  • 1. Data: 2023-05-31 20:56:01
    Temat: zasilacz -5var
    Od: m <...@e...com>

    Witam.
    Mam sobie zasilacz do komputera. Na stand-by pobiera 0.1 W i -5var.
    (jakieś tam pewnie kondensatorki są)
    Czy istnieje możliwość kompensacji by mieć tylko składową rzeczywistą
    prądu. W ogóle jest to do zrobienia ?
    pozdrawiam.

    Michal

  • 2. Data: 2023-06-01 00:33:21
    Temat: Re: zasilacz -5var
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 31 maja 2023 o 20:55:33 UTC+2 m napisał(a):
    > Mam sobie zasilacz do komputera. Na stand-by pobiera 0.1 W i -5var.
    > (jakieś tam pewnie kondensatorki są)
    > Czy istnieje możliwość kompensacji by mieć tylko składową rzeczywistą
    > prądu. W ogóle jest to do zrobienia ?
    Równoległą indukcyjnością co pobiera +5var :) - jakiś transformator sieciowy może się
    nada, choć też nie jest bezstratny. Ale czym mierzone te var? Dość małe to i pomiar
    może być mało dokładny. Jak jest cały rack takich komputerów to falowniki PV często
    mają opcje regulacji mocy biernej.

  • 3. Data: 2023-06-05 15:53:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 May 2023 20:56:01 +0200, m wrote:
    > Mam sobie zasilacz do komputera. Na stand-by pobiera 0.1 W i -5var.
    > (jakieś tam pewnie kondensatorki są)
    > Czy istnieje możliwość kompensacji by mieć tylko składową rzeczywistą
    > prądu. W ogóle jest to do zrobienia ?

    Przydałoby sie obejrzec na oscyloskopie i zajrzec do srodka.

    Jak do komputera, do chyba powinien miec PFC. Ale moze na stand-by nie
    działa.
    Jak nie ma - elektrolit ładowany z mostka będzie brał prąd impulsowy,
    z lekką tendencją pojemnosciową. bedzie trudno skompensować, ale moze
    na licznik wystarczy byle co :-)

    Z trzeciej strony - jesli dobrze liczę, to 5var pobiera kondensator
    0.3uF ... taki przeciwzakłóceniowy?

    J.