eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBudowa klonu Pegasusa › Budowa klonu Pegasusa
  • Data: 2021-09-14 00:14:02
    Temat: Budowa klonu Pegasusa
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Parę lat temu kupiłem na Aliexpress procesor (RP2A03) oraz układ
    graficzny (RP2C02) do popularnej kiedyś konsolki "Pegasus". Planowałem
    je wykorzystać do naprawy własnego egzemplarza tej zabawki, będącego
    pamiątką z dzieciństwa. W międzyczasie jednak okazało się, że
    uszkodzenie było mniej poważne niż sądziłem i żadnego z układów nie
    trzeba było wymieniać.

    Jakiś czas temu, mając trochę wolnego czasu zacząłem więc składać taką
    konsolkę na płytce uniwersalnej, z użyciem dużej ilości kynaru.
    Posłużyłem się tym schematem:
    https://www.pegasus-gry.com/screen/artykuly/schemat-
    ideowy-pegasus-iq-502-rev1.jpg

    Ostatnio wróciłem do tego projektu i zakończyłem montaż. Na płytce
    umieściłem złącze kartridża, ale na razie nie jest ono wykorzystywane.
    Pomysł jest taki, żeby na razie uruchomić jakąś grę z pamięci EPROM.
    Później dodam logikę wykrywającą włożenie kartridża i w zależności od
    tego aktywującą właściwą pamięć.

    W tej chwili połączenia wyglądają następująco:
    1) Układ 27256 robi za PRGROM, czyli jest podłączony do magistrali CPU
    (linie CPU_A0..14, CPU_D0..7). Linia G ściągnięta na stałe do masy, a
    linia E połączona z sygnałem /ROMSEL.
    2) Układ 2764 robi za CHRROM, czyli przechowuje dane graficzne. Jest
    podłączony do magistrali układu graficznego (linie PPU_A0..12,
    PPU_D0..7). Wejście E jest aktywowane sygnałem PPU_A13, natomiast
    wejście G jest połączone z linią /PPU_RD.

    Dodatkowo wykonałem kilka połączeń przy gnieździe katridży z uwagi na
    fakt, że nie jest ono aktualnie używane:
    1) Piny 45 i 46 są połączone zworką przepuszczającą sygnał audio.
    2) Pin 18 (CIRAM_A10) jest połączony z pinem 53 (PPU_A10).
    3) Pin 48 (CIRAM_CE) jest połączony z pinem 49 (zanegowana linia A13).

    Pamięci EPROM zaprogramowałem plikami ze współczesną grą na tę konsolę
    ("Gruniożerca") , która jest na tyle prosta, że nie wymaga mappera - kod
    programu mieści się w 32kB, a grafiki w 8kB.

    Po podłączeniu urządzenia do zasilnia i telewizora osiągnąłem tylko
    częściowy sukces - z głośnika leci muzyka z planszy startowej. Wiem
    więc, procesor wykonuje kod. Niestety ekran jest czarny, więc pewnie coś
    jest nie tak w okolicy układu graficznego.

    Ktoś ma jakiś pomysł jak to debugować? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?

    Nie wiem czy to istotne, ale budując urządzenie zamiast wymienionych na
    schemacie tranzystorów 2SC2021 orz 2SA937 użyłem standardowych BC547 i
    BC557.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: