  • 1. Data: 2010-02-05 20:32:15
    Temat: Bielizna TermoActiv
    Od: Glub <g...@g...com>

    Bielizna termoaktywna typu "narciarska" (np z decathlonu) sprawdzi się
    na moto?
    Czy odpuścić temat?

  • 2. Data: 2010-02-05 21:14:30
    Temat: Re: Bielizna TermoActiv
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 20:32:15 +0000 (UTC), Glub <g...@g...com>
    wrote:

    >Bielizna termoaktywna typu "narciarska" (np z decathlonu) sprawdzi się
    >na moto?

    Używam Brubeck Thermo. Komplet na allegro jakieś 180zł. Czy na moto
    się nada nie wiem, ale do polowania nadaje sie wyśmienicie.

    Tylko jedna uwaga: bielizna termoaktywna ma przede wszystkim
    odprowadzac pot na zewnątrz i utrzymywac ciało suche, a nie
    bezpośrednio grzać, więc do zastosowan bezruchowych nadaje się
    umiarkowanie i do siedzenia na moto IMO lepiej zainwestować w grubszą
    bieliznę wełnianą. Brubeck robi taką, nazywa się toto WoolSoft, ale
    kosztuje jakies 270zł/kpl.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2010-02-05 22:39:03
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > Bielizna termoaktywna typu "narciarska" (np z decathlonu) sprawdzi się
    > na moto?
    > Czy odpuścić temat?

    imao nieglupio bylo by zdefiniowac, jakie moto...

    z mojego punktu widzenia (moto ciezkie): nie.
    jadac na nartach, mocno sie mecze->poce.
    na moto - pelny relax.
    narty-> sprawne odprowadzenie ciepla i pary na zewnatrz.
    moto ->ochrona przed czynnikem chlodzacym wiatru i temp.

    imao:

    narty: ubranie mocno membranowe, aby pot wydzielic out.
    termika nax blisko ciala. bez winterstopow, ew. light.

    moto:
    utrzymanie ciepla i komfortu:
    zewnetrzne zabezpieczenie przed wiatrem, glebiej izolacja.

    osobiscie:
    external textyl alpinestar, z podpinka, dalej "cywilnie". dla cruisera - ok.

    wada: spodnie za cieple w biurze - nawet bez podpinki.

    Alex.

  • 4. Data: 2010-02-06 00:18:07
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2010-02-05 23:39:03 +0100, Alex D. B. said:

    > Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > imao nieglupio bylo by zdefiniowac, jakie moto...

    Maxiskuter SymGTS 250.

> [...]
    > external textyl alpinestar, z podpinka, dalej "cywilnie". dla cruisera - ok.
    >
    > wada: spodnie za cieple w biurze - nawet bez podpinki.

    Zawsze mnie wkurzało gdy ubieram się po pracy i zanim wyjdę już jestem
    spocony, a niech temperatura będzie niższa to zawianie gotowe i
    przeziębienie.

    --
    Glub

  • 5. Data: 2010-02-06 09:20:04
    Od: n...@s...com

    On Fri, 05 Feb 2010 22:14:30 +0100, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>
    wrote:

    >Używam Brubeck Thermo. Komplet na allegro jakieś 180zł. Czy na moto
    >się nada nie wiem, ale do polowania nadaje sie wyśmienicie.

    Czy foczki sie nie smialy jak na nie polowales w kalesonach ? ;)

    Na moto sie nadaje, moze sama nie jest ciepla ale odsuwajac pot
    powoduje ze mniej sie traci ciepla i jest przyjemniej.
    Jedyny problem ktory zauwazylem to fakt ze pot bardzo szybko wysycha
    sie zupelnie nie czuje utraty wody. W Kotorze po kilkugodzinnym
    spacerku mialem spore odwodnienie. Gdyby to sie stalo w tzw 'czarnej
    dupie' to mogloby byc malo fajnie :-/

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 6. Data: 2010-02-06 09:51:35
    Od: duddits <d...@b...com>

    W dniu 2010-02-06 01:18, Glub pisze:
    [..]
    > Zawsze mnie wkurzało gdy ubieram się po pracy i zanim wyjdę już jestem
    > spocony, a niech temperatura będzie niższa to zawianie gotowe i
    > przeziębienie.

    Heh, dokładnie miałem takie same doświadczenia. Oczywiście mowa o tzw.
    ciepłych miesiącach w roku (powiedzmy: maj-wrzesień). Powiem tak: w
    czerwcu ubiegłego roku zdarzyło mi się kilkakrotnie jeździć w
    bawełnianej koszulce zakładanej pod skórę. W moim przypadku totalna
    porażka - t-shirt był cały mokry jak szmata do podłogi :)
    Poszedłem po rozum do głowy i zacząłem zakładać bieliznę dry flo
    (alpine), którą kupiłem sobie kiedyś na narty. Zmiana kolosalna - sucho
    i w miarę komfortowo.
    Nigdy więcej bawełny pod spodem. Nawet w teksach.

    Teraz o chłodniejszych miesiącach. W zeszłym roku jeździłem regularnie
    do pierwszego śniegu (dokładnie do, nomen-omen, 13. grudnia :))
    zakładając pod spód polarowy komplet Kwarka - sprawdził się znakomicie.
    Może nie było jakoś super ciepło, ale nie marzłem.
    Kwarka też kupiłem na narty, ale w moim przypadku znakomicie sprawdził
    się na moto.

    Moje zdanie jest takie, że zdecydowanie warto zainwestować w
    specjalizowaną bieliznę.

    --
    duddits

  • 7. Data: 2010-02-06 11:53:44
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 06 Feb 2010 10:51:35 +0100, duddits <d...@b...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > i w miarę komfortowo.
    > Nigdy więcej bawełny pod spodem. Nawet w teksach.

    Cotton kills. :-) Na motocyklu niby nie trzeba się ruszać, ale jak się
    jest zimowo ubranym "na cebulkę" to bardzo łatwo się przegrzać i spocić
    na przykład wchodząc do stacji benzynowej, albo wypychając motocykl z
    jego miejsca parkingowego etc. :-)

    > Moje zdanie jest takie, że zdecydowanie warto zainwestować w
    > specjalizowaną bieliznę.

    Ano, plastik albo wełna, żadnej bawełny.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 8. Data: 2010-02-06 15:51:38
    Od: Glub <g...@g...com>

    duddits <d...@b...com> wrote:
> [...]

    > się na moto.
    >
    > Moje zdanie jest takie, że zdecydowanie warto zainwestować w

    Pikuś gdy chce się polatać dla fanu wtedy wiadomo hielizna termoaktywna
    i co kto lubi, texy lub skóra.
    Gorzej jak się jeździ do pracy i trza się z tych texów i bielizny
    przebierać:)

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 9. Data: 2010-02-06 19:17:23
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    On 6 Lut, 10:20, n...@s...com wrote:

    > W Kotorze po kilkugodzinnym
    > spacerku mialem spore odwodnienie. Gdyby to sie stalo w tzw 'czarnej
    > dupie' to mogloby byc malo fajnie :-/

    E... ze tak glupio spytam... a pic ci sie wczesniej nie chcialo? :)
    Nie wiem, w jakich warunkach spacerowales - ale jesli Kotor to
    obstawiam ~25 - 30 C - i w takich warunkach to chocbys sie nie wiem w
    co sie ubral to i tak sie po kilku godzinach spacerku ubytek wody w
    organizmie bedzie odczuwalny.. ale fakt, z odziezy termoaktywnej
    szybciutko wysycha.

    Osobiscie uwazam, ze odziez termoaktywna to swietna sprawa na moto, w
    gorace dni uzywalem termoaktywnych koszulek Reebok'a i pod kurtka na
    gownianej membranie (Reissa) bylo zdecydowanie przyjemniej niz w
    koszulkach z bawelny. W chlodne dni (temp. ok 0 - 5 C) jezdzilem w
    nieco cieplejszych Grene (koszulka z dlugim rekawem + kalesony) i w
    polaczeniu z bluza z Polartec'u 300 (+ta sama kurtka) i spodniami z
    podpinka bylo przyjemnie i cieplo.

    Wogole, przy opisywaniu doswiadczen z odzieza warto pisac, co to byla
    za odziez, bo np. Coolmax i PowerDry zachowuja sie inaczej.

    Pozdro,
    --
    Lukasz B
    Transalp 650, WAW

  • 10. Data: 2010-02-06 19:21:56
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    On 5 Lut, 21:32, Glub <g...@g...com> wrote:
    > Bielizna termoaktywna typu "narciarska" (np z decathlonu) sprawdzi się
    > na moto?
    > Czy odpuścić temat?

    Z Decathlona testowalem na moto te termoaktywne koszulki po ~25zl. W
    gorace dni daja rade lepiej niz bawelna. W zimne nie testowalem.

    Sorry za posta pod postem.

    L.