  • 1. Data: 2021-10-17 20:03:02
    Temat: Bernoulli
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/164/PDF/wah_5_5.pd

    Przedostanie równanie.
    Co to jest R? Stała gazowa?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stała_gazowa

    No i szukałem, ale nie znalazłem reszty tego skryptu, bo to chyba
    książka czy podręcznik nie jest.

    Robert

  • 2. Data: 2021-10-17 20:54:55
    Temat: Re: Bernoulli
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 17 October 2021 at 20:02:49 UTC+2, r...@g...com wrote:
> [...]
    > Co to jest R? Stała gazowa?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stała_gazowa
    >

    > No i szukałem, ale nie znalazłem reszty tego skryptu, bo to chyba

    Tak, w tym wzorze jest stała gazowa R, ale w rachunku użyto błędnej wartości. Powinno
    być 8.314, a jest (dwukrotnie!) 29.28.

    Całość jest tu https://bcpw.bg.pw.edu.pl/dlibra/publication/92/edit
    ion/164

  • 3. Data: 2021-10-17 20:57:35
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Co to jest R? Stała gazowa?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stała_gazowa
    >

    > No i szukałem, ale nie znalazłem reszty tego skryptu, bo to chyba

    Dalszy ciąg jest na następnej stronie:

    https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/164/PDF/wah_5_6.pd

    ale tam już nowy temat.

    Sprawdź jednostki, to się zorientujesz co to może być

  • 4. Data: 2021-10-18 14:16:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2021 20:57:35 +0200, cef napisał(a):

    > Dalszy ciąg jest na następnej stronie:
    >
    > https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/164/PDF/wah_5_6.pd
    >
    > ale tam już nowy temat.
    >
    > Sprawdź jednostki, to się zorientujesz co to może być

    Jednostki wydaja sie byc SI, czyli dobre.

    Ale jesli dobrze widze, to oni zastapili P1/ro1 przez
    gRT1.

    Rownanie gazowe to pV=nRT
    gdzie n = liczba moli gazu, wiec do gestosci gdzies nam chyba brakuje
    masy molowej. Tylko mi nadal cos nie pasuje z wartosciami.

    Moze w innych rozdzialach wyliczyli to R dla powietrza ?

    Ale skad im sie tam g wzielo ?

    hm, 29.28*29*9.81 = 8329.
    z grubsza sie zgadza, ale czy to poprawnie wyliczone ..

    A swoja droga - tego mi kiedys brakowalo, widac zle studia konczylem.
    Tylko jaki z tego wniosek?
    ze juz przy cisnieniu ok 2x wiekszym niz otoczenia, predkosc masowa
    wycieku jest stala i od cisnienia w zbiorniku nie zalezy?

    J.

  • 5. Data: 2021-10-19 13:22:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-10-18 o 14:16, J.F. pisze:
    > Ale skad im sie tam g wzielo ?

    I co z prędkością gdy g=0?

    Robert

  • 6. Data: 2021-10-19 14:34:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >I co z prędkością gdy g=0?

    To g tam IMO nie na zastosowania.

    Moze gdzies w poprzednich rozdzialach liczyli w atm, czyli kG/cm^2

    J.