  • 1. Data: 2013-05-20 13:57:44
    Temat: Belki na relingi + uchwyt na rower
    Od: redi <r...@s...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad zakupem zestawu do przewożenia dwóch rowerów na
    dachu. Po przejrzeniu w internecie ofert przeróżnych sklepów
    internetowych i portali aukcyjnych mam nie lada mętlik w głowie... Ceny
    belek od 150zł/kpl, uchwyty już od 70zł za sztukę ale co wybrać? Na
    aukcjach większość tanich uchwytów to pewnie jakaś badziewna
    chińszczyzna. Może ma ktoś z was jakiś sprawdzony zestaw na relingi do
    VW Golf IV Variant (kombi)? A może wożenie rowerów na dachu to nie jest
    najlepszy pomysł ? Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim
    balastem na dachu?

    pozdr,
    R.

  • 2. Data: 2013-05-20 14:44:22
    Temat: Re: Belki na relingi + uchwyt na rower
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Maj, 13:57, redi <r...@s...pl> wrote:
> [...]
    > VW Golf IV Variant (kombi)? A może wożenie rowerów na dachu to nie jest
    > najlepszy pomysł ? Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim

    Ja ostatnio kupilem do kombi belki alu aguri za 305PLN (do golfa tez
    sa), wygladaja OK
    Bagaznik rowerowy mam kilkunastoletni (thule), wiec teraz nie wiem co
    kupic (thule jest OK, ale drogawe - mozna np. uzywanych poszukac)

    WS

    PS. Wg mnie jesli 2 rowery to tylko na dachu, no, chyba, ze do srodka
    sie zmieszcza ;)

  • 3. Data: 2013-05-20 15:57:09
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-05-20 13:57, redi pisze:
> [...]
    > VW Golf IV Variant (kombi)? A może wożenie rowerów na dachu to nie jest
    > najlepszy pomysł ? Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim

    Kiedys kupilem uchwyty rowerowe po 49zl/szt.
    Na dachu wozilem 4 rowery, nie bylo zadnego problemu.
    Z racji tego, ze uchwyty byly tanie to montaz byl uciazliwy - skrecanie
    srubek etc zatem po dwoch latach wozenia na dachu zamontowalem hak i
    kupilem platforme na hak - komfort o niebo wyzszy. Szybki montaz,
    demontaz. Pomijam juz wjazd do garazu podziemnego etc przez
    "zapomnienie" o rowerach na dachu :) i zmniejszenie zuzycia paliwa.
    Z obserwacji wynika, ze rowery na dachu "spalaja" tyle co auto :)

    Anyway, 4 uchwyty na dach po 50zl = 200 za znikomy komfort ale jesli
    sporadycznie to czemu nie.
    Platforma na hak 750zl, rewelacja.

    --
    jarek

  • 4. Data: 2013-05-20 16:12:50
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 13:57:44 UTC+2 użytkownik redi napisał:
    Ceny

    > belek od 150zł/kpl, uchwyty już od 70zł za sztukę ale co wybrać?

    W jula masz metalowe za 100, alu za 180.

    --
    Dman-6666

  • 5. Data: 2013-05-20 16:15:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" napisał
    >Kiedys kupilem uchwyty rowerowe po 49zl/szt.
    >Na dachu wozilem 4 rowery, nie bylo zadnego problemu.
    >Z racji tego, ze uchwyty byly tanie to montaz byl uciazliwy -
    >skrecanie srubek etc

    Po prostu nie demontuje :-)

    >Pomijam juz wjazd do garazu podziemnego etc przez "zapomnienie" o
    >rowerach na dachu :) i zmniejszenie zuzycia paliwa.
    >Z obserwacji wynika, ze rowery na dachu "spalaja" tyle co auto :)

    U mnie niezauwazalnie wiecej.
    Ciekaw jestem ile spala pusty bagaznik ... ale nie na tyle ciekaw,
    zeby to odkrecac :-)

    >Anyway, 4 uchwyty na dach po 50zl = 200 za znikomy komfort ale jesli
    >sporadycznie to czemu nie.
    >Platforma na hak 750zl, rewelacja.

    Tylko ze u nas problem z tablica rejestracyjna ... rewelacja to gdy
    platforma wbudowana w samochod.

    J.

  • 6. Data: 2013-05-20 16:26:23
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-05-20 16:15, J.F pisze:

    > Po prostu nie demontuje :-)

    To jest sposob ale ja wtedy jechalem moze 2-3 razy w ciagu sezonu wiec w
    ogole odkrecalem belki z uchytami jako "calosc" :)
    Do niczego innego nie byly mi potrzebne.

    > Tylko ze u nas problem z tablica rejestracyjna ... rewelacja to gdy
    > platforma wbudowana w samochod.

    Do platformy przyczepiam rejestracje z kawalka blachy - poki co mnie
    policja nie zatrzymala - inna sprawa, ze sposobu dobrego nie ma.
    Z auta tablicy sciagnac nie mozna bo ma byc na aucie. Trzeciej sie nie
    da dorobic..., samodzielnie nie mozna wykonac. Ech...

    --
    jarek

  • 7. Data: 2013-05-20 21:49:01
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.05.2013 13:57, redi pisze:
    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się nad zakupem zestawu do przewożenia dwóch rowerów na
    > dachu.
    (..)
    Moja rodzina jest związana z biznesem rowerowym i w warsztacie pojawiają
    się co roku rowery które pospadały z dachów. rowery mają remonty na ok
    150zł, auta... nawet 1000. Raz tylko trafił się przypadek wjazdu z
    rowerami do garażu.

    Mając na uwadze powyższe, pospawałem sam uchwyt na rowery. w dużym
    skrócie jest to piasta koła przedniego dospawana do belki. wyjmuję koła
    z rowerów (hamulec+szpilka=10 sekund) i stawiam na dachu i przykręcam
    widelec do bagażnika dachowego (30 sekund). Tył klasyczny rynienka na
    koło+pasek.
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-05-21 08:35:18
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "redi" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > VW Golf IV Variant (kombi)? A może wożenie rowerów na dachu to nie jest
    > najlepszy pomysł ? Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim
    > balastem na dachu?

    Ja bym zapomniał, że mam coś na dachu i w jakims tunelu czy innej przeszkodzie rowery
    by zostały. :)
    Szukałbym raczej czegoś na hak (nawet jesli nie mam) bo to jednak nie trzeba roweru
    na dach taszczyć.

  • 9. Data: 2013-05-21 11:31:40
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Może ma ktoś z was jakiś sprawdzony zestaw na relingi do VW Golf IV
    Variant (kombi)?

    na Golfie mam belki zwykle stalowe, skrecane wiec montaz upierdliwy,
    do tego halasuja na autostradzie, kupilem za 100-ke chyba ...
    bagazniki (aluminiowe) to Taurus a drugi chyba jakis marketowy,
    spokojnie daja rade

    //A może wożenie rowerów na dachu to nie jest najlepszy pomysł ?

    mozesz pomyslec o takim na klape, ja przymierzam sie do Thule ClipOn
    (High) 9104/05 ale do Zafiry

    //Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim balastem na dachu?

    trzymaj odstep :-) ja nie przekraczalem na wszelki wypadek 120 km/h no
    i trasy krotsze max. 100 km

    P.

  • 10. Data: 2013-05-21 18:37:36
    Od: m...@g...com

> [...]
    >
    > VW Golf IV Variant (kombi)? A może wożenie rowerów na dachu to nie jest
    >
    > najlepszy pomysł ? Do przejechania 700km, jak się podróżuje z takim

    witam. mam na zbyciu 2 belki bottari alu + 4 łapy każda zamykana na klucz

    pozdrawiam

    krais