  • 1. Data: 2011-10-24 20:53:37
    Temat: Ceny dysków
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    co się stało z cenami dysków twardych SATA 2TB?
    Wydawało mi się, że jeszcze niedawno kosztowały około 350zł a obecnie ceny
    jakiś kosmos. W proline 750zł...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 2. Data: 2011-10-24 21:07:54
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 20:53:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > co się stało z cenami dysków twardych SATA 2TB?
    > Wydawało mi się, że jeszcze niedawno kosztowały około 350zł a obecnie ceny
    > jakiś kosmos. W proline 750zł...

    Zalało fabryki dysków czy jakichś ich komponentów w Tajlandii. Za jakieś
    2 miesiące pewnie wróci do normy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2011-10-24 21:10:30
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > co się stało z cenami dysków twardych SATA 2TB?

    http://www.ip.pl/news/glowna-fabryka-western-digital
    -zalana.htm

    Dodatkowo pod woda sa tez fabryki Nikona i Sony (DSLR), dzial drukarek
    Canona, Honda, Toyota, Nissan, TDK i cala masa innych...

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 4. Data: 2011-10-25 08:27:57
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    http://www.ip.pl/news/glowna-fabryka-western-digital
    -zalana.htm
    Dodatkowo pod woda sa tez fabryki Nikona i Sony (DSLR), dzial drukarek
    Canona, Honda, Toyota, Nissan, TDK i cala masa innych...

    Może więc ta powódź wpłynie na wzrost popularności dysków SSD? :-)

    latet

  • 5. Data: 2011-10-25 08:37:56
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > co się stało z cenami dysków twardych SATA 2TB?
    > Wydawało mi się, że jeszcze niedawno kosztowały około 350zł a obecnie ceny
    > jakiś kosmos. W proline 750zł...

    Nie tylko 2TB...
    Bardzo niedawno kupowałem mały dysk 250 GB (WD Scorpio Blue) do laptopa.
    Płaciłem 160 zł. Teraz w tym samym sklepie kosztuje ponad 300 zł.
    latet

  • 6. Data: 2011-10-25 08:43:06
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > Canona, Honda, Toyota, Nissan, TDK i cala masa innych...
    >
    > Może więc ta powódź wpłynie na wzrost popularności dysków SSD? :-)

    ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!
    HDD to badziewie i już dawno winno się je oglądać w muzeum, jako eksponat

  • 7. Data: 2011-10-25 09:13:33
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!
    > HDD to badziewie i już dawno winno się je oglądać w muzeum, jako eksponat

    Może i masz rację. Ale nawet gdyby ultra szybkie dyski SSD o pojemności 2 TB
    kosztowały 200 zł to i tak bałbym się przechowywać na nich cenne dane w
    perspektywie wielu długich lat. Co dziś wiemy o trwałości danych zapisanych na
    SSD (powiedzmy - na SSD zapisanym raz i włożonym do szuflady na 5, 10 lat*).
    Wszyscy się ekscytują zużywaniem się SSD w wyniku zbyt intensywnego użytkowania,
    ale to całkiem innym problem niż trwałość danych zapisanych i zostawionych w
    spokoju.

    * - z własnych doświadczeń wiem, że pod tym względem HDD są wciąż najlepsze, na
    pewno lepsze od nośników optycznych (choć na trwałość starannie wybranych i
    dobrze wypalonych płyt DVD po ok. 8 latach leżakowania - też nie narzekam).

    latet

  • 8. Data: 2011-10-25 10:55:54
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 25 Oct 2011 10:43:06 +0200, Andrzej <a...@w...pl> wrote:

    -zalana.htm

    >ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!

    A ja powiem tak: matko, co za idiota.

    --
    Maciej Bójko

  • 9. Data: 2011-10-25 11:54:23
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Maciej Bojko wrote:

    > A ja powiem tak: matko, co za idiota.

    A ja powiem tak: matko, co za kretyn :)

  • 10. Data: 2011-10-25 13:18:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-25 10:43, Andrzej pisze:
    > ja powiem inaczej - dobrze, ze zalało tą fabrykę HDD - najwyższa pora!
    > HDD to badziewie i już dawno winno się je oglądać w muzeum, jako eksponat
    I z czego się cieszysz? Masz jakąś alternatywę dla tych "muzealnych"
    eksponatów?

    Maciek