  • 1. Data: 2009-02-14 17:19:10
    Temat: Brak pliku "asms" przy instalacji WinXP - błagam o pomoc
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    Podczas instalacji WinXP wszystko idzie dobrze aż w pewnym momencie pojawia
    się napis: "Włóż płytę CD z Windows XP". Gdy klikam OK, to pojawia się
    komunikat, że nie można znaleźć pliku "asms".
    Co mam zrobić? Próbowałem już formatować partycję, tworzyć nową, ale nic nie
    pomaga. Błagam, wiem, że NTG, ale pomóżcie, bo się załamię.

  • 2. Data: 2009-02-14 17:41:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Sheen napisał/a:
> [...]
    > Co mam zrobić? Próbowałem już formatować partycję, tworzyć nową, ale nic nie
    > pomaga. Błagam, wiem, że NTG, ale pomóżcie, bo się załamię.

    Mogłeś do google zajrzeć

    http://support.microsoft.com/kb/311755/pl

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-02-14 17:50:20
    Od: z...@v...pl

    OK, zajrzałem, ale nie mogę uruchomić regedit.exe. Poza tym instaluję na
    laptopie, więc nie mogę użyć dyskietek startowych. Co robić?

  • 4. Data: 2009-02-14 19:04:32
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    OK, poradziłem sobie, bo jestem wybitnie inteligentną jednostką :) Uff, co za
    ulga...
    Dla potomności - należy robić tak:
    - sformatować partycję na FAT32 (aby przy komunikacie o błędzie był
    przycisk "Przeglądaj...")
    - gdy pojawi się komunikat wcisnąć Shift+F10
    - sprawdzić jaką literą jest oznaczona stacja CD (np. "e:")
    - wejść do katalogu c:\windows\system32
    - wpisać "xcopy e:\i386 c:\i386 /e"
    - jeszcze raz uruchomić komputer z płyty CD z Windowsem
    - gdy pojawi się komunikat o błędzie, wcisnąć OK i wskazać lokalizację c:\i386
    - trzeba tak robić kilka razy podczas instalacji.
    Dziękuję i przepraszam za NTG.

  • 5. Data: 2009-02-14 22:29:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    z...@v...pl napisał/a:
    > OK, zajrzałem, ale nie mogę uruchomić regedit.exe. Poza tym instaluję na
    > laptopie, więc nie mogę użyć dyskietek startowych. Co robić?

    Zainstaluj co trzeba na płytce cd-rom i wskaż miejsce pliku.

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-02-14 22:32:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Sheen napisał/a:
> [...]
    > - gdy pojawi się komunikat o błędzie, wcisnąć OK i wskazać lokalizację c:\i386
    > - trzeba tak robić kilka razy podczas instalacji.

    Czy Ty jesteś Zygres, który potrzebował pomocy w tej sprawie?

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-03-03 12:25:48
    Od: p...@o...pl

    Mi pomoglo ustawienie w biosie zamiast ahci na compatibiliti. W przeciwnym razie nie
    wykrywa dysku

  • 8. Data: 2018-03-12 14:06:55
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    p...@o...pl wrote:

    > Mi pomoglo ustawienie w biosie zamiast ahci na compatibiliti. W
    > przeciwnym razie nie wykrywa dysku

    1. Czy ustawienie w biosie "compatibility mode" zamiast AHCI sprawi, że
    plik "asms" przy instalacji wróci?

    2. Czy uważasz, że autor oryginalnego posta w ciągu 9 lat nie zdążył już
    rozwiązać swojego problemu?

    3. Czy nie widziałeś jego odpowiedzi, na którą zresztą odpowiadasz, tyle
    że bez cytatu, w której przyznał się, że rozwiązał problem?

    Tyle pytań, tak mało odpowiedzi.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]