/p/articles/mi_m3095/is_8_97/
    ai_n13560303/

    WM

  • 9. Data: 2009-07-27 20:55:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 24, 3:41 pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Wydaw=

> [...]

    Dzięki. Z braku czasu przeczytałem na tyle dokładnie żeby coś tam
    zostało. Wniosek z tego taki, że pas musi mieć większą elastyczność w
    kierunku poprzecznym niż wzdłużnym, co zresztą widać po wzorze
    zbrojenia. Ale bez tego wyjaśnienia to nawet po pół litrze bym nie
    doszedł czemu :-)
    Konrad