  • 1. Data: 2018-05-14 13:08:22
    Temat: Bezkluczykowa smierc
    Od: p...@g...com

    https://tvn24bis.pl/moto,99/smiertelne-zniwo-bezkluc
    zykowych-aut-niepokojace-dane,836898.html

    trzeba siegnac do innych zrodel:
    https://www.nytimes.com/2018/05/13/business/deadly-c
    onvenience-keyless-cars-and-their-carbon-monoxide-to
    ll.html
    i wychodzi szydlo z worka:

    Toyota models, including Lexus, have figured in almost half of the carbon monoxide
    fatalities and injuries identified by The Times.

    skad ta nadreprezentacja ? znow szyja japonczykom buty czy moze ktos tam zbyt wolno
    mysli ?

    Ford's keyless vehicles now have a feature that automatically turns off the engine
    after 30 minutes of idling if the key fob is not in the vehicle, the company said
    recently.

    It cost General Motors $5 per car to install the automatic shutoff in a 2015 recall,
    according to a G.M. report to the safety agency.

    wiec albo gamonie albo japonczycy maja szkotow w zarzadzie i wydanie pare dolcow (na
    auto) przekracza ich mozliwosci ... konsekwencje ? najpierw pare pokazowych wyrokow z
    odszkodowaniami ala USA a pozniej dobrowolna lub przymusowa akcja serwisowa oraz
    utrata prestizu :-)

  • 2. Data: 2018-05-14 13:31:42
    Temat: Re: Bezkluczykowa smierc
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 May 2018 04:08:22 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Toyota models, including Lexus, have figured in almost half of the carbon monoxide
    fatalities and injuries identified by The Times.

    Dobrze, że się zdecydowałem kupić Mitsu OL PHEV -- ten co prawda też ma
    keyless, ale na postoju sam gasi silnik (pod warunkiem że musi go w ogóle
    uruchamiać). :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2018-05-14 13:54:14
    Od: p...@g...com

    Toyota nie uzywa systemow start & stop ? te fury dla dziadkow byly pewnie niezle
    wypasione

  • 4. Data: 2018-05-14 14:38:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >carbon monoxide fatalities and injuries identified by The Times.

    >skad ta nadreprezentacja ? znow szyja japonczykom buty czy moze ktos

    Albo pierwsi wprowadzili ten system i maja najwiecej sprzedanych aut.

> [...]

    >najpierw pare pokazowych wyrokow z odszkodowaniami ala USA a pozniej
    >dobrowolna lub przymusowa akcja serwisowa oraz utrata prestizu :-)

    Albo calkiem inne powody ... np samochod czesto gasnie na
    autostradzie, bo system odczytu jest niepewny.
    Albo jest tak pewny, ze odczytuje nie tylko w samochodzie, ale w
    promieniu 5 m ... i sypialni nad garazem tez.
    Albo zatrzymujesz pod sklepem, gasisz ... ups, kluczyk byl w torbie,
    torba na dachu.

    I wyjdzie, ze najlepiej byloby kluczyk zostawic, ale to takie
    nienowoczesne.

    A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie
    emitowac CO ?
    Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

    J.

  • 5. Data: 2018-05-14 15:00:28
    Od: p...@g...com

    --A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie emitowac CO ? Co
    tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

    wg tej tabelki decydujaca jest temperatura

    https://warsztat.pl/dzial/14-instalacje-gazowe/artyk
    uly/zasilanie-silnika-benzynowego-lpg-a-emisja-spali
    n,64420

    dziadek pedzi na chate stawia fure w garazu i zasypia, silnik stygnie zaczyna
    emitowac CO i dusi dziadka ... albo dziadek zamknal garaz niepelne spalanie i znow
    sie CO pojawia, LPG niby daje rade w kazdej temperaturze ale cudow nie ma, w
    zamknietym pomieszczeniu bym nie zaryzykowal :-)

  • 6. Data: 2018-05-14 15:03:17
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > A wracamy do innego problemu - czy nowoczesne auto nie powinno nie
    > emitowac CO ?
    > Co tam robi katalizator i sonda lambda ... udaja ?

    Po zużyciu tlenu w zamkniętym garażu zaczyna przeważac spalanie
    niepełne, niezależnie od katalizatorów i innych takich.

    Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10
    minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po
    kolejnych dziesięciu, jeżeli ktoś nie dotknie pedałów czy nie wykona
    jakiejś innej czynności, powinno sie wyświetlać/piszczeć kolejne
    ostrzeżenie i po chwili silnik powinien gasnąć. Trudno mi sobie
    wyobrazić prawidłową sytuację, w której ktoś ma włączony silnik na
    jałowym biegu i nie siedzi na fotelu - poza ogrzewaniem na mrozie przy
    rozmrażaniu i drapaniu szyb, czy np. podczas doładowywania awaryjnego
    akumulatora na kempingu. No może jeszcze podczas konkursów audio na
    zlotach jakichś fanów techno. Ale w takich sytuacjach powinien być w
    pobliżu pojazdu i zareagować na ostrzeżenie. Przecież technicznie to nie
    powinno być skomplikowane ani specjalnie drogie.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2018-05-14 15:42:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 15:03, Yogi(n) pisze:

    > (...)
    > Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po 10
    > minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony. Po
    > (...)

    Do obsługi samochodu powinien być dopuszczany ktoś, kto ma w głowie
    przynajmniej kilka szarych komórek.
    Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik pracuje.

    Może to nie dotyczyć niektórych silników, np. z lat ok. 1930 z systemem
    zaworów suwliwych, które chodziły prawie bezgłośnie i bezwibracyjnie,
    ale takich już raczej nie ma.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-05-14 16:41:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >przynajmniej kilka szarych komórek.
    >Taki ktoś, o inteligencji przynajmniej 4-latka zauważy, że silnik

    Te benzyniaki dobrze wyciszone sa.
    A jak ktos ma jeszcze problemy ze sluchem, bo ma 70 lat ...

    J.

  • 9. Data: 2018-05-14 16:49:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Po zużyciu tlenu w zamkniętym garażu zaczyna przeważac spalanie
    >niepełne, niezależnie od katalizatorów i innych takich.

    W zasadzie tak, ale sonda lambda nadal tlen mierzy.
    Komputer stwierdzil, ze normalnie nie potrafi utrzymac obrotow, wiec
    przeszedl na tryb awaryjny ?

    A nie bylo w garazu/domu wentylacji, ktora by niezbedne powietrze
    doprowadzila ?

    >Mnie zastanawia, dlaczego domyślnie nie stosują systemu, który np. po
    >10 minutach na biegu jałowym nie informuje, że silnik jest włączony.

    Moze zakladaja, ze kierowca pewne rzeczy widzi.
    A tu kogo mialby poinformowac - wlasciciel sobie poszedl.
    Klaksonem ?

    >Po kolejnych dziesięciu, jeżeli ktoś nie dotknie pedałów czy nie
    >wykona jakiejś innej czynności, powinno sie wyświetlać/piszczeć
    >kolejne ostrzeżenie i po chwili silnik powinien gasnąć.

    Z tego co pisza, to jakos tak to jest. Ale nie we wszystkich
    samochodach.

> [...]
    >w takich sytuacjach powinien być w pobliżu pojazdu i zareagować na
    >ostrzeżenie. Przecież technicznie to nie powinno być skomplikowane

    Moze nawet "nic nie kosztuje", skoro to sprawa programu.

    Ale trzeba na to wpasc, a to dopiero po pierwszym trupie.

    A przeciez tak samo mozna zostawic wlaczony samochod z kluczykiem ...
    nikt nie narzekal, ze sie nie wylaczy ...

    J.

  • 10. Data: 2018-05-14 16:56:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    in,64420

    >dziadek pedzi na chate stawia fure w garazu i zasypia, silnik stygnie

    troche watpie, aby stygl. Raczej sie wentylator wlacza, bo chlodzenia
    nie ma.

    No i troche mnie dziwi, ze przy 76C ... rozumiem ze przy -5 czy nawet
    +30 trzeba "ssanie wlaczyc", ale przy 76 to juz chyba nie.

    A tu jeszcze ciekawostka - % tlenu w spalinach dosc duzy.

    > ... albo dziadek zamknal garaz niepelne spalanie i znow sie CO
    > pojawia,
    > LPG niby daje rade w kazdej temperaturze ale cudow nie ma, w
    > zamknietym pomieszczeniu bym nie zaryzykowal :-)

    Pytanie co dalej - silnik zgasnie, czy komputer skompensuje obroty
    podajac wiecej paliwa.
    Czy przejdzie w tryb awaryjny, skoro odczyty nie maja sensu ...

    J.