  • 1. Data: 2022-02-25 10:58:30
    Temat: Bezpieczniki w TV
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Czy w telewizorach LCD są jakieś bezpieczniki które użytkownik laik moze
    wymienić w razie awarii?  Zdechł mi właśnie TV Sharp i nie daje znaku
    życia, wygląda na awarie zasilania. Pozostaje złom, serwis czy może
    jakos dałoby sie zaradzić w wlasnym zakresie?

  • 2. Data: 2022-02-25 11:06:50
    Temat: Re: Bezpieczniki w TV
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Feb 2022 10:58:30 +0100, trybun napisał(a):

> [...]
    > życia, wygląda na awarie zasilania. Pozostaje złom, serwis czy może
    > jakos dałoby sie zaradzić w wlasnym zakresie?

    Są, ale upalony bezpiecznik to skutek. Obejrzyj zasilacz, pomierz
    napięcia, może upaliło się coś łatwego do naprawy. A stosunkowo łatwo
    dostać używane moduły do współczesnych TV. Wiesz, tłuką się matryce a
    elektronika dalej sprawna. Moduł zasilacza powinien kosztować
    kilkadziesiąt zł. Jak TV ma spory ekran (czyli sporą cenę) to warto
    rozważyć poszukanie modułu. Sam naprawiłem swoje TV parę razy
    wymieniając moduły.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-02-25 11:07:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-25 o 10:58, trybun pisze:

> [...]
    > życia, wygląda na awarie zasilania. Pozostaje złom, serwis czy może
    > jakos dałoby sie zaradzić w wlasnym zakresie?

    Powinny być na płycie zasilacza, tyle że teraz bezpieczniki raczej nie
    palą się bez powodu, więc trzeba by zmierzyć za bezpiecznikiem czy nie
    ma zwarcia na płycie (mostek, tranzystory mocy).

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2022-02-26 08:49:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 25.02.2022 o 10:58, trybun pisze:

> [...]
    > znaku życia, wygląda na awarie zasilania. Pozostaje złom, serwis czy
    > może jakos dałoby sie zaradzić w wlasnym zakresie?

    Dzięki panowie za odpowiedzi. Sprawa się wyjaśniła. Po wyciągnięciu
    telewizora na stół montażowy okazało się ze ma on ręczny wyłącznik
    prądu. No i ktoś z domowników świadomie bądź nie go wyłączył i stąd te
    problemy.

  • 5. Data: 2022-02-27 18:29:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > telewizora na stół montażowy okazało się ze ma on ręczny wyłącznik
    > prądu. No i ktoś z domowników świadomie bądź nie go wyłączył i stąd te
    > problemy.

    ROTFL:) a jaka radość ze skutecznie przeprowadzonej naprawy!

  • 6. Data: 2022-02-27 20:01:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2022 08:49:52 +0100, trybun napisał(a):

    > ze ma on ręczny wyłącznik
    > prądu

    Niezły numer :) Nie nadarmo mówią że każde urządzenie najlepiej działa
    kiedy jest włączone :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2022-02-27 20:04:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 08:49, trybun wrote:
    > okazało się ze ma on ręczny wyłącznik
    > prądu.

    Spokojnie :) Kupiłem Sharpa ojcu kilka late temu i dochodziłem z pół
    godziny czemu działa, a nie działał po przeniesieniu w inne miejsce (źle
    chwyciłem). Ukryty pod spodem, niewidoczny z normalnych kątów. Brawa dla
    imbecyla do designu :/

  • 8. Data: 2022-02-27 22:00:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Feb 2022 20:04:49 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > godziny czemu działa, a nie działał po przeniesieniu w inne miejsce (źle
    > chwyciłem). Ukryty pod spodem, niewidoczny z normalnych kątów. Brawa dla

    Teraz takie debilne monitory zdarzają mi się u klientów co jakiś czas :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-02-28 12:19:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 26.02.2022 o 08:49, trybun pisze:
> [...]
    > telewizora na stół montażowy okazało się ze ma on ręczny wyłącznik
    > prądu. No i ktoś z domowników świadomie bądź nie go wyłączył i stąd te

    Pozostaje kwestia ile wziąć za taką "naprawę"
    Szkoły są dwie:
    - oddać za friko z pouczeniem że jest taki knefel.
    - "panie ale się narobiłem, pół zasilacza do wymiany" Stówa to po
    kosztach części"

    bramka 1 czy 2?

    Teściowi padł TV LCD panasonic 8-letni. Nie wchodził w standby, zawiózł
    do gościa, co naprawia. Po dnu koszt 200 i diagnoza: wymiana zasilacza.
    Coś mi się nie chce wierzyć, że w jeden dzień towar dojechał, ale nie
    będę się kłócić ;)

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2022-02-28 12:51:34
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > do gościa, co naprawia. Po dnu koszt 200 i diagnoza: wymiana zasilacza.
    > Coś mi się nie chce wierzyć, że w jeden dzień towar dojechał, ale nie

    Oczywiście że 2. i nie 200 tylko 400.

    Skąd pomysł że elektronicy to pracują za darmo ?
    Jakoś nie ma podobnych pomysłów u mechanika jak trzeba samochód naprawić.

    A może u dentysty za popatrzenie w zęby nic się nie płaci ?
    Albo u lekarza za 15 minut rozmowy ?

    Chyba że amatorsko się dla sąsiada naprawia ... To inna sprawa.

    Pozdrawiam

    Adam Górski