  • 11. Data: 2009-02-11 09:56:05
    Temat: Re: Ciąg dalszy następuje - kalibrator.
    Od: Marx <M...@n...com>

    KILu pisze:

    > W sumie co kosztownego jest w takim kolorymetrze i dlaczego w jego roli

    ale one nie sa drogie
    tzn drogie sa te profesjonalne
    Kupilem Spyder 2 na allegro za 200zl, a nowe sa chyba ze 100zl drozsze
    Marx

  • 12. Data: 2009-02-11 10:46:15
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Uzywales? Dla profesjonalisty jest moze beznadziejna ale i tak 100x
    > lepsza niz drukowanie bez zadnego profilu...

    Tak. Usiłowałem okiełznać produkt Monaco (obecnie X-Rite) EZColor.
    Powiem tak. Jakbym wziął pierwszą z brzegu drukarkę, wsadził do niej
    losowe materiały, to efekt byłby tak samo przypadkowy.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2009-02-11 10:53:54
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > W sumie nic aż tak kosztownego, żeby uzasadniało ceny jakie producenci
    > narzucają, ot, produkt jest niszowy i to wszystko.
    > Nie brałbym na poważnie spiskowych teorii zniknięcia z rynku "najlepszych
    > znanych kolorymetrów na tym świecie"

    W przypadku DTP94 tak właśnie było. Monaco XR po prostu nie przeżyło
    konkurencji Gretaga Eye One Display. Nowy właściciel obu marek, X-Rite,
    zadecydował o utrzymaniu byłych kolorymetrów Gretag, w swej ofercie i
    wcale nie zadecydowały względy techniczne. A jak nie wiadomo o co
    chodzi, to chodzi o pieniądze.

  • 14. Data: 2009-02-11 11:07:22
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > A jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

    Specjalnie się z tym nie kryli, to wypowiedź Toma Lianzy z X-Rite:

    "- So, are you saying that, all things considered, and in your
    judgment, the
    EyeOne Display 2 is actually a finer instrument than the DTP94/Optix
    XR?

    - Absolutely not, both products have their pros and cons. I have
    always been a technical "fan" of the DTP94 and the guys that designed
    it. Now we're on the same team and that is a very good thing. I
    can't talk about future products, but one should assume that we are
    looking at what customers want, improvement in measurement accuracy,
    speed and precision. My problem with the 94 was the quatization errors
    and time of measurement. It would need some tweaks to work with a DDC
    controlled-wide gamut display. It was also very expensive to make.
    Remember that the product was designed after Sequel got purchased by
    Gretag and Monoco was purchased by X-rite. The DTP 94 also had a
    slightly wider field of view which gave it better mount dismount
    repeatiblity, at the sake of usage on lower end displays. The major
    problem with the device is that could not come down in price in a cost
    competitive market place and the volumes did not indicate that there
    would be any major improvements due to scale in market size."

  • 15. Data: 2009-02-11 11:10:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Uzywales? Dla profesjonalisty jest moze beznadziejna ale i tak 100x
    > lepsza niz drukowanie bez zadnego profilu...

    a kto ci broni uzywac domyslnych profili, ktore przychodza z drukarka?
    Amatorowi daja calkiem przyzwoite efekty nawet na zamiennikach, o ile
    nie uzywa sie tych najtanszych, ktore bardzo mocno odbiegaja od oryginalow
    A przy okazji - skad wziasc wzorzec kolorow?
    Marx

  • 16. Data: 2009-02-11 12:02:28
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > a kto ci broni uzywac domyslnych profili, ktore przychodza z drukarka?

    Nikt. Ale jeśli ktoś pyta o możliwość oprofilowania drukarki, to zapewne
    jest ku temu przyczyna. Profile fabryczne nie są doskonałe.

    > Amatorowi daja calkiem przyzwoite efekty nawet na zamiennikach

    Nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Tzw amatorom często bardziej
    zależy na jakości swoich fotek niż rzemieślnikowi.

    > A przy okazji - skad wziasc wzorzec kolorow?

    Zakupić może. :)

  • 17. Data: 2009-02-11 12:13:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Tom01 wrote:

    > Tak. Usiłowałem okiełznać produkt Monaco (obecnie X-Rite) EZColor.
    > Powiem tak. Jakbym wziął pierwszą z brzegu drukarkę, wsadził do niej
    > losowe materiały, to efekt byłby tak samo przypadkowy.

    Ja robiłem takie zabawy z to Argyllem (w sprytny sposób ;-) i wyniki byly
    calkiem fajne ;) Wazne było aby wzorzec kolorów zeskanować razem z testowym
    wydrukiem w trybie "raw" - polecam.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2009-02-11 12:14:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:

    > a kto ci broni uzywac domyslnych profili, ktore przychodza z drukarka?

    Praktyka mi broni :-)

    > Amatorowi daja calkiem przyzwoite efekty nawet na zamiennikach, o ile
    > nie uzywa sie tych najtanszych, ktore bardzo mocno odbiegaja od

    Czyli dzialaja ale nie do konca - wypas ;-)

    > oryginalow A przy okazji - skad wziasc wzorzec kolorow?

    Ze sklepu próbowałeś?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 19. Data: 2009-02-11 13:36:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ehh obaj sie tylko wymadrzaja...
    Z opcji ktore widze to:
    - za 50zl mozna sobie oprofilowac mailowo
    - mozna kupic skaner z SilverFastem i nim oprogramowac (jak on sie ma do
    Monaco - nie wiem)

    Czyli - jak komus zalezy na idealnym oprofilowaniu to wykupuje usluge i
    po sprawie. A jak ktos chce w domu chalupniczo - to tanio sie niestety
    nie da.

    Marx

  • 20. Data: 2009-02-11 15:07:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:
    > Ehh obaj sie tylko wymadrzaja...

    No ciekawe... nie zrozumiałeś czegoś z tego co napisałem?

    > Z opcji ktore widze to:
    > - za 50zl mozna sobie oprofilowac mailowo

    Mozna spróbować.

    > - mozna kupic skaner z SilverFastem i nim oprogramowac (jak on sie ma
    > do Monaco - nie wiem)

    Ale co on niby profiluje drukarke, monitor czy skaner? Dla ułatwienia -
    skaner. O kalibracji skanera nie rozmawialismy do tej pory.

    > Czyli - jak komus zalezy na idealnym oprofilowaniu to wykupuje usluge
    > i po sprawie. A jak ktos chce w domu chalupniczo - to tanio sie
    > niestety nie da.

    Spokojnie mozna zrobic to tanio. Pytanie jak dobre efekty sa wymagane i ile
    mozna poswiecic na to czasu.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj