  • 1. Data: 2012-07-23 11:07:54
    Temat: Chapsy - używa ktoś?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Jako, że dopiero kompletuje swoją garderobę, to mam pytanie do fachowców.
    Jako, ze ma to być spełnienie dawnych pragnień, kurtka jest określona -
    ramoneska. Kask oczywiście otwarty, ale powstał problem spodni.
    Spodnie skórzane mają sporo wad. Po dojechaniu na miejsce, które w końcu
    nastąpi, trzeba w nich chodzić. Nie są to najwygodniejsze spodnie na
    kemping, zwiedzanie itd.
    Można oczywiście zmienić, ale.....
    W sklepie pokazano mi jeansy z kevlarem i protektorami. One też są grube
    i w lato na postoju może być gorąco.
    Pomyślałem o chapsach. Na drogę chronią a na postoju zdejmowane w
    sekundę i człowiek zostaje w normalnych, lekkich jeansach.
    Ma ktoś doświadczenie w tej materii?
    Dziwi mnie tylko, że nie ma chapsów z protektorami - dlaczego?
    Przecież ich efektywność nie będzie inna od tych w specjalnych spodniach.
    A może się mylę?

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2012-07-23 14:00:45
    Temat: Re: Chapsy - używa ktoś?
    Od: grzech <z...@g...com>

    > Dziwi mnie tylko, że nie ma chapsów z protektorami - dlaczego?
    > Przecież ich efektywność nie będzie inna od tych w specjalnych spodniach.
    > A może się mylę?

    trol?:)
    może jednak nie?
    zatem - skoro można takie czipsy;) zdjąc w sekundę to jakich by nie
    miały protektorów
    to odlecą Ci z dupy zanim dolecisz do gleby - myślę że dlatego
    właśnie.

    ____
    grzech
    tdm

  • 3. Data: 2012-07-23 15:11:11
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-23 14:00, grzech pisze:

    > zatem - skoro można takie czipsy;) zdjąc w sekundę to jakich by nie
    > miały protektorów

    Zapięte ekspresem na całej długości, niczym się nie różnią od nogawek
    spodni. Wiele z nich, tzn.. spodni, nie ma dodatkowych pasków do
    mocowania protektorów. Tkwią tylko w kieszeniach odszytych na kolanach i
    biodrach.
    Zdjęcie chapsów - które można zdjąć "w sekundę" i przy wszystkich oraz
    spodni, które trzeba zmienić pokazując niewymowne, to jednak jest spora
    różnica, przynajmniej dla mnie. :-)

    Pozdrawiam
    WW

  • 4. Data: 2012-07-23 15:18:01
    Od: Monster <a...@o...pl>

> [...]
    > miały protektorów
    > to odlecą Ci z dupy zanim dolecisz do gleby - myślę że dlatego
    Z jakiej dupy,to same nogawki,mi się nie podoba,ja na zakończeniu pleców
    zazwyczaj dohamowywuję.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 5. Data: 2012-07-23 15:59:25
    Od: grzech <z...@g...com>

    > Zapi te ekspresem na ca ej d ugo ci, niczym si nie r ni od nogawek
    > spodni.

    aha - widzę, że nie wiesz co się dzieje podczas "nieoczekiwanej
    sytuacji" i obyś się nigdy nie dowiedział:)
    widziałeś może buty motocyklowe stojące/leżące obok czarnego worka? a
    były takie dopasowane.

    _____
    grzech
    tdm

  • 6. Data: 2012-07-23 16:32:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-23 15:59, grzech pisze:

    > aha - widzę, że nie wiesz co się dzieje podczas "nieoczekiwanej
    > sytuacji" i obyś się nigdy nie dowiedział:)
    > widziałeś może buty motocyklowe stojące/leżące obok czarnego worka? a
    > były takie dopasowane.

    Myślisz, że to z powodu tych butów ciało było w worku? A może w takiej
    sytuacji buty na nogach w niczym by nie pomogły?

    Po diabła wyciągasz jakieś ekstremalne przypadki i porównujesz do
    delikatnej przewrotki. Tylko co 12 wypadek motocyklowy kończy się w
    worku. Warto się skupić na tych 11.

    --
    MN

  • 7. Data: 2012-07-23 18:15:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-23, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Myślisz, że to z powodu tych butów ciało było w worku? A może w takiej
    > sytuacji buty na nogach w niczym by nie pomogły?

    Marcinie nie troluj, prosze.

    > Po diabła wyciągasz jakieś ekstremalne przypadki i porównujesz do
    > delikatnej przewrotki. Tylko co 12 wypadek motocyklowy kończy się w
    > worku. Warto się skupić na tych 11.

    Na delikatne wywrotki to wystarcza jeansy - przetestowane 2 razy.
    Jedyne co by sie przydalo to jakas amortyzacja na biodra. Bo na kolana
    czy pysk to sie leci po dzwonie a nie szlifie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-07-23 18:19:19
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-23 16:32, Marcin N pisze:
    > Warto się skupić na tych 11.

    Jeśli naruszyłem jakieś tabu, to przepraszam.
    To nie było moją intencją.

    Jako początkujący amator staram się znaleźć logiczne wytłumaczenie dla
    problemów, które dopiero odkrywam. Pytanie obejmuje dwa zagadnienia.
    Noszenie/mocowanie protektorów i używanie chapsów.

    Noszenie protektorów.
    Widziałem sporo spodni z kieszonkami na kolanach i czasem biodrach, na
    protektory. Zdecydowana większość z nich nie ma żadnego dodatkowego
    mocowania tych protektorów. W razie wypadku, moim zdaniem amatora,
    raczej nie spełnią swojego zadania. Nogawki spodni są luźne i protektor
    zostanie przesunięty poza kolano, które ma chronić. oczywiście, w razie
    poważnego wypadku, protektor na nic się nie zda.

    Druga sprawa, to używanie samych chipsów, co wydaje się nie być
    popularne wśród wytrawnych motocyklistów. Logicznie biorąc, są
    wygodniejsze, bo po zakończeniu jazdy można je łatwo zdjąć i resztę dnia
    spędzić w wygodnych lekkich spodniach/jeansach. Jednak zdecydowana
    większość motocyklistów pozostaje w skórzanych spodniach. W ciepły dzień
    skutki nie trudno sobie wyobrazić.
    Czy noszenie chapsów jest "fo pa"?

    Wydaje się, że, dodatkowy, zakładany na zwykłe jeansy, skórzany
    ochraniacz - chaps - z protektorami mocowanymi dodatkowymi paskami,
    wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Pozwala na postoju być w
    niekrepujących, lekkich spodniach a w czasie jazdy zapewnia zdecydowanie
    lepszą ochronę w porównaniu z protektorami w kieszonkach motocyklowych
    jeansów.

    Jednak takich chapsów z protektorami, nie widziałem na żadnej ze stron w
    sieci.
    Ciekawe dlaczego?

    Dlatego pozwoliłem sobie zapytać specjalistów.

    Pozdrawiam
    WW

  • 9. Data: 2012-07-23 18:37:23
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-23, WW <w...@v...pl> wrote:

> [...]
    > zostanie przesunięty poza kolano, które ma chronić. oczywiście, w razie
    > poważnego wypadku, protektor na nic się nie zda.

    IMHO wazniejsze sa biodra bo przewaznie spada sie na biodra, a pozniej
    te siniaki strasznie dlugo schodza. To juz wiesz czemu na kolanach protektory
    na nic sie zdadza.

    > W ciepły dzień
    > skutki nie trudno sobie wyobrazić.

    Jakie sa te skutki?

> [...]
    > niekrepujących, lekkich spodniach a w czasie jazdy zapewnia zdecydowanie
    > lepszą ochronę w porównaniu z protektorami w kieszonkach motocyklowych

    Te chapsy to moga jedynie chronic Twoje stawy zebys na starosc nie stekal
    i nie blokowal kolejek do lekarza. Jak skorzane nogawki maja zapewnic
    lepsza ochrone od jeansow z ochraniaczami? Spada sie przewaznie na biodro/dupe
    i szlifuje dupa. W czym te chapsy tu pomoga? Wolalbym szlifowac dupa
    w motocyklowych jeansach niz takich zwyklych.

    > Jednak takich chapsów z protektorami, nie widziałem na żadnej ze stron w
    > sieci.
    > Ciekawe dlaczego?

    Bo sie to nie sprawdza?

    --