  • 1. Data: 2011-03-17 19:26:14
    Temat: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Wlasnie patrze na ceny ropy na swiecie w przeciagu ostatnich 5 lat.
    Najwyzsza cena byla w lipcu 2008 ok.146USD/barylke. Pamietam, ze cena
    paliw na stacjach byla wtedy dosyc wysoka, dochodzila do 5PLN, po czym
    po apelu politycznym (bodajze prezydenta) dystrybutorzy zmniejszyli
    nieco marze.
    Dzisiaj ropa jest po 114USD/barylke, a ceny na stacjach przekroczyly juz
    5PLN i nie widac, zeby mialy przestac drozec.
    Nie sledze akcyzy i innych podatkow na biezaco, moze mnie ktos
    oswiecic, dlaczego dzisiaj surowiec jest o ok.20% tanszy a cena podobna
    do tej sprzed ponad 2 lat?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-03-17 19:31:07
    Temat: Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-17 19:26, venioo pisze:
> [...]
    > Nie sledze akcyzy i innych podatkow na biezaco, moze mnie ktos oswiecic,
    > dlaczego dzisiaj surowiec jest o ok.20% tanszy a cena podobna do tej

    No dobra, porownalem ceny dolara wtedy i dzis i juz mi sie rozjasnilo co
    nieco :)
    Swoja droga, zapomnialem juz, ze USD byl po 2PLN :D:D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-03-17 20:44:38
    Temat: (ot) Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: R <b...@p...pl>

    > No dobra, porownalem ceny dolara wtedy i dzis i juz mi sie rozjasnilo co
    > nieco :)
    > Swoja droga, zapomnialem juz, ze USD byl po 2PLN :D:D

    Taa... I CHF też był wtedy po ok 2PLN. I niektórzy szczęśliwcy (np
    niestety ja) akurat wtedy postanowili brać kredyt w CHF. Wspierani przez
    doradcófff finansowych. Całę życie pod górkę :)

    R.

  • 4. Data: 2011-03-17 21:02:45
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 19:31:07 venioo <p...@o...eu> napisał(a):

    > No dobra, porownalem ceny dolara wtedy i dzis i juz mi sie rozjasnilo co
    > nieco :)
    > Swoja droga, zapomnialem juz, ze USD byl po 2PLN :D:D

    akcyza na olej tez wzrosła.

  • 5. Data: 2011-03-17 21:09:05
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > akcyza na olej tez wzrosła.

    http://stooq.pl/q/?s=clpln.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2011-03-17 21:10:42
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > http://stooq.pl/q/?s=clpln.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

    A tu bez przeliczenia na złotówki ....

    http://stooq.pl/q/?s=cl.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2011-03-17 21:15:08
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "venioo" <p...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > marze.
    > Dzisiaj ropa jest po 114USD/barylke, a ceny na stacjach przekroczyly juz

    Pomijajac juz kursy walut, ceny benzyny na stacji nie reaguja natychmiast na
    zmiany cen ropy na swiatowych gieldach. Duza czesc ropy jest juz
    zakontraktowana kilka lat do przodu (zobacz
    http://www.sempracommodities.com/oil_producers.asp ). A ze firmy podniosa
    ceny benzyny kiedy rosna ceny na gieldach? Pewnie to najwygodniejszy
    moment...

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 8. Data: 2011-03-17 22:07:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 06:15:08 +1000, Iguan007 wrote:
> [...]
    >http://www.sempracommodities.com/oil_producers.asp ). A ze firmy podniosa
    >ceny benzyny kiedy rosna ceny na gieldach? Pewnie to najwygodniejszy

    z tym ze czasem cos tam bakna o naszej umowie z Rosja, ze kontrakt
    mamy, ale cena jest jakas tam usredniona cena z londynskiej gieldy.

    W sumie to ciekaw jestem jaka czesc ropy jest przepychana przez
    gieldy, bo jak taki Shell ma stacje i zloza, sporo towaru leci przez
    stale umowy .. to gdyby tak przez gielde szla mniejszosc, to latwo tym
    zmanipulowac.

    J.

  • 9. Data: 2011-03-18 07:39:13
    Temat: Re: (ot) Re: Ceny paliw - kto mnie oswieci?
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    > Taa... I CHF też był wtedy po ok 2PLN. I niektórzy szczęśliwcy (np
    > niestety ja) akurat wtedy postanowili brać kredyt w CHF. Wspierani przez
    > doradcófff finansowych. Całę życie pod górkę :)

    Hehe, jest u mnie w pracy grupa ludzi dyskutująca o kursie franka regularnie
    co miesiąc około 10. Termin spłaty. Ech.. Już nawet żartobliwie nazywamy się
    "frankensztajny" :-D. Życie.

  • 10. Data: 2011-03-18 08:40:54
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > gieldy, bo jak taki Shell ma stacje i zloza, sporo towaru leci przez
    > stale umowy .. to gdyby tak przez gielde szla mniejszosc, to latwo tym

    To juz nie chodzi tylko o stale umowy ale tez o instrumenty pochodne (swap,
    cap,
    opcje itd.). Stopien zabezpieczenia bedzie zalezal nie tylko od apetytu na
    ryzyko danej firmy ale rowniez na sposob finansowania. Banki udzielajace
    kredytu lubia widziec pewny przychod a wiec i wysoki stopien zabezpieczenia.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: