  • 1. Data: 2009-07-11 21:46:31
    Temat: Łączenie stali kwasówki z miedzią i mosiądzem.
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak się ma łączenie elementów hydraulicznych wykonanych ze stali szlachetnej
    z popularnymi elementami armatury sanitarnej wykonanymi z mosiądzu i miedzi.
    Pytam bo muszę podłączyć 2 wymienniki ze stali "bliżej nieokreślonej
    nierdzewki - polski wyrób z 1980r." ze zbiornikiem wykonanym ze stali
    1.4571. Między to muszą przyjść rury kolanka i zawory żeby to spiąć w
    całość. Czy przechodzić na miedź i lutować czy też szukać rur z kwasówki i
    robić to na kwasówce. Nie ukrywam że budżet mam skromny na tą część
    inwestycji :/ W tej chwili do wymienników dospawane są króćce ze zwykłej
    stali zakończone kołnierzami - nieźle zardzewiałe. Jednak bliżej wymiennika
    gdzie jest kwasówka to rura jest ok. Czy obcinać to przy spawie i tam spawać
    z nową rurą wykonaną z kwasówką czy zostawić te kołnierze i tylko je dobrze
    oczyścić.
    Druga sprawa czy łączyć na kołnierze czy zastsować śrubunki, fakt że
    śrubunki mosiężne w tej średnicy nie są tanie ale jak bym chciał zrobić to
    ładnie "dzieci po dzieciach" to należało by zastosowac kołnierze z kwasówki
    albo chociaż z nierdzewki a to też kosztuje.
    Jak to mówią ma być tanio i solidnie ;P
    Cała ta instalacja to tylko wielki "bojler" do ciepłej wody wykonany ze
    zbiornika buforowego.
    Jeszcze jedno:
    Czy spawanie stali 1.4571 sprwia jakieś większe kłopoty, czy dla fachowca to
    może pestka ?

    Dobra ;) już nie zamęczam.

    Może tym razem ktoś udzieli jakiejś odpowiedzi bo poprzedni post został bez
    echa :(

    Pozdrawiam Gejzero.

  • 2. Data: 2009-07-11 23:10:03
    Temat: Re: Łączenie stali kwasówki z miedzią i mosiądzem.
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > całość. Czy przechodzić na miedź i lutować czy też szukać rur z kwasówki i
    > robić to na kwasówce. Nie ukrywam że budżet mam skromny na tą część
    Kwasówka daje się lutować srebrem, to i połączenie z mosiądzem nie powinno
    sprawić problemów.

  • 3. Data: 2009-07-13 08:15:27
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    wt <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Kwasówka daje się lutować srebrem, to i połączenie z mosiądzem nie
    > powinno sprawić problemów.

    Stare króćce stalowe poobciam i zastąpię kwasówką. Zrobię kolektor z 2"
    kwasówki z wyprowadzonymi mufami i do tego za pomocą mosiężnych śrubunków
    podłącze wymienniki. Reszta podłączeń miedzią lutowaną.
    Nic taniej chyba nie wykombinuje ;)

    --

    Gejzero.

  • 4. Data: 2009-07-13 09:32:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gejzero"
    > Może tym razem ktoś udzieli jakiejś odpowiedzi bo poprzedni post został
    > bez echa :(

    Może zapytaj na pl.misc.budowanie.

    Robert