  • 1. Data: 2010-05-15 17:31:04
    Temat: Celeron D 3.2 (351) vs Pentium 4 HT 3.2 (640)
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Mam dylemat. Zamiast sprzętu audio/video/radio używam komputera, który
    stanowi centrum multimedialne. Sprzęt oparty jest na płycie GA-8I915ME-GL i
    procku Celeron D 351, 3200 MHz, 1GB ram, GF7300GT. W zasadzie ta
    konfiguracja sprawdza się poza jednym - filmy Full HD. Zazwyczaj filmy
    oglądam bezpośrednio na TV bo ma USB i czyta prawie wszystko. Sporadycznie
    zdarza się, że nie obsługuje jakiegoś śmiesznego kodeka audio. Wtedy chętnie
    zapuściłbym film poprzez kompa podłączonego tego TV. Niestety Celeron nie
    daje rady. Znalazłem maksymalny procek pasujący do płyty ale zastanawiam się
    czy wymiana coś da.

    Chodzi o Pentium 4 HT 3.2Ghz i 2MB pamięci podręcznej - to blisko 10x tyle
    ile ma mój Celeron ale czy wystartczająco dużo aby poprawić te brakujące 5%
    mocy do oglądania filmów Full HD.

    PC

  • 2. Data: 2010-05-15 23:40:01
    Temat: Re: Celeron D 3.2 (351) vs Pentium 4 HT 3.2 (640)
    Od: Maciek - Wally <k...@o...pl>

    W dniu 2010-05-15 19:31, PC pisze:
> [...]
    > ile ma mój Celeron ale czy wystartczająco dużo aby poprawić te brakujące 5%

    Wymień kartę graficzną na jakiegoś najtańszego, nowego Radeona, który
    sprzętowo zdekoduje Ci wideo. Widzę, że masz na płycie PCIe, więc nie
    będzie problemów. Dobre będzie np. to:

    http://www.agito.pl/karty-graficzne/gigabyte-radeon-
    hd-4550-512mb-ddr3-pci-e-box.0.339799.html?attr=248:
    394391&showAllAttr=248

    Bezgłośne, tanie, ze sprzętowym dekoderem wideo, dodatkowo będziesz miał
    wyjście HDMI bez żadnych przejściówek i z dźwiękiem.

    --
    Maciek

  • 3. Data: 2010-05-16 15:04:05
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    >
    > Bezgłośne, tanie, ze sprzętowym dekoderem wideo, dodatkowo będziesz miał
    > wyjście HDMI bez żadnych przejściówek i z dźwiękiem.

    Nie zmieszczę niestety prawie żadnej karty bo mam obudowę typu CUBE i uchwyt
    na dyski przeszkadza. Teraz mam pasywnego GF7300GT i mieści się na styk.

    PC

  • 4. Data: 2010-05-16 15:48:49
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 16 May 2010 17:04:05 +0200, PC napisał(a):

> [...]
    > na dyski przeszkadza. Teraz mam pasywnego GF7300GT i mieści się na styk.

    To kup tą:
    http://www.pcprojekt.pl/?/p__katalog_produktow/id_gl
    __9/id_produktu__3796/__Karty_Graficzne_Sapphire_Rad
    eon_5450_512MB_DDR2_64_bit_PCI_E_/

  • 5. Data: 2010-05-17 19:48:48
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    PC <l...@w...pl> wrote:
> [...]

    > ile ma mój Celeron ale czy wystartczająco dużo aby poprawić te brakujące 5%

    Bez sprzętowej akceleracji H.264 mój P 4 HT 3.2 (640) dokładnie taki jak Twój
    daje radę tylko przy użyciu najszybszego kodeka x.264 czyli CoreAVC
    W/w kodek potrafi wykorzystać technologię CUDA w kartach nvidia,
    ale 7300GT zdaje się tego nie obsługuje jeszcze... na mojej 8600
    po włączeniu obsługi CUDA procesor p IV jest wykorzystywany jedynie
    w ok 10%

    Tak czy inaczej zanim zmienisz procek, wypróbuj CoreAVC (w opcjach wyłącz
    deinterlacing (ustaw na none), deblocking na Skip Always oraz wyłącz
    Aggressive Deinterlacing i crop 1088 - to powinien dać radę

    Z takimi ustawieniami działało mi 1080p nawet na Centrino 1.7GHZ w laptopie.

    --
    gs

  • 6. Data: 2010-05-17 21:59:45
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Grzegorz S" <g...@s...waw.pl> wrote in message
    > Z takimi ustawieniami działało mi 1080p nawet na Centrino 1.7GHZ w laptopie.

    wydajnosciowo pentium M 1.7 to na oko odpowiednik P4 3.0 wiec nic dziwnego

  • 7. Data: 2010-05-18 16:24:08
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mimo wszystko pożyczyłem Pentium 4 HT 3.2Ghz i efekt jest taki, że w czasie
    filmu jeden wątek wykorzystywany jest w 95% a drugi odpoczywa :-) Film Full
    HD 1920x1080p idzie oczywiście płynnie na pełnym ekranie.

    Zmienię więc proca bo różnica w cenie znaczna (w stosunku do karty
    graficznej) a już widzę, że rozpakowywanie rar-em i inne codzienne zadania
    przebiegają znacznie szybciej. Jak wiadomo w tym akurat karta graficzna nie
    pomoże.

    Pzdr,
    PC