  • 1. Data: 2021-09-29 10:33:08
    Temat: papier z g
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Kogutkowi sie spodoba

    https://niestatystyczny.pl/2018/11/25/w-sri-lance-pa
    pier-produkuja-z-odchodow-sloni/

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/robie-papier-z
    -kupy-sloni/r7jkdbe
    https://dolnoslaskie.naszemiasto.pl/w-dusznikach-zdr
    oju-robia-papier-z-kupy-sloni-z/ar/c1-8235973

    Luksusowy :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-09-29 16:17:54
    Temat: Re: papier z g
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 10:33:10 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    -kupy-sloni/r7jkdbe
    > https://dolnoslaskie.naszemiasto.pl/w-dusznikach-zdr
    oju-robia-papier-z-kupy-sloni-z/ar/c1-8235973

    Dlaczego mnie ma się podobać? To jak ciebie pytali jakie gówno robią różne zwierzęta
    to na wszystkie pytania udzielałes prawidłowej odpowiedzi. A jak spytali kto jest
    premierem w Zimbabwe to nie wiedziałeś. To raczej z tobą można tylko o gównach
    pogadać.

  • 3. Data: 2021-09-29 17:09:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 07:17:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    kto jest premierem w Zimbabwe to nie wiedziałeś. To raczej z tobą można tylko o

    Przeciez od dawna pisales, ze czekasz na recykling papieru toaletowego
    :-)

    W sumie ... nasze krowy nie sa rownie dobrym zrodlem ?

    J.

  • 4. Data: 2021-09-29 18:16:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-09-29 o 10:33, J.F pisze:
    > Kogutkowi sie spodoba
    >
    > https://niestatystyczny.pl/2018/11/25/w-sri-lance-pa
    pier-produkuja-z-odchodow-sloni/

    "Jedno drzewo starcza na wyprodukowanie prawie 17 ryz papieru A4, czyli
    niemal 8,5 tysiąca arkuszy"

    Dużo to czy mało ? Jakoś tak *odechciewa się* oszczędzać papier do
    drukarki, no może za wyjątkiem tonera :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-09-30 00:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 18:16:05 +0200, PeJot wrote:

    pier-produkuja-z-odchodow-sloni/

    > "Jedno drzewo starcza na wyprodukowanie prawie 17 ryz papieru A4, czyli
    > niemal 8,5 tysiąca arkuszy"
    >
    > Dużo to czy mało ?

    Ryza 500 arkuszy ma ok 5 cm grubosci,
    pudelko 5 ryz czyli 2500 arkuszy ma rozmiar okolo 30x20x25cm ..
    wiec jak oni chca zrobic 3 pudelka papieru z "jednego drzewa" ...
    jako malo mi sie wydaje, przynajmniej jesli mowa o drzewach o srednicy
    30cm lub wiecej.

    > Jakoś tak *odechciewa się* oszczędzać papier do
    > drukarki, no może za wyjątkiem tonera :)

    My to pewnie uzywamy tyle co nic, ale wez jakas Wyborczą, co to miala
    30 stron ... i naklad np milion egzemplarzy dziennie.

    J.

  • 6. Data: 2021-09-30 00:16:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > wiec jak oni chca zrobic 3 pudelka papieru z "jednego drzewa" ...
    > jako malo mi sie wydaje, przynajmniej jesli mowa o drzewach

    Z takich drzew nikt papieru nie robi. Kiedyś mi to znajomy
    dendrometra wytłumaczył, że plakaty o zbieraniu makulatury
    w celu oszczędzenia namalowanych tam dorodnych drzew, to
    bzdura. Papier robi się z "papierówki", czyli cienkich pniaków
    powstających przy przecince młodych lasów. Tego w Polsce jest
    nadmiar.

    > My to pewnie uzywamy tyle co nic, ale wez jakas Wyborczą, co
    > to miala 30 stron ... i naklad np milion egzemplarzy dziennie.

    Jakie 30, ona miała w porywach chyba ze ze 200!

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2021-09-30 02:00:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 17:09:19 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > :-)
    >
    > W sumie ... nasze krowy nie sa rownie dobrym zrodlem ?

    Na pytanie o pranie papieru toaletowego czekam. Doczekam się.

  • 8. Data: 2021-09-30 11:47:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 02:00:52 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    gównach pogadać.

    > Na pytanie o pranie papieru toaletowego czekam. Doczekam się.
    Japonka mieszkająca w Nowym Jorku za 200 $ miesięcznie powiedziała, że papieru
    toaletowego nigdy nie kupuje, ani bielizny od 10 lat

    Zbiera darmowe serwetki, papierowe ściereczki z publicznych toalet .

    A pranie robi pod prysznicem,
    nie ma pralki, ani lodówki
    a meble pozbierała ze śmietników

    Czyli jak się chce, to można zostac ekologiem i nie zaśmiecac środowiska.,