  • 1. Data: 2010-08-04 19:48:10
    Temat: CSS - pozycjonowanie tła
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Czy jest jakiś sposób na precyzyjne pozycjonowanie tła inne niż względem
    lewej i górnej krawędzi box'u, w którym sie mieści? Oczywiście chodzi o CSS
    bez sztuczek w JS.

    Przykładowo chciałbym umieścić jakiś element graficzny 20px od prawej czy
    dolnej krawędzi lub 50x od środka. Do tej pory musiałem radzić sobie
    modyfikując grafikę tła poprzez dorysowywanie np. N px marginesu. Jednakże
    to jest obejście problemu a nie rozwiązanie.

  • 2. Data: 2010-08-04 20:31:54
    Temat: Re: CSS - pozycjonowanie tła
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 04 Aug 2010 20:48:10 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > Jednakże
    > to jest obejście problemu a nie rozwiązanie.

    W przypadku background-position niestety w praktyce nie ma innej opcji,
    niż podawanie pozycji w procentach (100% dla prawej/dolnej krawędzi).

    Jak chcesz 100%-20px, to musisz dodać pixele do obrazka.

    Mozilla pracuje nad eksperymentalną implementacją calc(), które
    teoretycznie umożliwia podanie calc(100%-20px) jako pozycji, ale nie
    sprawdzałem, czy to w ogóle ma prawo działać z background-position.

    W przeglądarkach bardziej rozgarniętych od IE7 możesz użyć:

    x {position:relative}
    x:after {position:absolute; right:20px; bottom:20px; content: url(...)} /*
    albo content:""; width/height; background:... */

    Niektóre rzeczy też można zrobić za pomocą border-image (działa w jeszcze
    mniejszej ilości przeglądarek).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-08-05 15:53:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    Spytam z ciekawości: czy pracuje się np. przy okazji CSS3 nad rozwiązaniem
    tej kwestii?