  • 1. Data: 2023-07-14 04:34:21
    Temat: Canon -- drukarka -- problem!!!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Czy się siedzi, czy się leży, kilka stówek się należy.

    Drukujesz czy nie -- Canonowi się należy...

    Canon G3420

    Długo nie drukowałem w kolorze -- bo nie miałem takiej potrzeby.
    Nie ograniczam się, nie oszczędzam, ale nie miałem potrzeby, więc
    nie drukowałem... [po co mam iść za potrzebą, której nie mam?]

    Efekt? -- zapowietrzenie przewodów podających atrament do dwóch
    kolorów -- jednym był cyjan, drugiego nie pamiętam... Przyszła
    potrzeba wydrukowania zielonkawego koloru -- zamiast koloru oczy
    me ujrzały szarość... Myślałem, że omyłkowo zaznaczyłem druk
    w szarości, ale pomarańczowy kolor był na wydruku... Wydrukowałem
    test, który pokazał co najmniej brak cyjanu, więc najpierw
    spróbowałem czyszczenia głowic, co nie dało pożądanego rezultatu,
    więc otworzyłem drukarkę i oczom mym ukazały się zapowietrzone dwa
    przewody podające atrament z pojemników do głowicy... Napełnienie
    nie jest trudne, ale jest kosztowne -- pochłania atrament i pieluchę...

    Drukarka raptem wydrukowała 2167 stron... Trochę drogo...

    Szczęściem w nieszczęściu jest niezatkanie czarnych dysz czarnym tuszem,
    czyli pigmentowym barwnikiem wodoodpornym. Kolorki chyba (nie mam testu
    siatki) nie były zatkane, ale napełnienie pochłonęło i dużo atramentu
    (instrukcja o tym wyraźnie ostrzega) i sporą (o czym nie ostrzega) część
    pieluchy...

    Pielucha kosztuje chyba 44 zł.

    https://store.canon.pl/canon-kaseta-konserwacyjna-ca
    non-mc-g02/4589C001/?&&gclid=CjwKCAjwwb6lBhBJEiwAbuV
    UShfGtg4_Ngr7g-IJY9j5Q257aXCtzPEG8-it6p6YXgkdvuLoP-t
    KDxoCz4IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    -=-

    Czy inni juserzy też mają te (G3420) drukarki?
    Czy miewają podobne problemy?
    Może chcą podzielić się tu swymi doświadczeniami?

    -=-

    Jednorazówka Canona kupiona za stówkę wydrukowała tylko kilka kolorowych
    stron -- później kolorowy atrament stał się nieużyteczny. Najpierw
    zabrakło czarnego, więc dolewałem; później czarny kartridż zbiesił
    się (być może go popsułem myjąc w zwykłej wodzie), więc wymieniłem
    na ,,nieoryginalny'', który szybko odmówił posłuszeństwa, choć było
    w nim nadal sporo atramentu -- sprzedawca zwrócił szmal; kolejny raz
    kupiłem czarny ,,oryginalny'' -- nie pamiętam, czy dolewałem, ale
    w drukarce zabrakło pieluchy a ewentualna wymiana (czyli skasowanie
    błędu) kosztowała zbyt dużo, więc kupiłem G3420...

    -=-

    Drukując coś B&W uruchamiałem drukowanie w B&W -- czarny barwnik jest
    wodoodporny a kolorowe barwniki można rozpuścić po wydrukowaniu... Nie
    wiem, czy to wymuszanie druku B&W cokolwiek zmieniało.

    -=-

    Na oko pielucha jest ,,wypełniona'' do połowy -- tak pokazuje soft
    Canona. Po wydrukowaniu 2167 stron tekstów... (fotki chłoną więcej
    atramentu -- może pieluchę zużywają inaczej niż teksty)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2023-07-14 09:45:20
    Temat: Re: Canon -- drukarka -- problem!!!
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Urzekła mnie Twoja historia.

    Ja nie mam w domu drukarki atramentowej.

    Świadomy wybór. Szkoda życia. ;-)

  • 3. Data: 2023-07-14 19:39:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-14 o 14:15, Eneuel pisze:
    > Płatniczej karty też nie masz...

    Bo szkoda życia.

    Jak komuś chcę dać pieniądze to daję mu do ręki a nie przez pośrednika z
    krańca świata.

    Po co przepłacać? :_)

  • 4. Data: 2023-07-14 20:22:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 19:39, _Master_ pisze:

    > Bo szkoda życia.

    > Jak komuś chcę dać pieniądze to daję mu do ręki a nie przez pośrednika z
    > krańca świata.

    > Po co przepłacać? :_)

    Nie wiem... Mnie banki płacą za używanie kart...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 5. Data: 2023-07-14 20:34:01
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie wiem... Mnie banki płacą za używanie kart...

    Mnie PiS płaci 500+.
    Mam się też głupio cieszyć? ;0-)

  • 6. Data: 2023-07-14 22:49:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 20:34, _Master_ pisze:

    > Mnie PiS płaci 500+.
    > Mam się też głupio cieszyć? ;0-)

    Tracisz wątek -- pisałeś o przepłacaniu.

    -=-

    Na wydruku brakuje tylko Cyjanu, ale rurka Yellow też była pusta...
    (teraz widzę, że to rurka Yellow)

    Dokładniej -- na wydruku brakuje Cyjanu tam, gdzie ma być Cyjan, ale
    nie brakuje tam, gdzie ma być czerń, co ukazuje (ciekawe jak wiernie)
    skaner tegoż G3420.

    -=-

    Zaczynając ten wątek, myślałem, że pielucha kosztuje ponad 2 setki pln,
    bo ktoś tyle kiedyś zażyczył sobie. Nadal na Allegro widzę chyba za
    7 dych, czy jakoś podobnie... Ale nawet 4 dychy to sporo jak na dwie
    ryzy papieru -- kosztujące teraz mniej niż 4 dychy pln a kiedyś
    kosztujące kilkanaście pln...

    -=-

    Kolorowa plujka mogłaby wysuwać:
    - tylko czarną głowicę podczas drukowania B&W
    - obie głowice podczas kolorowego drukowania
    co zaoszczędziłoby i kolorowy atrament, i pieluchę...

    Ale Canon jest ekologiczny/_inaczej...

    -=-

    Piszę o drukarce w tym poście, by nie mnożyć postów, ale nie piszę
    tego do osobnika o pseudonimie _Master_ vel z...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2023-07-15 00:13:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Tracisz wątek -- pisałeś o przepłacaniu.

    Pisałem o rozsądku.

    Drukarka atramentowa w domu to jak zanikający organ ;-)

    Trzeba używać co 2-3 dni żeby nadal działała.

    Dlatego rozsądniej jest kolor sobie drukować na zewnątrz na porządnym
    laserze albo na czym sobie życzysz.

    A rozsądek można też stosować szerzej ;-)

    np. do produktów bankowych. Nie płacić za coś czego nie używasz i liczyć
    wszystkie koszty nawet te ukryte łącznie ze stratą czasu/życia ;-)

  • 8. Data: 2023-07-16 02:48:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 lip 2023 o 00:13, _Master_ pisze:

    > Trzeba używać co 2-3 dni żeby nadal działała.

    Jak zwykle piszesz od rzeczy. Uruchomiłem bez trudu drukarkę
    HP po kilku latach bezczynności -- drukowała bez trudu.

    Uświadomiłem sobie, że w kolorze jednak drukuję często -- ale
    na co dzień o tym nie pamiętam. Właśnie teraz wydrukować musiałem
    coś, co ostatnimi czasy często drukuję... I przypominam sobie inne
    kolorowe druki...

    Poza tym zapowietrzeniem nie mam z tą drukarką problemów,choć
    (jak widać) przebieg (nieco ponad 1 kstron) nie powala z nóg.
    Oby kolejny raz nie zapowietrzyła się -- skoro raz to uczyniła
    bez widocznej przyczyny... Jest wprawdzie na gwarancji, ale co
    wówczas, gdy w Canonie trafię na kogoś takiego jak Ty?

    Miałem wiele atramentowych drukarek -- byłem zadowolony.
    Jedynym problemem jest producencka złośliwość objawiająca
    się troską o pieluchy...

    > Dlatego rozsądniej jest kolor sobie drukować na zewnątrz na porządnym
    > laserze albo na czym sobie życzysz.

    Zazwyczaj kolorową kopię od oryginału odróżnia tylko pomięcie
    (oryginalnej) kartki. Jak na zewnątrz wydrukować coś nocą?
    Oczywiście do fotografii taka drukarka nie nadaje się.

    > A rozsądek można też stosować szerzej ;-)

    Można -- ale Ty raczej oszczędnie stosujesz.

    > np. do produktów bankowych. Nie płacić za coś czego nie używasz i liczyć
    > wszystkie koszty nawet te ukryte łącznie ze stratą czasu/życia ;-)

    Stratą czasu jest zapisywanie wydatków -- bezgotówkowe płacenie
    zostawia ślady, czyli oszczędza czas.

    -=-

    Wiele razy wykazałem Ci (jesteś _Master_, byłeś z, zapewne miałeś
    inne Nicki) konkretnymi przykładami, że wypowiadasz się (bywa, że
    kategorycznie) o czymś Tobie nieznanym.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2023-07-16 03:15:39
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 04:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Canon G3420

    > Długo nie drukowałem w kolorze -- bo nie miałem takiej potrzeby.

    Wycofuję to zeznanie! -- drukuję regularnie, choć mało...

    > Na oko pielucha jest ,,wypełniona'' do połowy -- tak pokazuje soft

    Może do 40%.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2023-07-16 16:12:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Jak zwykle piszesz od rzeczy. Uruchomiłem bez trudu drukarkę
    > HP po kilku latach bezczynności -- drukowała bez trudu.

    Ty się cieszy z obietnicy 40 zł jak dziecko. Pewnie że się cieszysz.

    Ja uruchomiłem 20 letni skaner. Tylko że przez maszynę wirtualną bo
    sterowników już nie ma.
    Ja rozwiązałem problem na stałe a Ty na chwilę ;-)

    Życie jest zbyt piękne żeby dziadować na 40 zł a pospiech poniża.