  • 1. Data: 2011-04-06 08:11:35
    Temat: Cewka zapłonowa
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Padłami cewka zapłonowa (przynajmniej tak twierdzi mechanik="na 90%") w Oplu
    Corsie 1.2 16V (X12XE). Pytanko: kupować oryginał 500pln, zamiennik 240pln czy
    używkę 150pln? Samochód dość stary bo z 98r - ma pojeździć jeszcze rok lub
    dwa. Oryginał drogi, na zamiennik jest gwarancja ale czasem jakość zamienników
    jest fatalna. Z kolej używka to loteria. Kurcze pomóżcie się zdecydować.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-04-06 08:55:30
    Temat: Re: Cewka zapłonowa
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Ja kupiłem używaną za 50 zł na allegro i było ok.
    Twoj mechanik jest fachowcem na 90 % ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2011-04-06 10:01:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Padłami cewka zapłonowa (przynajmniej tak twierdzi mechanik="na
    > 90%") w Oplu

    A czy na tej cewce jest napis Sagem ?

    Bo bez takiego napisu to cewki nie padaja.
    No ewentualnie jeszcze z napisem Fiat ..

    J.

  • 4. Data: 2011-04-06 10:08:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy na tej cewce jest napis Sagem ?
    >
    > Bo bez takiego napisu to cewki nie padaja.
    > No ewentualnie jeszcze z napisem Fiat ..

    Nie zdarzyło mi się, a trochę Fiatów miałem w życiu.
    Konkretnie takich z cewkami to chyba 6, wliczając Alfę.
    Ale zdarzyło mi się taką cewkę do Fiata kupować, koszt jest śmieszny od
    40-50 zł.

  • 5. Data: 2011-04-06 10:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Konkretnie takich z cewkami to chyba 6, wliczając Alfę.
    > Ale zdarzyło mi się taką cewkę do Fiata kupować, koszt jest

    Skoro kupowales to widac padaja :-)

    Ale ja o czym innym - przepis na malucha: wlaczyc zaplon, poczekac
    15 minut i z cewki idzie dym. Przy czym to IMO grozilo i innym
    pojazdom z mechanicznym przerywaczem - cewki nie do tego
    projektowane. No i w maluchu byl jakis oporowy kabel do zasilania
    cewki, byc moze w tym egzemplarzu juz go nie bylo.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-06 10:27:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Skoro kupowales to widac padaja :-)

    Nie trafiłeś.
    Kupowałem, bo nieudolny mechanior podejrzewał że padła cewka, tak mu
    komputer wskazywał, a nie chciało mu się sprawdzić wymieniając jedną cewkę
    na drugą.
    Ale okazało się, że cewka jest sprawna, a padła centralka wtrysku.

    > Ale ja o czym innym - przepis na malucha: wlaczyc zaplon, poczekac 15
    > minut i z cewki idzie dym. Przy czym to IMO grozilo i innym pojazdom z
    > mechanicznym przerywaczem

    Czyli mówisz o jakichś przedpotopowych cewkach?
    Bo ta którą kupowałem, czyli pasująca do Punto, Sieny i Palio, pasowała też
    do Malucha w wersji el, a tylko takie były przez ostatnich kilka lat
    produkcji.

  • 7. Data: 2011-04-06 15:56:21
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > zamienników
    > jest fatalna. Z kolej używka to loteria. Kurcze pomóżcie się zdecydować.

    Jakość oryginałów czasem też jest fatalna. Więc przypadkiem nie zakładaj, że
    jak się zdecydujesz zainwestować 500zł, to na 100% się nie sypnie przez rok
    ;]

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-04-06 18:42:12
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 10:27, Cavallino pisze:

> [...]
    > Bo ta którą kupowałem, czyli pasująca do Punto, Sieny i Palio, pasowała
    > też do Malucha w wersji el, a tylko takie były przez ostatnich kilka lat

    Ale na tej cewce chyba nie widniał napis "Fiat" tylko "Magneti Marelli" :)

    --
    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 9. Data: 2011-04-06 18:57:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ini55c$sfj$1@news.onet.pl...

    > Ale na tej cewce chyba nie widniał napis "Fiat" tylko "Magneti Marelli" :)

    Na tej którą kupowałem jeszcze inny.
    A nie mam pojęcia gdzie i jakie napisy umieszcza Fiat, a gdzie nie.

  • 10. Data: 2011-04-06 19:05:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > zamienników
    > jest fatalna. Z kolej używka to loteria. Kurcze pomóżcie się zdecydować.

    60zł na szrocie, a jak chcesz nową to chyba mam.