  • 1. Data: 2010-04-05 08:06:48
    Temat: Bezpieczne zasilanie diody Super Flux
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Mam takie diody LED Super Flux.
    Chcę podłączyć ją do zasilania poprzez przylutowanie do nóżek
    przewodów. Nię będę wlutowywał w PCB bo nie mam miejsca na płytkę.
    Dioda ma prąd 60mA. I teraz mam zagwozdkę.
    1. Nie mogę doszukać się karty katalogowej tej diody.
    2. Jaki podać bezpieczny prąd aby nie przegrzać diody? Nie jest
    lutowana do płytki więc podejrzewam, że odprowadzenie ciepła jest
    gorsze, a chcę uzyskać jak największy strumień z niej. Aby było
    prościej zasilę przez zwykły rezystor z zasilacza.

    Oto ta dioda:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/4823802/dioda+super+flux+cz
    erwona+60ma.html

  • 2. Data: 2010-04-05 08:21:44
    Temat: Re: Bezpieczne zasilanie diody Super Flux
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-05 10:06, slawek7 pisze:
    > Dioda ma prąd 60mA. I teraz mam zagwozdkę.
    > http://sklep.avt.pl/p/pl/4823802/dioda+super+flux+cz
    erwona+60ma.html
    Ten prąd 60mA to chyba "max i to przez chwilę" - długo ten led nie
    pożyje, to przecież zwykły najzwyklejszy (w kwestii struktury) chiński
    szajs, więc ustaw jej ten podawany prąd 20mA i nie zastanawiaj się ;)
    (przy 20mA*2v moc będzie na tyle niewielka, że chłodzeniem zewnętrznym
    przez nóżki nie musisz się martwić, przez strukturę wyemituje się to jakoś)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173