  • 1. Data: 2022-07-02 22:22:33
    Temat: Kto ma lidar w telefonie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jestem ciekaw na ile to dokładne, ale chcę sam to sprawdzić.
    Może komuś będzie się chciało zeskanować kawałek ściany, np. jak na tym
    zdjęciu, aby było coś skomplikowanego. Jeżeli RODO, to sama siatka bez
    tekstury. :-)
    http://img.wybieramprojekt.pl/wp-content/uploads/ima
    ges/blat-parapet.jpg

    Ścianka z prawej, wnęka okna i ściana z lewej. Lub cokolwiek innego...
    wnęka pod schodami, albo nawet schody.

    Robert

  • 2. Data: 2022-07-02 23:29:58
    Temat: Re: Kto ma lidar w telefonie?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 July 2022 at 22:22:31 UTC+2, r...@g...com wrote:
> [...]
    ges/blat-parapet.jpg

    > Ścianka z prawej, wnęka okna i ściana z lewej. Lub cokolwiek innego...

    lidar to jest fake
    cale przetwarzanie głebi to live video, przetwarzane co 10 klatka

    Czyli to nie ma nic wspólnegop z telefonem, a z kamerą video i algorytmem skanowania
    przestrzeni.

    Jest to bardzo popularne i tanie rozwiązanie, uzywane przez roboty sprzątające, że
    sam skanuje przestrzeń i sam wybiera przestrzeń do wysprzątania.

  • 3. Data: 2022-07-02 23:50:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-07-02 o 23:29, a a pisze:
    > lidar to jest fake

    Czyli zrobili w iPhone pasywny? :-)

    Robert

  • 4. Data: 2022-07-03 17:18:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 July 2022 at 23:50:40 UTC+2, r...@g...com wrote:

    > Czyli zrobili w iPhone pasywny? :-)
    >
    > Robert
    jak się ogryzek przestaje sprzedawac, to Zenki wymyślaja deluzje
    i dodają silnik odrzutowy, spadochron i narty wodne do ogryzka

    Lidar - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org > wiki > Lidar

    Lidar (od angielskiego akronimu LIDAR, utworzonego od wyrażenia: Light Detection and
    Ranging) - metoda pomiaru odległości poprzez oświetlanie celu światłem laserowym i
    pomiar odbicia za pomocą czujnika. Różnice w czasie powrotu wiązki lasera oraz zmiana
    długości fali mogą być

    ...Zobacz więcej
    Ogólna zasada działania

    Lidar jest połączeniem lasera z teleskopem. Laser wysyła poprzez specjalny układ
    optyczny bardzo krótkie i dokładnie odmierzone, ale silne impulsy światła o
    konkretnej długości fali i w określonym kierunku. Światło to ulega

    ...Zobacz więcej

    Nazwa LiDAR to akronim utworzony od angielskiego wyrażenia ,,Light Detection and
    Ranging", które w wolnym tłumaczeniu oznacza ,,wykrywanie światła i odległości". W
    smartfonach iPhone 13 Pro oraz iPhone 13 Pro Max, LiDAR przybiera postać niewielkiego
    czarnego oczka, które jest umiejscowione na wyspie z aparatami.
    LiDAR w iPhone 13 Pro i 13 Pro Max - co to jest? Poznaj funkcje ...
    lantre.pl/_blog/59-LiDAR_w_iPhone_13_Pro_i_13_Pro_Ma
    x_-_co_to_jest_i_jakie_ma_funkcje.html
    lantre.pl/_blog/59-LiDAR_w_iPhone_13_Pro_i_13_Pro_Ma
    x_-_co_to_jest_i_jaki...
    Opinia
    Inne zapytania
    How do I get LIDAR on my iPhone?
    Which iPhones have lidar sensors?
    What is LIDAR on the iPhone 12 Pro?
    Will the iPhone 13 have lidar?
    Opinia
    What Is LiDAR, and How Will It Work on the iPhone?
    https://www.howtogeek.com > 695823 > what-is-lidar-and...

    02.11.2020 ? The LiDAR scanner in the iPhone 12 Pro (and iPad Pro) has an effective
    range of around 16 feet (5 meters). The primary purpose of LiDAR in ...

    Zawód: Writer

    Szacowany czas czytania: 7 min

    Odkrywaj dalej
    Which iPhone 13 Has LiDAR? The Complete List For 2021... knowyourmobile.com
    How to use the LiDAR scanner in iPhone 12 Pro | AppleInsider appleinsider.com
    Your iPhone Pro Has LiDAR: 7 Cool Things You Can Do With It howtogeek.com
    What does iPhone 12 Pro's lidar feature actually do? Here it is in ... cnet.com
    The Best LiDAR Apps for Your iPhone and iPad | PCMag pcmag.com
    Polecane na podstawie tego, co jest popularne o Opinie
    LiDAR w iPhone 13 Pro i 13 Pro Max - co to jest? Poznaj ...
    https://lantre.pl > _blog > 59-LiDAR_w_iPhone_13_Pro_i...

    26.09.2021 ? Skaner LiDAR jest przystosowany do działania nawet przy braku
    dodatkowego oświetlenia. Właśnie dlatego aparaty w smartfonach iPhone 13 z linii Pro
    wykorzystują LiDAR ...
    Your iPhone Pro Has LiDAR: 7 Cool Things You Can Do ...
    https://www.howtogeek.com > 759121 > your-iphone-pro...

    16.10.2021 ? Coupled with the software on your iPhone, the LiDAR scanner can be used
    to create 3D representations of objects and their surroundings. To do this you'll
    need the appropriate ...

    Zawód: Writer

    LiDAR w iPhone 12 - czym jest i do czego służy? - Instalki.pl
    https://www.instalki.pl > aktualnosci > hardware > 43865-lidar-iphone-12.html

    Kto wie, być może Apple wykorzysta czujnik LiDAR w iPhone'ach 12 także na kilka
    innych sposobów. Jedne z ciekawszych potencjalnych zastosowań mają związek z
    rozszerzoną ...
    Lidar is one of the iPhone and iPad Pro's coolest tricks: ...
    https://www.cnet.com > tech > mobile > lidar-is-one-of...

    07.02.2022 ? The iPhone 12 Pro and 13 Pro cameras work better with lidar
    Time-of-flight cameras on smartphones tend to be used to improve focus accuracy and
    speed, and the iPhone 12 Pro did the same. Apple...
    Co to jest LiDAR i jak będzie działać na iPhonie? - newsblog.pl
    https://newsblog.pl > co-to-jest-lidar-i-jak-bedzie-dzialac-na-iphonie

    Jak iPhone 12 Pro wykorzystuje LiDAR. Apple używa LiDAR-a nieco inaczej niż plac
    budowy czy speed gun. To ta sama podstawowa zasada - odbijanie światła w celu
    określenia odległości - ale na mniejszą skalę. Skaner LiDAR w iPhonie 12 Pro (i
    iPadzie Pro) ma efektywny zasięg około 16 stóp (5 metrów).
    Który iPhone 13 ma LiDAR? Pełna lista na rok 2021...
    https://www.knowyourmobile.com > pl > telefony > który-iphone-13-ma-lidar?

    Podsumowując, jedynymi iPhone'ami, które obecnie obsługują LiDAR, są iPhone 12 Pro
    Max, iPhone 12 Pro, iPhone 13 Pro i iPhone 13 Pro Max. Żaden z podstawowych modeli
    iPhone'ów ...
    LiDAR w iPhonie 12 Pro - co to jest i po co? - Spider's Web
    https://spidersweb.pl > 2020 > 10 > lidar-w-iphonie-12.html

    13.10.2020 ? Lidar oznacza też lepszy aparat. Apple wykorzystał nietypowe
    zastosowanie lidaru w iPhonie 12 Pro. Jest to ustawianie ostrości w warunkach, w
    których światła jest bardzo mało. Lidar ,,widzi" nawet w zupełnej ciemności, ...
    Best LiDAR apps for your iPhone and iPad in 2022 - iGeeksBlog.com
    https://igeeksblog.com > best-lidar-apps

    30.06.2022 ? Best LiDAR apps for your iPhone and iPad in 2022 1. Snapchat - Editor's
    choice. Snapchat is a popular messaging app used around the world. The app is widely
    loved for... 2. ...
    Why the iPhone 13 Pro's LiDAR scanner could be its ...
    https://www.techradar.com > news > why-the-iphone-13...

    22.08.2021 ? So far, LiDAR (or 'Light Detection and Ranging') has had a relatively
    mild impact on the iPhone's photo and video powers. After debuting on the iPad Pro
    2020, the depth-sensing tech arrived on the...

  • 5. Data: 2022-07-04 15:12:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Jul 2022 23:50:44 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Czyli zrobili w iPhone pasywny? :-)

    iPhone ma ciekawy skaner 3D na potrzeby rozpoznawania twarzy

    https://www.youtube.com/watch?v=g4m6StzUcOw

    Dziala to na zasadzie paralaksy, a nie laserowego dalmierza.
    Wiec w wiekszą dokladnosc na dalsze odleglosci to bym nie wierzyl.

    Dodatkowo ... obiektywy lubia znieksztalcac na brzegach, wiec kuchni
    bym tym nie mierzyl :-(

    A tu masz przyklady
    https://www.youtube.com/watch?v=r26OhSxBUXM

    Ciekawy ... demonstrator technologii :)
    Moze kiedys w przyszlosci ...

    J.

  • 6. Data: 2022-07-04 15:47:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 July 2022 at 15:12:34 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Wiec w wiekszą dokladnosc na dalsze odleglosci to bym nie wierzyl.
    >

    > Dodatkowo ... obiektywy lubia znieksztalcac na brzegach, wiec kuchni

    to jest wszystko bełkot i spam marketingowy, gdy rynek ogryzka się załamal

    Nawet jak tam wsadza 100 obiektywów to i tak Chińczyk jest lepszy o klasę

    A ogryzek tylko dla niekumatych Zenków na odpust

    Lidar to jest obrotowy laser a ogryzek się obraca tylko wtedy, gdy spada z jabloni

    Nowa generacja Liderów, to mapa punktowa 2D budowana z wykorzystaniem siatki
    dyfrakcyjnej i jednoczesne skanowanie
    od 100 do 1000 punktów, w zaleznosci od mocy lasera i odległosci
    i tylko to ma sens.

    Ale ogryzek to produkt konsumpcyjny klasy AGD i żaden high-tech, to skąd ma o tym
    wiedzieć

    spadek akcji o 30% od maksimum to wielka klęska

    https://www.marketwatch.com/investing/stock/aapl?mod
    =search_symbol

    Jedyne co ogryzek ma wspólnego z Polską
    to symbol na gieldzie

    AAPL czyli AA.PL

  • 7. Data: 2022-08-11 14:01:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-07-04 o 15:12, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Dziala to na zasadzie paralaksy, a nie laserowego dalmierza.
    > Wiec w wiekszą dokladnosc na dalsze odleglosci to bym nie wierzyl.

    Ale film pokazuje przedni "LIDAR", szukam potwierdzenia, że ten tylny
    działa tak samo.
    Jakoś nie mogę znaleźć.
    Tu niby jest napisane, że jest laser, ale czy mierzy odległości czy
    tylko wyświetla matrycę?
    https://www.howtogeek.com/695823/what-is-lidar-and-h
    ow-will-it-work-on-the-iphone/

    Robert

  • 8. Data: 2022-08-11 14:46:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 14:01:09 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > działa tak samo.
    > Jakoś nie mogę znaleźć.
    > Tu niby jest napisane, że jest laser, ale czy mierzy odległości czy

    niby napisane, ze dziala tak samo, tzn czas przelotu swiatla,
    ale z nazwy "scanner" i przeznaczenie (Augmented R), to wnioskuje, ze
    nie.

    J.

  • 9. Data: 2022-08-11 15:14:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-11 o 14:46, J.F pisze:

    ow-will-it-work-on-the-iphone/

    > niby napisane, ze dziala tak samo, tzn czas przelotu swiatla,
    > ale z nazwy "scanner" i przeznaczenie (Augmented R), to wnioskuje, ze
    > nie.

    A jak praktycznie można to jednoznacznie sprawdzić? Czego nie zeskanuje
    fotogrametria iPhona a Lidar tak?
    Może nieruchomego obrazu iPhon nie zeskanuje?

    Robert

  • 10. Data: 2022-08-11 17:22:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Aug 2022 15:14:13 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A jak praktycznie można to jednoznacznie sprawdzić? Czego nie zeskanuje
    > fotogrametria iPhona a Lidar tak?
    > Może nieruchomego obrazu iPhon nie zeskanuje?

    Lidar, ktory pewnie znasz, mierzy odleglosc do jednego punktu.
    I wymaga specjalnej elektroniki, lasera, fotodiody wycelowanej
    w ten punkt.

    Jakby Apple chcial tym wiekszy obszar skanowac, to by musial jakis
    faktyczny scaner dorobic, i trwalo by to chyba godzinami.

    Niby mozna by z lasera czy fotodiody szeroki impuls wyslac,
    i na kamerze od razu powrot z wielu miejsc odczytac, ale nie - kamery
    nie są takie szybki, zeby z tego czas powrotu zmierzyc z dokladnoscią
    do ułamkow ns.

    J.