  • 1. Data: 2010-07-25 10:13:47
    Temat: CSS - problem z tłem
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Chciałbym osiągnąć efekt automatycznego umieszczania banderoli nad
    obrazkiem na stronie WWW. Obrazek pobierany jest z CMS i posiada
    nieprzewidywalne rozmiary. Banderola ma być nad nim załóżmy 20px od jego
    dolnej krawędzi. Jak dokonać automatycznego pozycjonowania banderoli w CSS
    względem dolnej krawędzi (bez ingerowania w CMS, bez JS)?

    Zobrazowanie:

    width:SZEROKOSC_Z_CMSpx; height:WYSOKOSC_Z_CMSpx">

    Wewnętrzny <div> będzie zawierał jako tło fragment paska banderoli -
    półprzeźroczysty prostokąt z cieniem w PNG 32 powtarzany w poziomie. DIV
    może posiadać więc narzuconą wysokość w pikselach i szerokość 100%. Może
    też jedno i drugiem mieć ustawione na 100% a pozycjonować będziemy samo
    tło. W obu tych wariantach nie bardzo potrafie dać sobie radę.

  • 2. Data: 2010-08-12 08:10:38
    Temat: Re: CSS - problem z tłem
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Sun, 25 Jul 2010 12:13:47 +0200, Marek wrote:

    > Chciałbym osiągnąć efekt automatycznego umieszczania banderoli nad
    > obrazkiem na stronie WWW.

    A do czego ci takie banderolowanie potrzebne? Bo jeżeli do zabezpieczenia
    się przed kradzieżą obrazków, to zapomnij o CSS. CSSa zawsze można
    wyłączyć, a obrazek i tak pobrać bez twojej banderoli. Jedyne sensowne
    rozwiązanie to rozwiązanie server-side. Banderola (znak wodny?) powinien
    być już w obrazku, a nie "nad" nim.
    No chyba że interesuje cię apekt czysto wizualny, to wtedy oczywiście CSS
    się nada, ale to może ktoś inny ci już pomoże.

    Zbyszek Malec

  • 3. Data: 2010-08-12 11:08:20
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2010-07-25 12:13, Marek wrote:
    > Zobrazowanie:

    > width:SZEROKOSC_Z_CMSpx; height:WYSOKOSC_Z_CMSpx">

    zobacz cos takiego :

    .thumbnail{
    background: #CAC;
    position: relative;