  • 1. Data: 2009-02-14 15:42:22
    Temat: dwa sygnały na starcie + problem z "uruchom ponownie"
    Od: "halo" <x...@g...com>

    witam grupowiczów

    Moja siostra ma komputer-składak w którym BIOS daje dwa krótkie synały na
    starcie.
    Z tego co wiem zawsze powinien byc jeden - w innym przypadku jest jakiś
    błąd.

    Dodatkowo - być może ma to związek z tym właśnie błędem - nie ma mozliwości
    "uruchomienia ponownie"
    komputera zarówno z poziomu Windowsa jak i bez systemu bo komputer się
    zawiesza tzn. żeby się nie zawiesił
    trzeba wyłączyć komputer i go włączyc jeszcze raz.

    Jest to Siemens Fujitsu MB D1875-A31 + Celeron 2,1 + jedna nowa pamięć 512
    MB RAM 400 MHz (wkładałem tez inne wolniejsze pamięci), zasilacz 300W, rózne
    dyski SATA - efekt wciąz ten sam.

    Będe wdzięczny za podpowiedz bo powiem szczerze nurtuje mnie bardzo mocno
    pytanie co sie dzieje, co jest nie tak.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-02-14 20:33:29
    Od: Maru <m...@n...pl>

    halo pisze:
> [...]
    > dyski SATA - efekt wciąz ten sam.
    >
    > Będe wdzięczny za podpowiedz bo powiem szczerze nurtuje mnie bardzo mocno

    Poczytaj tutaj
    http://rainbow.mimuw.edu.pl/SO/Projekt03-04/temat3-g
    6/bios_user.html#sound
    wygląda to na BIOS AMI, jeśli tak to wychodzi na błąd parzystości RAM-u.
    ewentualnie tutaj
    http://forum.pccentre.pl/index.php?showtopic=152684
    BIOS PHOENIX, błąd pamięci RAM.