  • 1. Data: 2022-07-03 13:14:19
    Temat: Chłodzenie maszyn wodą pitną
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    podobno UE nie lubi gdy woda pitna jest używana do chłodzenia i zrzucana
    do kanalizacji. Ktoś podpowie konkretny przepis obejmujący *urządzenia
    przemysłowe* ?

    Nie przeszkadza to jednak sprzedawać klimatyzatorów monoblok chłodzonych
    wodą w ten sposób.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-07-03 21:40:32
    Temat: Re: Chłodzenie maszyn wodą pitną
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 3 July 2022 at 13:14:20 UTC+2, PeJot wrote:
> [...]
    > przemysłowe* ?
    >
    > Nie przeszkadza to jednak sprzedawać klimatyzatorów monoblok chłodzonych

    to jest błąd w sztuce i naruszenie prawa wodnego
    Do przemysłowego chłodzenia wolno jedynie stosować wodę w obiegu zamkniętym
    i to wodę szarą, czyli oczyszczoną z oczyszczalni, ale nigdy pitną

    Zgłoś do Polskie Wody,
    bo zabraknie wody pitnej , bo przemysł cala zasyfieje i zatruje

  • 3. Data: 2022-07-03 22:46:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

> [...]
    > przemysłowe* ?
    >
    > Nie przeszkadza to jednak sprzedawać klimatyzatorów monoblok chłodzonych

    Nie tylko UE. Stany, UK, Korea, nie wiem kto jeszcze, ale to raczej powszechny trend.

    https://www.google.com/search?q=using+potable+water+
    for+cooling&oq=using+potable+water+for+cooling&aqs=c
    hrome..69i57.15560j0j7&client=ms-android-bullitt&sou
    rceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

  • 4. Data: 2022-07-04 16:37:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2022 o 13:14, PeJot pisze:
    > podobno UE nie lubi gdy woda pitna jest używana do chłodzenia i zrzucana
    > do kanalizacji. Ktoś podpowie konkretny przepis obejmujący *urządzenia
    > przemysłowe* ?

    Na ile przejrzałem dostępne źródła, to nie ma zakazu ogólnego. Normuje
    to prawo miejscowe, czyli dana Gmina ustanawia zakazy. Do takiego
    wniosku doprowadził mnie artykuł: https://tiny.pl/93pk7. Przepis karny
    do tego jest w Kodeksie Wykroczeń.

    UStawa Prawo Wodne zawiera ograniczenia korzystania z wody śródlądowej
    (konieczne zgody), ale jak rozumiem tu nie o to chodzi. Ustawa
    o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków nic na
    ten temat nie mówi. Inne przepisy mi do głowy nie przychodzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-07-05 17:25:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Jul 2022 13:46:26 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    for+cooling&oq=using+potable+water+for+cooling&aqs=c
    hrome..69i57.15560j0j7&client=ms-android-bullitt&sou

    Taaa
    https://www.urbangreencouncil.org/content/stop-wasti
    ng-drinking-water-cooling

    "-Does not apply to water used to cool steam condensate."

    O co tu chodzi - destylarki jakies? Bo chyba nie turbiny parowe z
    zamknietym obiegiem ?

    "-Once-through cooling may be used for ice makers producing less than
    500 lbs of ice per day."

    A laserek potrzebujacy np 10 litrow wody na godzine pewnie sie nie
    łapie ...

    J.