  • 1. Data: 2010-07-27 08:38:27
    Temat: Re: Odbiornik GPS na paluszki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wracam temat, bo dotyczy tez map i wyswietlaczy GPS - tzn doboru
    kolorow na nich :-)

    Użytkownik "traveler" <n...@r...info> napisał w wiadomości

    > Monitor nie odgrywa tu roli, podmiotem jest czarne tlo i biale
    > litery.
    > O ile sie nie myle kiedys wymieniono u Was tablice rejestracyjne
    > a czy
    > wiesz z jakiego powodu? Wlasnie z powodu czytelnosci.

    Z powodu czytelnosci dla fotoradarow :-)

    Robilem prosty test - my na liczniku 120-150, auto z przeciwka tez
    pewnie ze 100 - odczytasz numery ? Tablice sa widoczne tak naprawde
    ulamek sekundy.
    Z niewielkimi problemami moglem odczytac te biale na czarnym. Za to
    tych czarno na bialym nie bardzo bylem w stanie.

    Co prawda to raczej kwestia przyzwyczajenia - podejrzewam ze dzis
    byloby odwrotnie.

    > Mnie glownie chodzi o sprawe czytelnosci.
    > Fascynatom "pogrzebowych portali" (ma sie rozumiec stron z
    > czarnym tlem)
    > proponuje niech ze swych miejsc zamieszkania uczynia czarne
    > jaskinie,
    > wszystko co ich otacza niech zamiena na czarne, nawet niech
    > pomaluja sie
    > na czarno i nosza czarne (nieprzezroczyste) okulary.

    No coz, jedni ludzie maluja sobie sciany na bialo, inni na rozowo,
    jeszcze inni na niebiesko.
    Raczej na jasno niz granatowo - ale to tez jest uzasadnione.
    Czarne i ciemne samochody bez problemow znajduja nabywcow.

    To zdaje sie pomysl Apple zeby komputer wyswietlal czarne na
    bialym, wczesniej najlepszy byl zielony na czarny, albo
    zolty(bursztynowy) na czarnym.
    Musze im obiektywnie przyznac ze wyglada to troche lepiej - oko nie
    lubi nadmiernych kontrastow. W otoczeniu jasnych scian jasny ekran
    bedzie mniej meczacy, w nocy jasne literki i tak beda "bily po
    oczach". No ale jesli sie nie da np lasu czy drogi oswietlic, to
    lepiej zeby sie male literki swiecily niz cale tlo :-)

    Zreszta i ta biel i czern trzeba czasem dobrac odpowiednio - moze
    troche szarosci.

    > Mnie "pogrzebowe portale" nie interesuja, oczywiscie takie zdanie
    > ma
    > wiekszosc nie tylko ja.

    glosowanie ? :-)
    Popatrzylem na ta strone - w obecnych warunkach zastrzezen do
    czytelnosci nie mam.
    Czy lepiej by wygladala odwrotnie .. na pewno nie do tego stopnia
    zeby obecna mnie odrzucala. Tresc jest wazna a nie kolory.

    Zreszta - jesli uzywacie IE - Widok/Styl i mozna sobie wylaczyc
    kolory. I przy okazji strona sie troche zmienia.

    J.

  • 2. Data: 2010-07-29 06:58:56
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > meczacy, w nocy jasne literki i tak beda "bily po oczach". No ale jesli
    > sie nie da np lasu czy drogi oswietlic, to lepiej zeby sie male literki

    No to wychodzi, że w nawigacjach ta kolorystyka i dniem i nocą powinna być
    "ciemna"