  • 1. Data: 2013-04-04 00:30:07
    Temat: Chińczyki - Skąd bierze się ich sukces ekonomiczny..
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Bynajmniej nie z kopiowania tranzystorów, rezystorów i takich tam
    badziewi.. Z tego, że u nich jest komunizm ?? A gówno nie komunizm u
    nich jest.. Cobyśmy nie zleźli na tematy polityczne, że u nich
    komuna , u nas zajebiście jest, oni pod prikazem 1--go sekretarza
    kopiują hi-tech , a MY mamy przesrane.

    Byłem w Schenzhen 4 razy, współpracuję z pewną firmą. Rozmowy
    techniczne z głównym producentem i jego kooperantami, daje pełny obraz
    poziomu wykształcenia Chińskich inżynierów.

    Żal, naprawdę mi żal tych co tutaj piszą, że hahh.., "oni tylko
    kopiują - żadna sztuka". No to se mądrale skopiujcie cokolwiek.
    Latawiec, gruchę do lewatywy i róbcie biznes...

    Ciekawostka:

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/6589301
    .stm

  • 2. Data: 2013-04-04 01:11:06
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-04 00:30, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    > kopiują - żadna sztuka". No to se mądrale skopiujcie cokolwiek.
    > Latawiec, gruchę do lewatywy i róbcie biznes...

    Jeszcze jedna ciekawostka to to ze oni nie chleja i nie cpaja tak jak
    biale osobniki. A jednym z wiekszych producentow i projektantow
    elektroniki jest miedzy innymi realtek dzieki ktoremu pewnie niejeden z
    nas ma internet w domu.

  • 3. Data: 2013-04-04 01:51:58
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 4 Kwi, 01:11, Honza <H...@p...com> wrote:

> [...]
    > biale osobniki. A jednym z wiekszych producentow i projektantow
    > elektroniki jest miedzy innymi realtek dzieki ktoremu pewnie niejeden z

    No tego akurat nie wiedziałem. Nieważne.. Wręcz ŻENUJĄCYM jest ocena
    Chińczyków przez większość obecnych tutaj, i jeszcze w sposób
    autorytatywny się wypowiadają.

    Zeszlifujcie swoje procki, bo to łatwe, "tylko" napiszcie soft na
    owego "szlifa"... Świat przed Wami KLĘKNIE !!
    (Ostatnie zdanie, to nie dla Ciebie , Honza) ... To dla tych co
    twierdą, że kopia to buła z masłem...

  • 4. Data: 2013-04-04 07:13:35
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Stachu,
    Już Ci w Twoim poprzednim wątku odpowiedziałem.
    Masz w pełni rację.
    Za to w Polsce mamy szkoły marketingu, zarządzania, gotowania na gazie oraz
    psychologii drobiu.
    Lobotomia narodu jest dokonywana na bierząco.
    I narodów Starej Europy takoż.
    W ogóle świata białego człowieka..
    Juz wiele lat temu na jednym z forów politycznych (St.Michalkiewicza)
    rozmawiałem z ludźmi na ten temat.
    Od tego czasu bardzo się wszystko posunęło.
    Tu nie miejsce na takie dywagacje.
    Sapienti sat.

  • 5. Data: 2013-04-04 08:16:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A te walące się u nich mosty i budynki, a te tysiące padniętych świń i
    drobiu spławiane do morza rzekami, kable rozruchowe z linką o przekroju
    0,75mm2? Mógłbym tak wymieniać tysiące produktów na których zbili ten
    majątek.
    Mamy z nimi kontakt od 20 lat. Owszem jest kilka firm z technologią ale
    reszta to klepacze i kopiowacze.
    Mają bardzo krótką pamięć, często rżną głupa. Jak im udowodnisz że coś jest
    spieprzone w ich produkcie to się obrażają
    albo rżną głupa i zadają pytania nie na temat niby drążąc problem. Mówisz
    im, przyślijcie nam poprawiony soft z naszymi poprawkami językowymi które ci
    wysłałem dwa miesiące temu a on ci przysyła kolejny bubel z językami Google
    English i China. Proszę o części zamienne, to nie, bo ich produkty się nie
    psują. Wysyłam im negatywne wyniki z pomiarów norm lub decyzję urzędową UKE
    o zablokowaniu sprzedaży z powodu niedotrzymania norm badanego produktu,
    obrażają się, szukają innego dystrybutora.
    Wysyłam im uszkodzone kilka urządzeń aby mi to naprawili, trzymają pół roku,
    gubią lub wracają nie naprawione.
    Przyszła kiedyś cała partia urządzeń bez MAC adresu. Same zera. Prosisz,
    pytasz, słyszysz w odpowiedzi że u nich MAC kazdy wpisuje sobie jaki chce.
    W końcu przysyłają nowy soft oraz zakres numeracji MAC adresu ale okazuje
    się że to zakres przydzielony do zupełnie innej firmy...
    Często przysyłają próbki urządzeń dopieszczone, z uzgadnianymi zmianami
    przez pół roku, nadchodzi moment zamówiemia partii i okazuje się że cała
    partia jest do dupy. Odsyłamy. Okazuje się że brakuje im jakiegoś ważnego
    dokumentu i z tego powodu odesłany kontener z towarem w porcie u nich leży
    rok czasu po czym firma zwija interes, towar przepada. Przyłapaliśmy wiele
    firm na oszustwie, Przysyłają nam ładne foldery i w nich zdjęcia swoich
    siedzib, po czy okazuje się że to fotka jakiejś przypadkowej firmy
    zretuszowana w fotoszopie a prawdziwa firma to namioty rozbite w jakiejś
    wsi w których okoliczne wieśniaki pracują za przysłowiową miskę ryżu.
    Jak chcesz z nimi handlować to dwie zasady. Twój człowiek na stałe u nich,
    nigdy nie płacisz im za całość z góry.

    Marek

  • 6. Data: 2013-04-04 09:24:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello zapinio,

    Thursday, April 4, 2013, 7:13:35 AM, you wrote:

    [...]

    > Lobotomia narodu jest dokonywana na bierząco.

    Właśnie widzę.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-04-04 10:24:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Apr 4, 1:11 am, Honza <H...@p...com> wrote:
    > Jeszcze jedna ciekawostka to to ze oni nie chleja

    Naprawdę? Ja mam diametralnie inne informacje, sporo znajomków
    jeżdżących tam na krótsze lub dłuższe robótki zeznawało, że powszechne
    są wieczorne wyjścia do knajpy i chlanie wódy pod dyktando
    prowadzącego, tempo mają takie, że Ruscy by wymiękli. Kończy się to
    zgonem pod stołem, bo odmowa wypicia kielona traktowana jest jako
    afront. Można się od tego wymigać mówiąc, że się jest niepijącym, ale
    trzeba tego konsekwentnie pilnować przez cały okres pobytu :] I żeby
    nie było że to bajędy, jeden znajomy Niemiaszek przepracował tam parę
    lat, żonę nawet przywiózł i sporo widział, a nie zadawał się z byle
    menelami, tylko właśnie z inżynierami i innymi takimi ;)

    L.

  • 8. Data: 2013-04-04 10:49:35
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-04 08:16, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Jak chcesz z nimi handlować to dwie zasady. Twój człowiek na stałe u
    > nich, nigdy nie płacisz im za całość z góry.

    Bo jestes frajer i chinczyki jak widac to wyczuly ! Ja przez 10 lat
    kontaktow z nimi tylko raz dalem sie zrobic w bambuko ale to tylko
    dlatego ze chcialem zrobic byznes z gosciem ktorego nie znalem wczesniej.

  • 9. Data: 2013-04-04 11:20:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Honza" <H...@p...com> napisał w wiadomości

    > Bo jestes frajer i chinczyki jak widac to wyczuly !

    Mają jakiś wspólny nos?

    > Ja przez 10 lat kontaktow z nimi tylko raz dalem sie zrobic w bambuko ale
    > to tylko dlatego ze chcialem zrobic byznes z gosciem ktorego nie znalem
    > wczesniej.

    Z iloma robiłeś biznes a ilu z nich było zwykłymi cwaniakami? Nie mówię
    wprost oszustami, lecz cwaniakami.
    Bo u nas były (i są nadal) to dziesiątki firm w ciągu tych 20 lat z czego
    opisywane problemy wcześniej czy później dotyczą niemal każdego z nich.
    Zawsze jak tylko zaczynasz im udowadniać że coś robią źle to się zaczynają
    obrażać.
    Widocznie handlujesz badziewiem i ci na tym nie zależy to też twoje relacje
    są dobre :)

    Marek

  • 10. Data: 2013-04-04 12:07:59
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-04 11:20, 4CX250 pisze:
> [...]
    > zaczynają obrażać.
    > Widocznie handlujesz badziewiem i ci na tym nie zależy to też twoje

    Nie handluje badziewiem i nie mam problemow zawsze dostaje to za co
    zaplacilem.