  • 331. Data: 2011-11-05 21:22:48
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    marfi wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Maszynka do golenia na USB?

    karta SAT
    nie wiedzieć czemu budzi komputer zaraz po jego uśpieniu

  • 332. Data: 2011-11-06 15:32:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.11.2011 Andrzej <a...@w...pl> napisał/a:

    > karta SAT
    > nie wiedzieć czemu budzi komputer zaraz po jego uśpieniu

    No to masz po prostu niesprawny sprzęt. Ja bez hibernacji nie wyobrażam
    sobie już nawet desktopa nie mówiąc już o laptopie.

  • 333. Data: 2011-11-06 18:03:12
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > karta SAT
    > nie wiedzieć czemu budzi komputer zaraz po jego uśpieniu

    To masz pecha...Ja chwalę publicznie Technotrenda TT S2-3200 i Prof
    Revolution 7500 :)

    --
    marfi

  • 334. Data: 2011-11-09 23:47:00
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 02 Nov 2011 20:24:48 +0100,
    Andrzej <a...@w...pl> screamed:
    > jak długo trwała będzie nasza pisownia. Zmianę standardu mogę
    > zaakceptować tylko w sytuacji, gdy do naszego języka wskoczy
    > jakiś ogonek. Z tego co się orientuje nic takiego nie miało miejsca.
    > Z prostej logiki wynika, że ISO-8859-2 obowiązuje dalej.
    >
    > W każdym razie ja w wała nie mam zamiaru się robić.

    Ignorancja to nie jest dobre wytłumaczenie. Hint: ,," ,' ...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 00:45:38 user up 12982 days, 12:40, 1 user, load average: 0.69, 0.10, 0.80 ]

    Save a mouse, eat a pussy!

  • 335. Data: 2011-11-16 20:52:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 02 Nov 2011 09:38:53 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Tak, ja akurat z góry wiem i bezbłędnie co mam trzymać na SSD, a co na HDD
    > (w moim przypadku to jest w ogóle archiwum offline, więc jak się pomylę
    > to nie mam dostępu wcale).

    Szczęśliwy człowiek z Ciebie. U mnie średnio się to sprawdza m.in. dlatego,
    że katalogi ze źródłami, z których skorzystać mogę mieć potrzebę w każdej
    chwili, to jak na razie mają objętość ponad 90GB. Na kopiowanie danych w tę
    i wewtę nie mam po prostu czasu.

    > W archiwum wrzucam akurat wszystko, do tej pory ceny HDD były tak niskie
    > że oszczędność wydawała mi się elementem zbędnym i nie przeszkadzało mi
    > to że 99% tych danych NIGDY nie zostanie użyta.

    U mnie selekcja jednak ostra była.

    > Z zalet SSD jakie sobie cenię to (z laptopowego punktu):
    > - brak emenetów mechanicznych - wibracje, hałas, temperatury

    Brak elementów mechanicznych - zgoda. Temperatury niby takie niskie? Hmm...
    Znajomemu w firmie, gdzie (patrząc na potrzeby) zdecydowali się na macierz
    na dyskach SSD, już zdarzało się parę razy zdrowo kląć na czym świat stoi,
    bo problemy z chłodzeniem takiego cudeńka jednak mają spore.

    > - odporność mechaniczna - widziałem uszkodzone hdd przez pukniecie laptopem
    > w stół

    W opozycji jest odporność ,,logiczna" SSD - ile to tak naprawdę wytrzyma
    cykli zapisu i odczytu (płyty CD/DVD też miały mieć taką trwałość, że jak
    się masz wiktor), problemy z firmware (ot - choćby obecny tu wątek, że dyski
    raz są wykrywane przez kontroler, raz nie)...

    > - szybki czas dostępu - bardzo responsywna maszyna

    Popracuję na maszynie z SSD, porównam z dwoma dyskami 7200 rpm, się wypowiem
    dosadniej. :D

    > Nie przeszkadza mi mała wielkość dysku, bo i tak nie zmieszczę _całego życia_
    > na rzadnym hdd (np zdjęcia w RAW zajmują mi już kilka TB), więc na SSD trzymam

    Żadnym - jak pragnę skonać.

    > prace do obróbki, później folder leci na archiwum, a wynik pracy w rozmiarach
    > ekranowych trzymam na laptopie (obecnie z 10 lat pracy we foto cyfrowej to jest
    > około 15GB - z kilku TB surówek). Dysk mam 128GB.

    U mnie tak różowo nie jest - często i gęsto sięgam do materiałów robionych w
    ubiegłym roku. Jak się razem zbierze ile tego leży z wykorzystywanych na
    bieżąco źródeł, materiałów z dwóch lat... Byłby problem z trzymaniem tego na
    SSD. :(

    [ Q: Moze mi ktos doradzic jakas gre, ktora moze sie spodobac drugiej ]
    [ polowie?? A: Wstępna. (XMAX, pl.rec.gry.komputerowe) ]

  • 336. Data: 2011-11-16 20:52:48
    Temat: Re: [OT] Re: Ceny dysk+APM-w
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 03 Nov 2011 19:51:00 +0100, Andrzej napisał(a):

    > Netscape Communicator 4.5 :)
    > http://sillydog.org/narchive/full4.php

    Mam, pobrałem - daj mi dobry człowieku jeszcze trochę czasu. :)

    [ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when ]
    [ there is nothing left to take away. (Antoine de Saint-Exupery) ]

  • 337. Data: 2011-11-17 11:02:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 16.11.2011 Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > chwili, to jak na razie mają objętość ponad 90GB. Na kopiowanie danych w tę

    90GB to bym pewnie nie patyczkował się z niczym :) nie ma jeszcze laptopów
    nie komputerów przenośnych >1.5kG - tylko laptopów co by moje potrzeby
    obejmowały, więc bazuję na archiwum offline - no chyba że laptopy z 6TB są
    dostepne?

> [...]
    > na dyskach SSD, już zdarzało się parę razy zdrowo kląć na czym świat stoi,
    > bo problemy z chłodzeniem takiego cudeńka jednak mają spore.

    Miałem macierz na ssd w pracy i ją tak szybko jak zainstalowałem tak wywaliłem,
    a szkoda, bo dawała radę, ale po zajechaniu 3 sztuk ssd wróciłem do talerzy,
    laptop to całkiem inna sprawa. Mój jest stale zimny (MB Air).

> [...]
    > się masz wiktor), problemy z firmware (ot - choćby obecny tu wątek, że dyski
    > raz są wykrywane przez kontroler, raz nie)???

    Wytrzyma 2 lata, co 2 lata i tak wymieniam laptopa - wystarczy. Puknięcia
    mógłby nie wytrzymać pierwszego dnia. Problemy z firmware nie są domeną tylko
    SSD, HDD też na to cierpią - popatrz na cierpienia niektórych userów
    momentusów choćby.

    > Popracuję na maszynie z SSD, porównam z dwoma dyskami 7200 rpm, się wypowiem
    > dosadniej. :D

    Tzn mam 2x7200 raid0 we firmowym w2008cal, praca sympatyczna, ale laptop z
    2 dyskami nie będzie ważył 1.5kG i jak dla mnie będzie to maszyna stacjonana,
    nie do użytku w mobile, no i nie znam cichego 7200 - tzn 0dB - w nocy będzie
    słyszalny - w serwerowni mi to wisi.

> [...]
    > bieżąco źródeł, materiałów z dwóch lat??? Byłby problem z trzymaniem tego na

    Zawsze mogę sięgnąć do archiwum online, nie jest to już taką przeszkodą - w
    przypadku źródeł (programów) jest to nawet mozliwe do pracy nad nimi online z
    np konsoli. Z RAW - zdjęcia - niestety może być problem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".