  • 1. Data: 2021-10-03 20:26:03
    Temat: Celma
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Kupiłem gumówkę Celmy. Była tania, najmniejsza w obwodzie uchwytu,
    najlżejsza i pewne z z sentymentu i nie najbrzydsza.

    Czy Celma produkuje w Polsce? Zajrzałem na stronę. Piszą o historii, ale
    nie o teraźniejszości.

    https://celma.com.pl/marka/historia

    Właścicielem jest spółka Z-Power
    Robiłem sobie nadzieję, że adres na Street VieW ukaże nowoczesne hale
    produkcyjne.. ale nie

    https://www.google.com/maps/place/Milionowa+3,+93-10
    2+Łódź/@51.7473867,19.466587,3a,61.1y,110.47h,88.92t
    /data=!3m6!1e1!3m4!1sbVKjsPnRWFDRN0XkVsx1pg!2e0!7i13
    312!8i6656!4m5!3m4!1s0x471a34c40e26fd71:0x7c8ff5ed80
    2befa1!8m2!3d51.7472557!4d19.4673889

    Na stronie mają link do używanych elektronarzędzi po regeneracji

    https://allegro.pl/uzytkownik/Z-Power_Serwis/

    O co chodzi? Wiem, że to nie Bosch, ale jakieś to żałosne.

    Robert

  • 2. Data: 2021-10-03 21:36:23
    Temat: Re: Celma
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2021 20:26:03 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > https://celma.com.pl/marka/historia
    >
    > Właścicielem jest spółka Z-Power
    > Robiłem sobie nadzieję, że adres na Street VieW ukaże nowoczesne hale

    A nie ma tam malego napisu made in ... ?

    google znajduje np
    https://portalnarzedzi.pl/artykul/celma-historia-pol
    skich-elektronarzedzi/

    "komentarz redakcyjny z 2016 r.

    Niestety, kiedy pisaliśmy ten artykuł w 2010 r. przed Celmą była
    świetlana przyszłość. Rzeczywistość okazała się jednak bardzo brutalna
    dla polskiego producenta elektronarzędzi. Celma już ich bowiem nie
    produkuje i skurczyła się do małego przedsiębiorstwa handlowego, które
    używa swojej marki do "brendowania" maszyn chińskich oraz koreańskich
    i nie odgrywa na naszym rynku żadnej poważnej roli."

    Ale daja 3 lata gwarancji ... jakiegos porzadnego dostawce znalezli?

    > O co chodzi? Wiem, że to nie Bosch, ale jakieś to żałosne.

    To zobacz np Grundig, Blaupunkt, Hama ... czy na marki samochodow ...

    J.

  • 3. Data: 2021-10-03 21:41:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 3 October 2021 at 20:26:04 UTC+2, r...@g...com wrote:
    > O co chodzi? Wiem, że to nie Bosch, ale jakieś to żałosne.

    Nie wiem czy poczujesz się lepiej, ale Mitutoyo też wszystko produkuje w Chinach.

  • 4. Data: 2021-10-04 03:43:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-03, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Kupiłem gumówkę Celmy. Była tania, najmniejsza w obwodzie uchwytu,
    > najlżejsza i pewne z z sentymentu i nie najbrzydsza.

    Aż musiałem góglnąć.... skąd nazwa gumówka?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-10-04 07:15:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Oct 2021 01:43:34 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Aż musiałem góglnąć.... skąd nazwa gumówka?

    bo zazwyczaj uzywana z tzw "gumową" tarczą do ciecia.

    J.

  • 6. Data: 2021-10-04 07:18:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2021 12:41:15 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Nie wiem czy poczujesz się lepiej, ale Mitutoyo też wszystko produkuje w Chinach.

    Ale we wlasnych fabrykach, czy zamawia chinskie wyroby z wlasna marką.

    Gdzies tam jescze jest Apple - projekt amerykanski (kto tam zreszta
    wie jaki naprawde), montaz w chinskiej fabryce, z elementow
    taiwanskich, koreanskich i chinskich.

    J.

  • 7. Data: 2021-10-04 09:47:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 07:25:02 UTC+2, J.F wrote:

    > Ale we wlasnych fabrykach, czy zamawia chinskie wyroby z wlasna marką.

    Zagraniczne firmy działające w Chinach właściwie nic nie mają własnego. Trochę jak u
    nas za Rakowskiego.

  • 8. Data: 2021-10-04 09:54:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 03:43:36 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
    > Aż musiałem góglnąć.... skąd nazwa gumówka?

    Kiedyś te tarcze były produkowane z użyciem jakiegoś paskudnego lepiszcza, dymiło to
    i śmierdziało jak spalona guma z opony na motorynce, jakby chłopaki na osiedlu kółka
    na asfalcie robili.

  • 9. Data: 2021-10-04 09:59:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 00:54:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Kiedyś te tarcze były produkowane z użyciem jakiegoś paskudnego lepiszcza, dymiło
    to i śmierdziało jak spalona guma z opony na motorynce, jakby chłopaki na osiedlu
    kółka na asfalcie robili.

    A teraz jakies lepsze lepiszcze ?

    J.

  • 10. Data: 2021-10-04 10:05:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 00:47:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Zagraniczne firmy działające w Chinach właściwie nic nie mają własnego. Trochę jak
    u nas za Rakowskiego.

    Cos tam slyszalem, ze tak sie wymaga, ale jakos nie bardzo chce mi
    sie wierzyc, aby jakis Volkswagen czy Logitech nie mial "wlasnej"
    fabryki.

    U nas za Rakowskiego modne byly j.v., ale przeciez zagraniczny
    udzialowiec na swoje udzialy musial miec jakies potwierdzenie ...

    Przy czym u nas interesiki byly male, jak sie inwestuje w fabryke
    samochodow, to sie chce miec zabezpieczenie ...

    J.