  • 1. Data: 2022-03-01 17:23:00
    Temat: Jak się dziś odbiera radio
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    W mojej kablówce właśnie wyłączono UKF, a był używany. Co teraz:

    1) mam niby w TV kanały radiowe, ale czy to całkiem zdrowe dla TV - cały
    czas świeci się plansza "kanał radiowy", do tego pobór mocy ok. 100 W -
    trochę dużo;

    2) jest radio w sieci, ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę
    uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    3) własna antena UKF - jak to dzisiaj wygląda w 250 tys. mieście, jest
    coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    4) jakieś inne sugestie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-03-01 17:52:59
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 17:23, PeJot pisze:

    > 2) jest radio w sieci, ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę
    > uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    Że coś takiego w ogóle istnieje to się niedawno dowiedziałem.

    > 3) własna antena UKF - jak to dzisiaj wygląda w 250 tys. mieście, jest
    > coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    > widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    Odbiór radia nigdy nie był dla mnie na tyle ważny, aby w ogóle pomyśleć
    o stawianiu do tego anteny.

    > 4) jakieś inne sugestie ?

    W domu (parter w mieście) używaliśmy przenośnego radiomagnetofonu z
    anteną teleskopową. Jedynie trochę wrażliwe na przemieszczanie się po
    pokoju, ale dawało się znaleźć pozycję anteny że wrażliwość był mniejsza.
    Jakiś czas temu kupiłem amplituner kina domowego i ma też UKF. Drucik
    anteny powinno się jakoś podwiesić, ale nie chciało mi się. Rzuciłem go
    luzem z tyłu za amplitunerem i jakoś działa.

    Z czasu jak wybierałem amplituner chodzi mi po głowie, że one też
    potrafią odbierać programy z netu. Ale ja chyba wybrałem taki bez tej
    możliwości.
    P.G.

  • 3. Data: 2022-03-01 18:02:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.03.2022 o 17:23, PeJot pisze:
    > 2) jest radio w sieci,
    niektóre jest tylko w sieci

    > ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    jakiś stary smartfon i głośniki - aktywne lub pasywne na kabelku albo przez
    bluetooth, co
    kto woli, ma, i potrzebuje

    osobiście używam zabytkowego smartfona z androidem i głośnika bluetooth dokładnie w
    ten
    sposób od niemal 2 lat - jak wybierze się głośnik z dobrym dźwiękiem i firmową
    ładowarkę
    to problemów brak a ciągnie tylko (albo aż - jak na to co robi) parę watów

  • 4. Data: 2022-03-01 18:15:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 17:52, Piotr Gałka pisze:

    > Że coś takiego w ogóle istnieje to się niedawno dowiedziałem.

    > Odbiór radia nigdy nie był dla mnie na tyle ważny, aby w ogóle pomyśleć
    > o stawianiu do tego anteny
    Antena *zewnętrzna* jest jedną z opcji, z zerowym poborem energii i
    chyba powinna dać efekty w postaci stabilnego sygnału. Do tego
    plug&play, ale wolałbym plug&play&forget.

> [...]
    > anteny powinno się jakoś podwiesić, ale nie chciało mi się. Rzuciłem go
    > luzem z tyłu za amplitunerem i jakoś działa.

    Tak zwany "Kawał Drutu Wyrzucony Za Okno". Ale jakoś mi to przypomina
    nomen omen druciarstwo :)

    > Z czasu jak wybierałem amplituner chodzi mi po głowie, że one też
    > potrafią odbierać programy z netu. Ale ja chyba wybrałem taki bez tej
    > możliwości.

    Mój *stary* amplituner nie ma radia internetowego, a wymiana na nowszy
    model z taką opcją tylko po to aby radia posłuchać, trochę za droga.

    Chociaż.......może to właśnie jest szansa by domowa księgowa przymknęła
    oko na *nowy* sprzęt :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2022-03-01 18:27:10
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    Dnia Tue, 1 Mar 2022 17:23:00 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    > widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    Podpowiedź do googla: ESP32 + internet radio (jeśli nie boisz się "robótek
    ręcznych".

  • 6. Data: 2022-03-01 18:45:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od lat mam kłopot z czytelnym odbiorem wielu kanałów FM, jeśli pomieszczenie nie ma
    widoku na Raszyn (lub PKiN).
    Dotyczy każdego posiadanego radia (z teleskopem czy drucikiem).
    OIDP dobra antena wewnętrzna pomagała (akurat do Radmora taką miałem, bo wejście
    symetryczne jak wtyk anteny).
    Podejrzewam, że antena aktywna pomoże jeszcze lepiej.

    -----

  • 7. Data: 2022-03-01 19:44:03
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/03/2022 16:23, PeJot wrote:
> [...]
    > coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    > widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    Radio internetowe, kupisz od 200pln. Mam od kilku lat - nie zamieniłbym
    na nic innego. Dodatkowi dostajesz dostęp do setek stacji, których nie
    ma na FMie.

  • 8. Data: 2022-03-01 19:49:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 19:44, Cezar pisze:

    > Radio internetowe, kupisz od 200pln. Mam od kilku lat - nie zamieniłbym
    > na nic innego. Dodatkowi dostajesz dostęp do setek stacji, których nie
    > ma na FMie.

    To wiem, bo używam RadioSure na PC, ale tu nie zawsze konkretne stacje
    są dostępne.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2022-03-01 19:50:58
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/03/2022 18:49, PeJot wrote:

    > To wiem, bo używam RadioSure na PC, ale tu nie zawsze konkretne stacje
    > są dostępne.

    Np jakie nie są?

    c.

  • 10. Data: 2022-03-01 19:54:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 1 marca 2022 o 10:23:05 UTC-6 PeJot napisał(a):
    > Czołem.
    >
    > W mojej kablówce właśnie wyłączono UKF, a był używany. Co teraz:
    >
    > 2) jest radio w sieci, ale wymaga to odpalenia np. laptopa, trochę
    > uciążliwe + znowu kilkadziesiąt W;

    Mozna kupic jakies radyjka internetowe albo zrobic sobie takowe na jakiejs luzno
    lezacej malinie albo starym telefonie.
    Apek do tego jest od groma wiec wiecej klopotu z wybieraniem niz samym skladaniem.

    > 3) własna antena UKF - jak to dzisiaj wygląda w 250 tys. mieście, jest
    > coś do odebrania ? Niby miejsce na balkonie ma antenę jest, ale
    > widoczności dookoła brak. radiomap.eu dla mojego miasta podaje 37 stacji.

    Kupic zwykle radio. Zazwyczaj z tych 37 polowa moze miec slaby sygnal szczegolnie w
    domu na jakims druciku przy tych wszytskich zasilaczach impulsowych.

    Ale da sie zazwyczaj cos dopasowac. Moje ulubione to bylo "technica" kupiona w tesco
    dosyc dawno temu. Kosztowalo jakies psie pieniadze ale dzialalo calkiem dobrze i
    mialo sdkarte i usb na mp3-ki...