  • 1. Data: 2023-05-31 13:03:52
    Temat: Bezkulkowie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Ułyszałem dzisiaj, że w sumie wiele małych układów BGA można lutować bez
    kulek. Technika polega na pobieleniu układu i padów na płytce taką
    ilością cyny, jaka jest w stanie sie do nich przykleić. Ilośc cyny na
    jednych i drugich jest dostatecznie duża, aby małe układy BGA bez
    problemu się lutowały, a potwarzalność tej ilości cyny jest
    wystarczająca aby złapały wszystkie z dużym prawdopodobieństwem.

    Ktoś próbował takiej techniki lutowania?

    Źródłem tego pomysłu jest serwisant telefonów - twierdzi, że mniejszych
    układów już nie kulkują, bo to strata czasu.

    Sam, przyznaje, lutowałem tak niektóre malutkie układy, ale to było po
    nascie kulek max. A tutaj mowa o np. pammięciach itp. gdzie ilość to
    kilkadziesiąt.

    Mak toś jakieś doświadczenie w tej kwestii i jakiś pogląd czy to w ogóle
    jest sensowne pod względem powtarzalności?