  • 1. Data: 2010-04-04 05:35:36
    Temat: szczeliny powietrzne - teoria innych ksztaltow
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    zastanawia mnie jak liczyc teoretycznie rdzenie ze szczelina powietrzna
    gdy szczelina ta ma 'skomplikowany' geometrycznie ksztalt
    (np. sa to dwa nachodzace na siebie grzebienie ,
    jesli w miejscu gdzie jest szczelina rdzen jest grubszy
    badz zmienia ksztalt itd.)

    w zasadzie poza czysta teoria interesuja mnie tez przyklady
    obliczen dla paru skrajnych przypadkow (np. szczelina o 'ksztalcie'
    kuli, polaczenia dwoch kul, walcow, stozkow, itd. itp.)

    zastosowanie czysto teoretycznie-edukacyjne. pamietam ze kiedys w szkole
    trafila mi sie ksiazka opisujaca zastosowanie roznych ksztaltow szczelin
    magnetycznych w miernictwie (w celu ksztaltowania skali przyrzadow,
    wykonywania prostych funkcji , np. logarytmu, itd.) i bylo tam wiecej
    ciekawej teorii niz praktycznych zastosowan - niestety nawet nie pamietam
    tytulu :(

  • 2. Data: 2010-04-04 06:46:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Apr 2010 07:35:36 +0200, Piotr "Curious" Slawinski wrote:
> [...]
    >obliczen dla paru skrajnych przypadkow (np. szczelina o 'ksztalcie'
    >kuli, polaczenia dwoch kul, walcow, stozkow, itd. itp.)

    Podrecznik akademicki do magnetyzmu a nawet elektrycznosci, rownania
    Poissona i Laplace'a cie interesuja, a raczej sposoby ich
    rozwiazywania.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_r%C3%B3%C
    5%BCniczkowe_Poissona

    Rownanie jest trywialne, rozwiazywanie nie :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-04-04 20:47:49
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > rownania
    > Poissona i Laplace'a cie interesuja, a raczej sposoby ich
    > rozwiazywania.

    a na koniec mlotkiem wyrównujesz blaszki rdzenia.....
    ;-)))

    Roman