eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton

  • 1. Data: 2022-07-01 00:44:19
    Temat: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Od: a a <m...@g...com>

    Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się
    240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    Subscribe
    00:43 (now)
    Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton

    Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240 tys. m2
    powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton ładunku w 240 tys.
    kontenerów. To tak duża liczba, że trudno ją sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie
    kontenery ustawiono jeden za drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.
    Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

  • 2. Data: 2022-07-01 11:11:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-01 o 00:44, a a pisze:
> [...]
    >

    > https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

    W przeliczeniu na ciężar człowieka, to zmieści się tam 3 mln ludzi o
    wadze 80kG każdy.
    To tak Warszawa, Kraków i Gdańsk razem :)

    240*1000*1000/80=3000000

    WM

  • 3. Data: 2022-07-01 13:57:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 11:11:41 UTC+2, WM wrote:
> [...]
    > wadze 80kG każdy.
    > To tak Warszawa, Kraków i Gdańsk razem :)

    dokladnie
    te kontenerowce to jedynie test dla przewożenia ludzi, milionów z jednego kontynentu
    na drugi.

    ONZety ich straszą, że zatona wyspy na Pacyfiku
    a te duraki chcą sie wszyscy przesiedlić do Indii
    albo caly Nowy York ma zatonąć i 15 milionów trzeba przesiedlic statkami na południe,
    albo do Australii,
    bo tam bida i pusto

    Tylko czym i jak będą oddychać, gdy te kontenery jeden na drugim.

    Teoretycznie można umieścić w kontenerach butle z tlenem na caly okres podróży,
    żarcie, suche toalety, światło będzie solarne, bo ogrzewanie niepotrzebne
    i nagle do portu wplywa wielki kontenerowiec, rozxladowuje kontenery a nich wylazi
    milion człowiekow

  • 4. Data: 2022-07-01 14:32:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2022 o 13:57, a a pisze:

    > dokladnie te kontenerowce to jedynie test dla przewożenia ludzi,
    > milionów z jednego kontynentu na drugi.

    Chińska gospodarka stoi na eksporcie. Pamiętasz problem, jaki wynikł z
    blokady Kanału Sueskiego? Taki statek pewnie będzie woził towary do
    Ameryki przez Pacyfik, albo Europy, choć pewnie wokół Afryki. Pomyśl,
    jaki port może to obsłużyć? Ile to pociągów, by wysłać dalej w głąb
    lądu, albo samochodów. Logistycznie to olbrzymie wyzwanie. Gdyby chcieli
    wozić ludzi, to by statek pasażerski budowali, a nie kontenerowiec.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-07-01 14:46:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 14:32:19 UTC+2, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > lądu, albo samochodów. Logistycznie to olbrzymie wyzwanie. Gdyby chcieli
    > wozić ludzi, to by statek pasażerski budowali, a nie kontenerowiec.

    masz rację, ale nigdy nie wiadomo co Chińczyk planuje.

    Blokadę Kanału Sueskiego pamiętam, bo rozmawiałem z szefem portu
    a dodatkowo znalazlem przyczynę, bo kapitan kontenerowca czekał na Morzu Czerwonym i
    narysował transpoderem GPS wacka z jajkami na morzu, czyli zaplanowal akcję.

    Rozpędził się w kanale i skręcił ster i planowal zablokowac kanal na miesiące
    i niektórzy nie czekali i po[płyneli ku Afryce.

    Ale nie było uszkodzeń mechanicznych kadłuba, napędu i akcja szybko się zakonczyla.

    Ale kapitan portu od razu podjąl decyzje o budowie 2 nitki kanalu i ma skonczyc w
    ciągu roku
    bo z kanalu jest miliard zielonych zysku dziennie.,

    Kłócili się o odszkodowanie, mialo byc miliard zielonych
    i kłócili się, dlaczego pilot z kapitanatu Kanalu Sueskiego nie zablokowal manewru
    skręcającego kapitana
    i kontenerowiec zostal aresztowany z ladunkiem i dlatego do Europy nie wplynelo
    milion kontenerów na czas.

  • 6. Data: 2022-07-01 14:52:40
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    > lądu, albo samochodów. Logistycznie to olbrzymie wyzwanie. Gdyby chcieli
    > wozić ludzi, to by statek pasażerski budowali, a nie kontenerowiec.

    pasażerskie sa cruisy wycieczkowe, ale nie zabieraja na poklad 10.000 pasażerow
    bo jest limit.

    Jak się Chinczyk rozpędzi to zbuduje pociągi morskie i bedzie wplynęlo 5
    kontenerowców, jeden z drugim
    a pierwszy będzie holownikiem a z tylu pchacze

    Oplywanie Afryki czy rejs przez Pacyfik jest zawsze niebezpieczny z uwagi na ryzyko
    cyklonow, trzęsien ziemi, silnego sztormu

    A gdy 2 nitka Kanalu Sueskiego będzie gotowa to będzie pogłębiona, poszerzona i
    pewnie gotowa na nowy challenge.,

    Ale można sie zapytać w kapitanacie kanału, jak i w stoczni, czy jest zgoda na
    przeplynięcie kanalem
    bo takie rzeczy się planuje z wyprzedzeniem, bo koszt paliwa też ma znaczenie, gdyz
    opływanie Afryki wydluża rejs o 2-3 tygodnie.

  • 7. Data: 2022-07-01 15:19:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-01 o 13:57, a a pisze:
> [...]
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

    > dokladnie
    > te kontenerowce to jedynie test dla przewożenia ludzi, milionów ...

    Nic takiego nie miałem na myśli.
    Moje obliczenia są czystą abstrakcją i trochę satyrą na podobne porównania.
    Wieża o wysokości 60 km, ustawiona z kontenerów, zapewne też nie jest
    wykonalna.
    P.S.
    Wiersz Juliana Tuwima - Gdyby.

    Gdyby ze wszystkich na świecie drzew
    Zrobić jedno olbrzymie drzewo,
    Jedno drzewo pod samo niebo,
    A ze wszystkich na świecie rzek
    Taką rzekę, że jeden brzeg
    Byłby o milion mil od drugiego,
    A głęboką - że coś strasznego!
    I gdyby ze wszystkich na świecie małp
    Zrobić jedną małpę nad małpy,
    Taką małpę, że ten, co chciałby
    Spojrzeć na nią choć jeden raz,
    Musiałby patrzyć przez cały czas.
    Całe życie musiałby patrzyć
    I co najmniej tysiąc lat żyć! -
    I gdyby ta małpa aż spod nieba
    Zeskoczyła z tego drzewa
    Do tej rzeki - tej największej
    I najszerszej, i najgłębszej,
    Takiej wielkiej, że jej nigdy
    Nie obejmie ludzki mózg -
    Jaki to byłby -
    Jaki to byłby -
    Jaki to byłby
    PLUSK!!!

    WM

  • 8. Data: 2022-07-01 15:31:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 15:19:46 UTC+2, WM wrote:
> [...]
    > Moje obliczenia są czystą abstrakcją i trochę satyrą na podobne porównania.
    > Wieża o wysokości 60 km, ustawiona z kontenerów, zapewne też nie jest

    cala Europa to jedna wielka satyra gospodarcza w porownaniu z Chinami.

    Nie ma kasy na nic,
    bo cała kasę przeżera milion gryzipiórkow w Brokselce

    Podobno nadal budują tunel aby autostrada dojechala do Zakopanego
    i pewnie zajmie im to kolejne 10 lat, bo to jest Europa
    czyli 3 świat gospodarczy
    Nawet Afryka nie jest dzisiaj już tak dzika

  • 9. Data: 2022-07-01 16:33:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 1 lipca 2022 o 14:46:36 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]

    skręcającego kapitana
    > i kontenerowiec zostal aresztowany z ladunkiem i dlatego do Europy nie wplynelo
    Kto jeszcze u ciebie na sali jest? Wiadomo że ty i szef jakiegoś portu. Napoleona i
    papieża też masz za sąsiada?

  • 10. Data: 2022-07-01 17:23:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2022 o 14:46, a a pisze:
    > Rozpędził się w kanale i skręcił ster i planowal zablokowac kanal na miesiące
    > i niektórzy nie czekali i po[płyneli ku Afryce.

    Zapewne to są jakieś uproszczenia z Twojej strony, ale wydaje mi się, że
    to nie jest tak, że kapitan osobiście kręci kołem sterowym na takiej
    jednostce. Plan, planem, ale że załoga się nie zbuntowała przed
    przywaleniem w brzeg? No i wcześniej rysując coś po wodzie chyba by
    zdziwił sternika, któremu kazał kręcić takie "bączki".

    Czy pisząc, ze niektórzy nie czekali sugerujesz, że to była
    zorganizowana i zaplanowana akcja i wielu kapitanów o tym wiedziało?
    Wątpię, by przy takiej skali ktoś się nie wygadał. Bardziej po prostu
    część zdawała sobie sprawę z poziomu skomplikowania akcji ściągnięcia z
    mielizny statku i uznali, że szybko to nie będzie.

    --
    Robert Tomasik