  • 1. Data: 2010-05-15 18:51:17
    Temat: Hasło na HDD
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Laptop Asus AB, w setupie jest jakieś nadawanie hasła, ale niestety pomimo
    że sobie je ustanowię, to nic nie działa. Mam ustawione hasło ogólne na
    odpalanie laptopa. Ale np po kradzieży, ktoś może dysk sobie wyciągnąć i
    dane odczytać. Czy można jakoś założyć hasło na HDD?

    Również pomyślałem o dysku zewnętrznym, gdyby tak się dało.. Powiedzmy
    dysk u nikogo nie chce się podłączyć, u mnie jest zainstalowany jakiś
    program i się da :) No idealnie by było gdyby taki dysk zewnętrzny można
    było podłączać gdziekolwiek, a sam z siebie na początku wołał by o hasło.
    Pendrive USB występują chyba takie nie?

    Chyba nic się nie da, ale chciałem potwierdzić.
    Z góry dziękuję.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 2. Data: 2010-05-15 19:18:11
    Temat: Re: Hasło na HDD
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    Witam.

[...]

    Na HDD masz soft do tego, tak samo jak na Pendrive
    A co do laptopa to musi się dać, ale do dysku jest osobna opcja zwykle.
    Przynajmniej na Dell/HP/IBM na których z reguły pracuje.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-05-15 20:22:00
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Któregoś razu, "Irokez" tak oto nam wyjawił(a):

    > Na HDD masz soft do tego, tak samo jak na Pendrive

    A możesz, albo ktoś, jakiś polecić? Tak przy okazji..

    > A co do laptopa to musi się dać, ale do dysku jest osobna opcja zwykle.
    > Przynajmniej na Dell/HP/IBM na których z reguły pracuje.

    No jest i się zrobiło :D
    Bo mam:
    CHANGE HDD MASTER PASSWORD - tu dałem
    CHANGE HDD USER PASSWORD - a tu nie
    Do czego jest te drugie?
    Ok, dałem na jedno i drugie takie samo.
    I najważniejsze teraz, po wyjęciu i włożeniu HDD do innego sprzętu, hasło
    będzie obowiązywać?

    I przy okazji i nie chodzi już o HDD.
    Jest sobie:
    SUPERVISOR PASSWORD
    I jak już ustanowię hasło to jest:
    USER ACCESS LEVEL:
    - NO ACCESS
    - VIEW ONLY
    - LIMITED
    - FULL ACCESS
    Do czego te opcje?

    I do czego jest USER PASSWORD skoro jest SUPERVISOR?

    Dzięki :)

  • 4. Data: 2010-05-15 20:35:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.05.2010 20:51, Piotr M wrote:
> [...]
    > hasło. Pendrive USB występują chyba takie nie?
    >

    > Chyba nic się nie da, ale chciałem potwierdzić.

    Jak chcesz miec pewnosc, ze nikt nie odczyta twoich danych (np. po
    kradziezy), musisz zaszyfrowac dysk lub wybrane na nim partycje.

    W zaleznosci od systemu operacyjnego, mozna to robic roznami sposobami.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2010-05-15 20:40:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz miec pewnosc, ze nikt nie odczyta twoich danych (np. po
    > kradziezy), musisz zaszyfrowac dysk lub wybrane na nim partycje.
    >
    > W zaleznosci od systemu operacyjnego, mozna to robic roznami sposobami.

    Skąd czerpiesz wiedzę o tej "pewności" - z reklamy produktu czy sprawozdań
    CIA, CBA , NBP, PKO czy czegoś podobnego?

    --
    marfi

  • 6. Data: 2010-05-15 20:50:52
    Od: Xan <i...@a...pl>

    W dniu 15.05.2010 22:40, marfi pisze:
> [...]
    >>

    > Skąd czerpiesz wiedzę o tej "pewności" - z reklamy produktu czy
    > sprawozdań CIA, CBA , NBP, PKO czy czegoś podobnego?

    np: z braku informacji o skutecznym złamaniu algorytmów szyfrujących
    uzytych w programach do szyfrowania np: true crypt

  • 7. Data: 2010-05-15 21:03:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.05.2010 22:40, marfi wrote:
> [...]
    >>

    > Skąd czerpiesz wiedzę o tej "pewności" - z reklamy produktu czy
    > sprawozdań CIA, CBA , NBP, PKO czy czegoś podobnego?

    Kolejne zagubione dziecko neostrady?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2010-05-15 21:09:27
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Xan" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > np: z braku informacji o skutecznym złamaniu algorytmów szyfrujących
    > uzytych w programach do szyfrowania np: true crypt

    Uważasz, że taka wiedza to jest wystarczający powód do jej upubliczniania?

    --
    marfi

  • 9. Data: 2010-05-15 21:10:56
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Kolejne zagubione dziecko neostrady?

    Kolejny jeleń...
    --
    marfi

  • 10. Data: 2010-05-15 21:48:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 15.05.2010 23:10, marfi wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:858gg4Fl1bU1@mid.uni-berlin.de...

    > Kolejny jeleń...

    Dziecko, jak masz jakies merytoryczne argumenty, to je przedstaw, a nie
    piszesz swoje madrosci na temat reklam i sprawozdan CIA.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org