  • 1. Data: 2010-07-13 08:17:37
    Temat: Cholerne selespeeed...
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Pamiętacie moje przygody z alfą i magiczną skrzynią selespeed? :>
    Wtedy ostatecznie wymieniłem akumulator, bo coś siadał i problemy się
    skończyły.

    Ale, przyszło lato i skrzynia znów zaczęła marudzić. Raz na czas
    zeskakiwała w czasie jazdy na luz, sygnalizując awarię. Zdarzyło się tak
    ze dwa razy, w końcu w stojąc w korku zdechła zupełnie. Zepchnąłem na
    pobocze, następnego dnia wstała jakby nigdy nic (może ostygła?).

    Nie wiedziałem co z tym zrobić, raz jedzie - raz nie jedzie... planowałem w
    wolnej chwili przekulać się do katowickiego Ganinexu, ale skrzynia w końcu
    padła ostatecznie. Tak samo jak wcześniej - w czasie jazdy skrzynia
    przestała pracować i wywala błąd (mruga kontrolna i licznik biegów). Tym
    razem ostygnięcie nie pomogło i stwierdziłem, że to głupi pomysł był
    jeździć nią w takim stanie. Ale mądry Kapsel po szkodzie ;]

    Skrzynia po przekręceniu kluczyka nie wstaje, tj. mruga kontrolka i licznik
    biegów. Pompa pracuje, bo słychać. Auto oczywiście nie odpala w ogóle. O
    ile wcześniej dało się zrzucić bieg na luz, o tyle teraz stoi na 4 i nic
    nie pomaga.
    Coś tam pogmeraliśmy z kolegą przy skrzyni, wyszło że mam chyba mało oleju
    w tym module selespeeda. Kupiłem więc tutela CS speed dedykowany i zrobiłem
    dolewkę.
    Uzupełnienie oleju spowodowało tyle, że kontrolka skrzyni przestała do mnie
    mrugać, podobnie też licznik biegów. Niemniej skrzynia stoi cały czas na 4
    biegu. Próba odpalenia daje odgłos lekkiego stukania spod maski (tak ze
    1,5x na sekundę).

    I teraz pytanie do Was - co robić? :>
    - zamawiać lawetę, jechać do Ganinexu i coś mi poradzą? (ew. inne
    propozycje warsztatów od selespeeda ;)
    - wymienić cały olej w module selespeed? (ktoś wie gdzie się ten olej
    spuszcza? mogę mieć garaż z kanałem w razie potrzeby)
    - może coś z akumulatorem? mam centrę teraz, świeci dioda na zielono, że
    aku jest OK, ale mam podejrzenie że może go już trochę rozładowałem za
    mocno i może nie uciąga skrzyni?
    - a może zepchnąć do rowu, wylać resztę oleju na maskę, podpalić i zrobić
    najdroższego grilla w historii?...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-07-13 08:34:51
    Temat: Re: Cholerne selespeeed...
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Po pierwsze podjedz do kogos, kto sie na tym zna.
    Ganinex na koncu:)
    Jesli nie wysprzegla, to wysprzeglik.
    Wydaje mi sie ze masz tam hydrauliczny, wiec to moze to.

  • 3. Data: 2010-07-13 08:46:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kapsel wrote:

    > - a może zepchnąć do rowu, wylać resztę oleju na maskę, podpalić i
    > zrobić najdroższego grilla w historii?...

    Odradzałbym, opary tworzyw sztucznych nie są zbyt zdrowe. ;)

  • 4. Data: 2010-07-13 08:49:43
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik wchpikus napisał:

    > Witam!
    > Po pierwsze podjedz do kogos, kto sie na tym zna.
    > Ganinex na koncu:)
    > Jesli nie wysprzegla, to wysprzeglik.
    > Wydaje mi sie ze masz tam hydrauliczny, wiec to moze to.
    Moze niech zacznie od http://www.automat.pl/
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-07-13 08:52:22
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "wchpikus" <w...@w...wp.pl> wrote in message
    > Witam!
    > Po pierwsze podjedz do kogos, kto sie na tym zna.
    > Ganinex na koncu:)

    Witam!

    Ja tylko moge potwierdzic opinie z postu powyzej nt ww Ganinexu... Serwis
    ten przypomina jakis moloch, gdzie nikt nic nie wie, pracownicy kreca sie w
    kolko, a ty kliencie grzecznie siedz i czekaj, czekaj i czekaj.... :) .

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2010-07-13 08:53:05
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 13 Jul 2010 08:34:51 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Witam!
    > Po pierwsze podjedz do kogos, kto sie na tym zna.
    > Ganinex na koncu:)

    Rzecz w tym, że JA się nie znam :) podejrzewam, że Ganinex ma examiner, i
    tam mogę lawetą zajechać (z Zagłębia jestem). Kiedyś mi ktoś tu sugerował
    serwis w Bielsku, ale tam jechać to chyba drogo wyjdzie...

    > Jesli nie wysprzegla, to wysprzeglik.
    > Wydaje mi sie ze masz tam hydrauliczny, wiec to moze to.

    No patrzę, że za 100 zł da się to dorwać... Będziemy w stanie to wymienić
    samodzielnie z kumplem na kanale? On zna się daleko bardziej ode mnie, ale
    specem od selespeeda też nie jest ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-07-13 08:58:09
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 13 Jul 2010 08:17:37 +0200, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > mocno i może nie uciąga skrzyni?
    > - a może zepchnąć do rowu, wylać resztę oleju na maskę, podpalić i zrobić

    Jeszcze tak patrzę, że całe Selespeed da się kupić na allegro za ~500-800
    zł, może to byłoby jakieś wyjście? Ale znów zastanawiam się jak z montażem,
    bo do tego pewnie potrzebny będzie jednak serwis :|

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-07-13 09:20:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i1h26s$scq$3@news.onet.pl...

    > Moze niech zacznie od http://www.automat.pl/

    Lepiej może niech od tego nie zaczyna...

    Selespeed ma mało wspólnego z automatem, a dużo wspólnego ze skrzynią
    manualną - czyli w sytuacji, gdy np. nawali sprzęgło, mechanizm nie będzie
    mógł wrzucić biegu i wyskoczy błąd, skrzynia przejdzie w tryb awaryjny i
    tyle.
    Tą skrzynię można diagnozować przez komputer serwisowy Alfa Romeo. Mógł w
    niej nawalić wysprzęglik, mógł się zapowietrzyć, mogło się skończyć
    sprzęgło - generalnie jest to do ogarnięcia, trzeba tylko użyć mózgu i w tym
    przypadku BEZWZGLĘDNIE narzędzi diagnostycznych.

    Jurand.

  • 9. Data: 2010-07-13 10:09:10
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-13 08:17, Kapsel pisze:

> [...]
    > ze dwa razy, w końcu w stojąc w korku zdechła zupełnie. Zepchnąłem na
    > pobocze, następnego dnia wstała jakby nigdy nic (może ostygła?).

    Najwyraźniej ostygła. Ale to była żółta kartka dla kierownika, którą
    niestety zignorowałeś.

> [...]
    > biegu. Próba odpalenia daje odgłos lekkiego stukania spod maski (tak ze
    Obawiam się, że mając za mało oleju (a tyle wszyscy tłuką - pilnować
    pilnować, zmieniać na czas pilnować) zatarłeś "coś". Z tą konkretną
    skrzynią nie miałem do czynienia, ale tak jak Ci koledzy napisali -
    wysprzęglik, wybierak, cokolwiek. Zapiekło się i skrzynia nie może
    zrzucić tej 4ki i stąd błąd i odgłos stukania (może to właśnie próba
    zbicia biegu).

    > I teraz pytanie do Was - co robić? :>
    Dobry serwis który wie co robi. Samemu raczej nie rozbieraj tego, bo nie
    złożysz dobrze.
    > - może coś z akumulatorem? mam centrę teraz, świeci dioda na zielono, że
    > aku jest OK, ale mam podejrzenie że może go już trochę rozładowałem za
    > mocno i może nie uciąga skrzyni?
    Było kupić akumulator, a nie Centrę :), jak mawia mój zaprzyjaźniony
    elektryk. Możesz spróbować podpiąć się na kable ale nie liczyłbym na
    jakiś super efekt.
    > - a może zepchnąć do rowu, wylać resztę oleju na maskę, podpalić i zrobić
    > najdroższego grilla w historii?...

    Neee...szkoda. Napraw i następnym razem dbaj. Tak przy okazji: jaka to
    Bella?

    --
    MZ

  • 10. Data: 2010-07-13 10:10:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 13 Jul 2010 10:09:10 +0200, MZ napisał(a):

    > Neee...szkoda. Napraw i następnym razem dbaj. Tak przy okazji: jaka to
    > Bella?

    Alfa 156.

    --
    Kapsel